hjælp til nyt anlæg

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Zycho
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 7
Tilmeldt: 24 mar 2011 17:05

hjælp til nyt anlæg

Indlæg af Zycho »

Vi har nu fået gang i vores nye 10kw scotte, men jeg har lige lidt spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med.

jeg har fået den temp. føler jeg manglede til flow (tak for hurtig levering Søren) og det hele er monteret, men..
efter flow blev sluttet til, skriver den 0 kw i display, hvor det førhen stod på 2 - 3 kw. Er det mig der har gjort noget galt?

Er der desuden nogen der kan fortælle mig lidt om flow måleren. hvad kan man læse ud af tallet? Her til morgen inden jeg kørte på job stod den f.eks på 285 l/t

Jeg kan se i styrringen at der er nogle indstillinger til flow, som pt står på 10L, hvad betyder det, og er det noget jeg skal stille på?

temperatur føleren på returen skriver også en temperatur på 67 grader, men hvordan kan det lade sige gøre ved en kedel temperatur på 60?

Jeg er ret ny inden for området, så derfor må jeg lige forhøre mig hos jer.

Brugeravatar
Scotte Kim
Stoker VIII
Stoker VIII
15
Indlæg: 312
Tilmeldt: 03 jun 2008 13:35
Mit fyr: Scotte 10kw + Black star kedel styr 6,25
Areal: 145 bolig +60 garage
Brændsel: Træpiller 8 mm
Årligt forbrug: 3,5 tons
Geografisk sted: Lyndby (vest for Roskilde)

Re: hjælp til nyt anlæg

Indlæg af Scotte Kim »

Flow måleren kan bruges til at se hvornår huset spørger efter varme og hvor meget vand der løber igennem kedlen. Det kan give en ide om hvor meget vand der bruges ift. kolde/varme dage, varmtvandsproduktion mv. Jeg bruger min til at se hvor mange af mine gulvzoner der spørger efter varme.

Min opleveelse er at dem der har radiatorer har mere eller mindre konstant flow mens dem med termostatstyrede gulvvarme har et meget varieret flow.

I min verden er kw værdien ubrugelig. Den viser måske hvor meget jeg teknisk bruger mit anlæg men det er kilo træpiller, flow og justering af fyret der er de mere vigtige ting for mig.

Der er noget galt med din retur tem,peratur? kan du skifte sensortype? Synes at have hørt noget om at der kan vælges type på de nyere styrebokse?
Zycho
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 7
Tilmeldt: 24 mar 2011 17:05

Re: hjælp til nyt anlæg

Indlæg af Zycho »

jeg har fået det til at virke. det var sensor typen der stod forkert
topgun
Stoker IV
Stoker IV
15
Indlæg: 145
Tilmeldt: 04 sep 2008 14:27
Mit fyr: Scotte 16Kw
Areal: 243
Brændsel: Barnelik Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7270
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Stakroge (Herning)
Blevet takket: 1 gang

Re: hjælp til nyt anlæg

Indlæg af topgun »

Jeg kan ikke forstå at default sensor typen er sat i styringen som den er. Er der overhovedet nogen der ikke skal ændre på det ?
Det samme er forøvrigt gældene for blæser værdigerne der er sat abnormt højt. Hvorfor ikke sætte default til hvad folk sådan ca. bruger. Så var der en change for at det virkede nogenlunde out-of-the-box.
Michael Pedersen
Mit Fyr

Besvar