Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny herd i Multi 22

Spørgsmål vedr. Multi 22 samt det tilbehør der laves til Multi 22 Brændere
Besvar
Brugeravatar
Cykellapper
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 27
Tilmeldt: 08 aug 2008 09:44
Mit fyr: Multi 22
Areal: 335
Brændsel: piller/træ
Fremviser gerne i postnummer: 7600
Dagligt forbrug: 20-50 kg.
Årligt forbrug: ca 10 ton
Geografisk sted: Struer
Modtaget likes: 2 gange

Ny herd i Multi 22

Indlæg af Cykellapper » 06 okt 2011 21:48

Efter 5 sæsoner har jeg lige renoveret lidt på min Multi 22. Herden og pladen der holder herden på plads (den med hullerne) var slidt/brændt op.

Jeg svejsede en ny 2mm plade på. I stedet for hullerne midt på pladen lavede jeg et hul i hvert af de to nederste hjørner, så den smule slagger og aske, der falder ned under herden, lettere kan komme ud.

Den nye herd kommer fra en Biomax. Jeg havde ret store problemer med at få eltænderen (fra en Bio18) til at tænde pillerne op, da denne herd ikke har det store hul til tænderen, som Multi-herden havde. Løsningen blev at bore tre af lufthullerne foran tænderen op til 8mm, og svejse et stykke plade på det firkantede luftrør omkring tænderen, så den varme luft blev ledt mere direkte ind til de opborede huller.

Er der andre, der har erfaring med dette?
Preben Mortensen
(Cykellapper)


Brugeravatar
RLStyling
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13 jan 2007 19:44
Mit fyr: Multi 22
Areal: 250
Brændsel: Træpiller/tørvepiller/brænde
Årligt forbrug: 6,5
Geografisk sted: Tranten, Støvring
Kontakt:

Ny herd i Multi 22

Indlæg af RLStyling » 06 apr 2012 09:33

Hej

jeg har også fået en ny herder i fyret.
men kan ikke få el tænderen til at tænde pillerne,
hvordan vir det med den plade du har svejst i. giver det nogle problemer under normal fyring??

kan du muligvis tage nogle billeder af det.
for ville gerne have min el tænder til at virke igen. den varmer for fyld gas. men der bliver bare ikke varmt nok omkring pillerne. jeg har endda købt en ny el tænder for at se om den gamle var brændt ud. men det har heller ikke hjulpet.

så er da meget interesseret i din læsning hvis den virker og ikke giver problemer med slagger under normal drift
M.V.H. René Lundgaard
http://www.rlstyling.dk

Herkules 24 KW kedel /Multi 22 brænder /2x Røgvender, Trækstabilisator /12m skorsten /Åben expantion 75 L /3000 L vvb. 750L akku tank m. 20m² solfanger. Hus 250 m² i et plan /Garage 75 m² /170 m2 opvarmet gulv.

Besvar