Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Solvarme og Fastbrændsel/pille-fyr

Spørgsmål vedr. solvarmeanlæg
Solfanger, Solvarmepanel, Vakuum
Brugeravatar
IBA2000
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21 feb 2011 14:28

Re: Solvarme og Fastbrændsel/pille-fyr

Indlæg af IBA2000 » 21 feb 2011 16:03

Har selv luret lidt rundt og en kammerat har lige købt det her anlæg og det ser ud til at være af god kvalitet og kører faktisk allerede nu...

Link : http://www.dansksolvarme.dk/index.php/p ... -saet.html

Og så er det billigt... System består af en 500L isoleret varmtvandsbeholder i rustfrit stål, 90 vakuum rør (6 stk 15 rørs) solfangere med vakuum rør til montage på tag eller plant underlag samt styring SR618C med pumpestation, 3 vejs motorventil og 35KW pladevarmeveksler. Til 27.995,00

Jeg har ik noget med siden eller salget at gøre, men de virker kompetente nok ved firmaet...


mhko
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 69
Tilmeldt: 30 mar 2011 09:42
Mit fyr: twin heat M20
Areal: 158
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 10 ton

Re: Solvarme og Fastbrændsel/pille-fyr

Indlæg af mhko » 30 mar 2011 10:27

hej.

jeg har et twin heat M29 fyr som jeg gerne ville have koblet sammen med en ak tank, solvarme anlæg, i den forbindelse har jeg læst denne tråd og kigget de tilhørende diagrammer.

på diagrammet til Flemming Bräuner,er der en ATVA ventil, hvad står det for? jeg har set at du har forklaret hvad den gør, men er ikke helt sikker på hvorfor det er nødvendigt.

Hvad skal højde forskellen være på en solvarme tank og en ak tank?

på samme diagram er der tegnet nogle små røde dimser med en lille pil op af, på kedlen og ak tanken er det vel overtryksventiler, men hvad er de andre på retur og fremløbs rørene til huset?

håber at i kan skabe lidt mere klarhed for mig, i min søgen efter de rigtige informationer:-)

Besvar