Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Stort overforbrug

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
fpettersen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 50
Tilmeldt: 26 feb 2011 14:06
Mit fyr: Scotte blackstar 20kW
Areal: 320
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Dagligt forbrug: 40
Årligt forbrug: 10t ?
Geografisk sted: Sønderjylland / Vojens

Stort overforbrug

Indlæg af fpettersen » 19 jan 2012 19:22

RasmusFynbo » 19 Jan 2012, 14:23 skrev:Jeg kan iøvrigt som lille opdatering informere om, at problemet nok også skyldtes at jeg aldrig rengjorde under herden - jeg vidste ikke den kunne tages ud. Efter jeg er begyndt at rengøre den aftog problemet!

MEN efter jeg (som absolut eneste ændring) har installeret en trådløs termostat er problemet begyndt at vende tilbage.. Måske fordi fyret ofte tænder og slukker?
Har du ikke mulighed for at få dit fyr online? Så vi andre bedre kan se hvad der sker, eller det er måske er allerede online?
I øvrigt minder du mig om en arbejdskollega, alt der kan gå galt, går galt for ham.
Jeg plejer at sige til ham at det er Murphy's lov ("Hvis den fyr har nogen som helst mulighed for at begå en fejl, vil han." http://da.wikipedia.org/wiki/Murphys_love)
Det er ment i sjov, men du har efterhånden gennemgået alverdens med det fyr, kan godt forstå hvis du nogen gange bliver lidt træt af det. Selv er jeg opvokset med fjernvarme, aldrig set et (olie)fyr før 2006 hvor jeg købte hus, købte et Scotte sidste år sluttede det selv til, og det har bare fungeret, så jeg er bare lykkelig for jeg ikke skal igennem det du har været igennem. :P


Besvar