Ustabil drift

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
dannidines

Ustabil drift

Indlæg af dannidines »

Hejsa,

Vi har oplevet det noget nær det samme (vi = ude hos de gamle) ...

Spørgmål, har du temperaturmåler på returløb og har du VVB prioritering (2-/3-vejs ventil?!)

Hos de gamle kan jeg se, at når VVB er åben kører fyret stabilt og retur temp stiger til 12-13 grader under fremløb (65), men når VVB er lukket så falder retur temp til 23-25 grader under fremløb = mangler cirkulation.... Mit bud er en luftlomme som blokerer for flow (deres tilfælde.....)

Har du haft tappet anlægget af siden "sidst det kørte godt?!"
Har du bemærket om driften ændre sig for fyret ved VVB drift?!
Har du varme på alle radiatorer?!

paw
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 10 gange

Ustabil drift

Indlæg af paw »

tommyhej » 07 Dec 2011, 21:15 skrev:Jeg har nu kørt lidt tid med de nye indstillinger, men syns ikke rigtig det har givet noget resultat.
Den svinger stadig meget op og ned, dog går den ikke så tit ud mere.
Jeg har bemærket at når den når 60 grader begynder den og gå ned i ydelse igen, men den når op på en 65-70grader før det vender.
Lige ledes falder den så helt til 10% og har her fra svært ved og komme igang igen.
Har kikket på flammen ved 10% og når den har kørt 10% i lidt tid ser det ud som om den får for få piller, der er kun ganske få piller og bålet er meget lille..
Temperaturen kan så nå ned på knap 50 grader før der kommer fut i den igen.
Sæt dit skorstenstræk op på 2-3 stykker, så er dit bål større ved 10 %. :great:
Brugeravatar
percy
Stoker IV
Stoker IV
13
Indlæg: 148
Tilmeldt: 04 mar 2011 13:59
Mit fyr: Scotte fyr 20 kw chip ver. 6.68
Areal: 186+95m2
Brændsel: Barlinek ECO pellets 2013
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: 30-35kg
Årligt forbrug: Ca. 8t.
Geografisk sted: Sall, Hammel
Har takket: 1 gang
Kontakt:

Ustabil drift

Indlæg af percy »

Hej Tommyhej og andre.

Jeg har været ude for samme historik vedr. optændinger hele tiden. Efter lidt søgen frem og tilbage, blev jeg opfordret til at lave en ny afvejning af piller samt tjekke for smuld i snegl både intern og extern snagl.
Dette var udslagsgivende og nu er der stabil drift og har ikke haft nogen optændinger lige siden.

Der var en diff. i første afvejning og den afvejning jeg lavede for et par dage siden, ca 350g mindre kom der ud. Så fyrets indstill. fik lige lidt kærlig behandling.

Bare en tanke

Besvar