Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

diagram scotte

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
levi

Re: diagram scotte

Indlæg af levi » 13 jun 2011 22:03

mille63 » 13 Jun 2011, 22:02 skrev:jo men kan du forklarer hvad forskellen er
- har lige fået sat ny ekspansionstank op i tagryg - det var et større arbejde da loftet skulle ned for at komme til den gamle tank - så det vil være spildt arbejde og penge hvis jeg hopper på trykekspansion.... så der skal virkelig være store fordele før...
Bare varmetabet i en åben ekspansion kontra i en trykekspansion er argument nok :great:


mille63
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14 sep 2010 21:13

Re: diagram scotte

Indlæg af mille63 » 13 jun 2011 22:07

nu er tanken købt med isolering og jeg har yderligere isoleret den med 200 mm stenuld så kan ikke forstille mig at det er meget - er det den eneste forskel

levi

Re: diagram scotte

Indlæg af levi » 13 jun 2011 22:09

mille63 » 13 Jun 2011, 22:07 skrev:nu er tanken købt med isolering og jeg har yderligere isoleret den med 200 mm stenuld så kan ikke forstille mig at det er meget - er det den eneste forskel
Et trykanlæg cirkulerer hurtigere og mere jævnt, - hvilket giver en mere jævn varmeoverførsel til varmeafgiverne (Radiatorerne).

Men hvis du vil beholde din åbne ekspansion, - så gør du bare det.

Jeg er blot en pensioneret vvs-mand der forsøger at hjælpe og vejlede dig bedst muligt, - hvis du ikke vil lytte, - er det helt og holdent dit valg :great:

mille63
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14 sep 2010 21:13

Re: diagram scotte

Indlæg af mille63 » 13 jun 2011 22:14

det er ikke fordi jeg ikke vil lytte men jeg søger information omkring de forskellige ting vedr pillefyring/installation så derfor spørger jeg... hvis man ikke spørger får man jo ikke noget at vide - og det er jo det dette forum går ud på - og det syntes jeg er absolut fantastisk al den viden der er i stokerpro...

levi

Re: diagram scotte

Indlæg af levi » 13 jun 2011 22:16

mille63 » 13 Jun 2011, 22:14 skrev:det er ikke fordi jeg ikke vil lytte men jeg søger information omkring de forskellige ting vedr pillefyring/installation så derfor spørger jeg... hvis man ikke spørger får man jo ikke noget at vide - og det er jo det dette forum går ud på - og det syntes jeg er absolut fantastisk al den viden der er i stokerpro...
Du spørger bare :great:

Jeg ville ikke tøve med at konvertere om til trykekspansion, - som du nok har fundet ud af icon_cheesygrin.gif


Besvar