Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Den absolutte ultimative problemfri opsætning

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Den absolutte ultimative problemfri opsætning

Indlæg af Lintz » 03 jun 2011 19:30

Den absolutte ultimative problemfri energi og arbejdsbesparende førsteklasses opsætning af et Scotte fyr med NBE Vacum solvarme søges. Sommer og vinter opsætning.

Efter at have læst manualen for Scotte fyret synes jeg faktisk at der er for mange muligheder at vælge imellem – når man så kæder det sammen med solvarmen bliver det til uanede kombinationsmuligheder, skægt nok skriver de også i Scotte-manualen flere steder ”Kan du slet ikke se hoved og hale i dette. Så benyt dig evt. at et optima besøg”.

Mit (nye) anlæg kører både brugsvand og opvarming på solvarmen. Jeg bor i et meget gammel hus der er muret op af strandsand (megen salt i sandet) hvilken betyder at der gerne må være en smule varme på huset om sommeren.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
Scotte Kim
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 312
Tilmeldt: 03 jun 2008 13:35
Mit fyr: Scotte 10kw + Black star kedel styr 6,25
Areal: 145 bolig +60 garage
Brændsel: Træpiller 8 mm
Årligt forbrug: 3,5 tons
Geografisk sted: Lyndby (vest for Roskilde)

Re: Den absolutte ultimative problemfri opsætning

Indlæg af Scotte Kim » 06 jun 2011 22:23

Den findes ikke....

Du må som alle os andre prøve dig frem. Det kommer i høj grad også an på hvad du har af ekstraudstyr til din løsning. Noget der fungerer i en løsning er måske ikke det bedste for dig. Det er feks nok de færreste der ønsker varme på huset om sommeren.

Brug forum ivrigt og læs de gamle tråde for hjælp

levi

Re: Den absolutte ultimative problemfri opsætning

Indlæg af levi » 06 jun 2011 22:27

Hvis du nu skriver hvad DU ønsker af dit anlæg, - så kan det være der kommer nogle guldkorn.

Det produkt du har fingre i kan opfylde alle dine drømme mere eller mindre, - så kun fantasien og dine ønsker sætter grænser!

Du skal da være glad for valgmuligheder, - det er da ikke sjovt hvis producenter dikterer et anlægs opbygning så man mister sin frie vilje og fantasi :shock:

Alsidighed og tankevirksomhed længe leve icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Den absolutte ultimative problemfri opsætning

Indlæg af Lintz » 07 jun 2011 13:39

Tak til både "Scotte kim" og "Levi". Har faktisk pløjet en del igennem inde på dette forum - også 26 sider med vittigheder (så gik den lørdag aften LAUGHT~211.GIF ) men synes ikke helt jeg har fundet den ultimative løsning - til mit anlæg. "Levi" skriver at jeg få opfyldt mine drømme mere eller mindre men i bund og grund handler det om at få noget varmt vand ud af hanen og en lun radiator - gerne så lun at "æ kone" får det lidt for varmt med tøj på. lol.gif . Jeg er glad for at jeg har haft montør på til at klarer alle grundinstillinger, men har efterfølgende justeret Vvb ind til at ligge mellem 49 og 55 grader, resten som solvarmen evt. kan producerer ryger i opvarmningen. Fyret har fået lov til at tygge de piller som den orkede den 1 mdr for at finde eventuelle fejl men er nu begyndt at justerer på det. Har prøvet at kører op og ned i kedeltemp men synes ikke det er løsningen, kan selvfølgelig også bare vælge sommerstop men kører i øjeblikket på urstyring - sat til at starte ca 20,00 og slukke 06,00 -men alligevel. Da jeg er væk det meste af ugen kan det godt give lidt problemer hvis vi ryger ind i en lidt kold periode.

Til "Scotte kim" kan jeg sige at det jeg ønsker mig er at jeg kan fylde pillemagasinet op om søndagen, evt rense fyret og dermed trygt tage af sted i sikker forvisning om at der er varmt vand og varme på huset til familien til jeg kommer hjem. Det jeg søger er nogle grundinstillinger som folk har gode (eller dårlige) erfaringer med, gerne nogle vinter og sommer indstillinger - Tak for jeres respons.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Birch-Nielsen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 161
Tilmeldt: 26 sep 2010 11:11
Mit fyr: 10kw Scotte på Blackstar20S
Areal: 220m² i to plan
Brændsel: GP og Scan/Andersen 10
Årligt forbrug: 3 tons.
Geografisk sted: Brande

Re: Den absolutte ultimative problemfri opsætning

Indlæg af Birch-Nielsen » 07 jun 2011 14:40

Hej Lintz

Ved ikke om du frekventerer kollega forumet, men lige her http://www.mhes.dk/ finder du en masse guldkorn - også omkring bl.a. sommerkørsel. Og du kan roligt regne med at det der står der...det passer! icon_cheesygrin.gif

Mvh Folke


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Den absolutte ultimative problemfri opsætning

Indlæg af Lintz » 07 jun 2011 15:23

En side som jeg ikke kendte til - Takker
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar