Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Så kan vi endelig komme af med slaggerne.....

Spørgsmål vedr. Multi 22 samt det tilbehør der laves til Multi 22 Brændere
Per Krarup Olesen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 161
Tilmeldt: 07 apr 2007 09:35
Kontakt:

Så kan vi endelig komme af med slaggerne.....

Indlæg af Per Krarup Olesen » 08 apr 2007 22:09

GODKENDELSESBESKRIVELSE AF MULTI 22

Hr. Jan Pihl påstår andetsteds i dette tema at godkendelsen kun er gældende for kedlen.

Dette er ikke korrekt

Godkendelsen omhandler Multi 22 og Viadrus U22 5D

I godkendelsens Stk 2 står der :

Citat :" Beskrivelse af anlægget : Multi 22 er en løs pillebrænder til montering på forskellige kedeltyper." citat slut.

Det samlede anlæg er godkendt i klasse 3.

Da Viadrus kedlen ikke er en klasse 3 kedel, er der
tilført en kompenserende godkendelse.
Denne er gældende i klasse 3 kun med Multi 22 påmonteret.
Med venlig hilsen

Asaa-Multi-Service
Per Krarup Olesen
Certificeret supporter
Teknisk udvikler
http://www.asaa-multi-service.dk


Benny Z
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 18
Tilmeldt: 14 feb 2007 17:13
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Brenderup Fyn
Kontakt:

Indlæg af Benny Z » 09 apr 2007 20:59

Hej igen

Så er de første huller ved at blive boret i min Herd :!:

Må sige at resultaterne lyder lovende. Når både Phil, Tommi og efterhånden en del andre har forsøgt sig med hjemmelavet huller, og (næsten) alle har fået kanon gode resultater, ser jeg frem til at opleve det selv.
Når jeg har nogen, skal jeg nok skrive dem her, til dem der skulle være interesseret.

Det skal understreges, AT HULLERNE BORES PÅ EGET ANSVAR, og at både skorstensfejer og forsikringsselskab underrettes efterfølgende. Så skulle det vist være fastlagt. :wink:

Må sige at jeg er lidt overrasket over de reaktioner min tråd har medført.... og så måske ikke :)
For hvis folk selv begyndte at lave en løsning som jeg skulle tjene penge på, ville jeg nok også beklage mig lidt.

Nåh-men det er jo heldigvis derfor vi har konkurrencestyrelsen, under erhvervsministeriet, som sikrer at vi alle kan oprette virksomheder og udføre vort erhverv i fri konkurrence :)

Takker endnu engang alle der har kommet med deres erfaringer mht. nye huller i herden, og også Asaa's nye medarbejder for at opklare enkelte tvivlsspørgsmål.

Ønsket om en "slagfri" fremtid til os alle :) :)

Fejer
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 287
Tilmeldt: 08 jan 2007 22:35
Mit fyr: Ikke udfyldt

Indlæg af Fejer » 09 apr 2007 21:19

Hej Benny.
Du glemte 2 ting der hæmmer den fri konkurence lidt, varemærke Beskyttelse og patent. :) :) :)

Held og lykke.
Certificerede tekniker og supporter
*****************************
Ved Asaa-Multi-Service.

Benny Z
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 18
Tilmeldt: 14 feb 2007 17:13
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Brenderup Fyn
Kontakt:

Indlæg af Benny Z » 09 apr 2007 21:26

Hej Fejer

He..he Ja-det har du jo tildels ret i... Men serviceydelser og vejledning falder nu ikke under beskyttelse og patent :) :) :) :)

Og takker :wink:

Benny Z
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 18
Tilmeldt: 14 feb 2007 17:13
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Brenderup Fyn
Kontakt:

Indlæg af Benny Z » 16 apr 2007 16:46

Hej

Når nu både Fisker, klang og efterhånden en del andre roser de ændringer de selv har lavet ved deres herd, syntes jeg lige at jeg vil komme med mine resultater.... Specielt når det nu er mig der har startet denne tråd :)

Har nu kørt med min nye herd, lavet ud fra følgende model ( http://multi.iphorum.com/topic/boring-a ... d-356.html ) i en uges tid, og kan meddele følgende:

Kunne fylde en teske halvt op med den aske der lå i bunden af herden :shock:
Samme måling for en uge siden, resulterede i 4-6 spiseskeer :oops:

Altså - Der skal herfra lyde en stor tak til dem der har viderebragt deres erfaringer, om en slagfri herd 8)

MEN HUSK NU, AT DET ER PÅ EGEN ANSVAR AT ÆNDRE PÅ HERDEN, og det skal efterfølgende godkendes af både skorstensfejer og forsikring.
Efter forepsørgsel til egen forsikring, siger de at det ikke skal meddeles til dem hvis skorstendfejeren godkender det, men da forsikringsselskaber ikke altid tænker ens, vil det nok altid være en god ide at gøre det :!: :!:

Mvh

Benny


Besvar