Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Endnu et Snegle spørgsmål..

Spørgsmål vedr. Multi 22 samt det tilbehør der laves til Multi 22 Brændere
Besvar
Timon
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 15 okt 2009 14:01
Mit fyr: Multi22
Areal: 165 bolig +55 garage
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Nær 6640 Lunderskov

Endnu et Snegle spørgsmål..

Indlæg af Timon » 27 sep 2012 21:59

Hejsa derude..
Så er det min tur til at spørge om lidt hjælp til min snegl..
Lidt dataer : Har en Multi22 & Viadrus kedel med ca.en to meter snegl i en ca.45grader vinkel og der kan være 2500kg i siloen,(den er hjemme lavet meget i stil med en std. silo blot i str.120x240cm og 227cm høj) har haft det i ca 6-7år
og så til det der er problemet:: Den kan slet ikke køre piller frem... (det var så den korte version )
Jeg begyndte at fyre første gang i sidste uge ,det er gået fint nok lige indtil i forgårs.. Den var sat til i smul og piller,kunne jeg fornemmme,nåe jamen prøvet med lidt rapsolie ,dryp i bunden af sneglen,men nej, har også huller ibunden af sneglen så den kan komme af med det og det gør den også.. Nåejae piller har lagt i siloen fra foråret og er fra Barlinek 8mm..

Sneglen havde trukket smul og piller med HELT op over udfaldt stussen, fik det ud og prøvet at starte den op igen .men NEJ,den var sat til i bunden også.. Nåe jamen fik lukket af for piller til sneglen og tog toppen af inc. spiralen ,så ind og finde støvsugeren for få den tømt,det virket til ug ,tom som min pengepung i løbet af et øjeblik.. samlet det igen ,direkte strøm til ,så der kunne komme nogle piller frem i en "fart" ... jae det lykkes da efter noget tid, men efter jae måske tre timer var den brændt ud igen..
Har så prøvet igen idag ,hvor den kørt i min. 20min men nej den vil ikke køre pille rnok frem til at det kan bruges til noget som helst,ikke en gang en lille håndfuld..Synes at jeg kan høre pillerne lige før metal stykket på sneglen, som om de blot ligger der og ruller uden at den kan trække dem frem.. Hvad sker der??

Skal jeg prøve at finde et let jern-rør og svejse til spiralen om det kan hjælpe med en mere direkte fremføring??
indput modtages..

mvh michael


Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1520
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 52 gange

Endnu et Snegle spørgsmål..

Indlæg af Flammen » 27 sep 2012 22:06

måske pillerne i bunden af silo har suget fugt, og du derfor fik en masse smuld i starten. over dem som måske har taget fugt, kan pillerne have dannet bro, og måske derfor der ingen piller kommer nu.
har du prøvet at sende en str 43 for fuld hammer ind i bunden af kegle, det kunne måske sætte lidt liv i den igen

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4672
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Endnu et Snegle spørgsmål..

Indlæg af MichaelK » 27 sep 2012 22:08

Hvis sneglen har siddet fast pga. smuld, kan kondensatoren i gearmotoren, eller noget
andet vel have taget skade? Altså den kan køre indtil der komme belastning på. Mon
ikke der kunne komme en el-sagkyndig forbi med gode råd? Jeg ved ikke om man kan
måle sig frem til den slags fejl?


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Timon
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 15 okt 2009 14:01
Mit fyr: Multi22
Areal: 165 bolig +55 garage
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Nær 6640 Lunderskov

Endnu et Snegle spørgsmål..

Indlæg af Timon » 27 sep 2012 22:52

Jae,Der er nu prøvet med den stor hammer i bunden af siloen og et stykke vinkel jern i fra toppen synes at det måske hjalp... der kom lige en skål fuld... men nej det varet ikke længe så var det over igen.. men jae måske der er fejl på gear motoren!!?? For det har da lydt som om at spiralen har kørt baglands,lidt frem og så lidt tilbage...
måske der skal en stor korn-snegl til istedet..

Timon
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 15 okt 2009 14:01
Mit fyr: Multi22
Areal: 165 bolig +55 garage
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Nær 6640 Lunderskov

Endnu et Snegle spørgsmål..

Indlæg af Timon » 28 sep 2012 15:22

Jae, har så været ude og prøve lidt igen idag..
Slagtet den Multi22-Korn jeg har til at ligge til et andet projekt der tog jeg kondensatoren fra og satte på multi22eren og startet så op på ny med direkte strøm på sneglen for at få piller frem,de kom ,ild kom der og så gik der ca20min så var det igen Slut.. brændt ud... øv...
Men kom så til at se ned mod bunden af sneglen og bunden af siloen,der er lige en sprække på ca.3mm og der kunne jeg ikke se ar der var piller!!!!
Tog fat i sneglen og rygget den op og ned så kom der piller til syne. Godt så ..Start forfra,,, ild kom der og igen ca.20 min er vi på vej til at brænde ud,der er ikke flere piller i sneglen,eller ikke nok til at den kan køre dem frem,(det ser ud til at sneglen køre fint nok efter at der blev skiftet kondensatoren,) fik rygget i sneglen frem og tilbage inden den brændt helt ud og igen kom der piller tilsyne..
så nu er mit gæt at der jo nok er en "bro" et eller andet sted i bunden af siloen som jeg endnu ikke har fået tag på .. (men det er også første gang at jeg har så mange piller til at stå over fra sidste vinter.. )
Så lige nu går den med at holde øje med bunden at siloen for om der kommer piller nok frem og hvis ikke så få rygget i sneglen så der kan komme lidt frem igen..
men vi får at se om det dur eller hvad...
men tak for svar..
Forsættelse følger..

mvh michael


Besvar