Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

VVS firma i Midtjylland med solvarme ekspertise

Spørgsmål vedr. solvarmeanlæg
Solfanger, Solvarmepanel, Vakuum
mayfly802
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 26 mar 2013 12:17
Modtaget likes: 1 gang

VVS firma i Midtjylland med solvarme ekspertise

Indlæg af mayfly802 » 06 aug 2020 11:37

Hej. Har en utæthed i mit solvarme system og det trænger også til et serviceeftersyn, er der nogen der kender et firma i det midtjyske som er vant til at servicere solvarme ? Bor tæt på Herning. Mvh Per K. :D


Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: VVS firma i Midtjylland med solvarme ekspertise

Indlæg af John Skov Jensen » 09 aug 2020 07:40

Jeg ville nok spørge Allan ved Hedestoker om de kunne formidle kontakten til nogen de ved gør et godt arbejde
https://www.hedestoker.dk/kundeservice.html

383CI
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 173
Tilmeldt: 08 maj 2010 18:26
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 25 gange

Re: VVS firma i Midtjylland med solvarme ekspertise

Indlæg af 383CI » 09 aug 2020 09:03

mayfly802 skrev:
06 aug 2020 11:37
Hej. Har en utæthed i mit solvarme system og det trænger også til et serviceeftersyn, er der nogen der kender et firma i det midtjyske som er vant til at servicere solvarme ? Bor tæt på Herning. Mvh Per K. :D
En utæthed er vel en utæthed, om den er på et solvarme anlæg eller et hvilken som helst andet anlæg?
Så jeg vil da ikke umiddelbart tro at det skulle være så svært at tætne.

Service eftersyn?
Hvad skal servicers på en solvarme anlæg? Der er en pumpe der køre væsken rundt og evt. et smuds filter, så er det vel det?
Hvis følere virker og anlægget køre, ud over utætheden, er der da ingenting at servicere ud over at sørge for der er tryk og frostvæske nok på.

Men kan hedestoker sælge dig et serviceeftersyn på det, ink. kørsel og dit&dat er de i hvert fald rigtigt dygtige til at sælge, men generelt er indstillingen jo også på fora at det er et utroligt kompetent firma, ja nærmest det eneste rigtige at bruge og at FyrGuderne henviser dertil hvis ikke deres egne guddommelige evner rækker.

Jeg er så ikke af den mening, jeg har set nogle af deres anlæg, hørt noget rådgivning, og set resultater af det, så ville jeg hellere have den lokale smed til tingene erkender jeg uden skam, og det er ikke fordi han er specielt dygtig, han udgiver sig bare heller ikke for det.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: VVS firma i Midtjylland med solvarme ekspertise

Indlæg af Lintz » 09 aug 2020 09:14

383CI skrev:
09 aug 2020 09:03

Generelt er indstillingen jo også på fora at det er et utroligt kompetent firma, ja nærmest det eneste rigtige at bruge og at FyrGuderne henviser dertil hvis ikke deres egne guddommelige evner rækker.
Så -så. Ro på.

Lintz/Redaktør.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

mayfly802
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 26 mar 2013 12:17
Modtaget likes: 1 gang

Re: VVS firma i Midtjylland med solvarme ekspertise

Indlæg af mayfly802 » 09 aug 2020 09:18

Tak for dit input og mening, men mit spørgsmål går på noget andet og ja bevar roen her i sommervarmen 🙂 mvh Per


Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: VVS firma i Midtjylland med solvarme ekspertise

Indlæg af John Skov Jensen » 09 aug 2020 09:38

mayfly802 skrev:
09 aug 2020 09:18
Tak for dit input og mening, men mit spørgsmål går på noget andet og ja bevar roen her i sommervarmen 🙂 mvh Per
Så skal du lige prøve at forklare dit behov en gang til, måske jeg misforstod det

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: VVS firma i Midtjylland med solvarme ekspertise

Indlæg af John Skov Jensen » 09 aug 2020 09:43

383CI skrev:
09 aug 2020 09:03
En utæthed er vel en utæthed, om den er på et solvarme anlæg eller et hvilken som helst andet anlæg?
Så jeg vil da ikke umiddelbart tro at det skulle være så svært at tætne.

Service eftersyn?
Hvad skal servicers på en solvarme anlæg? Der er en pumpe der køre væsken rundt og evt. et smuds filter, så er det vel det?
Hvis følere virker og anlægget køre, ud over utætheden, er der da ingenting at servicere ud over at sørge for der er tryk og frostvæske nok på.

Men kan hedestoker sælge dig et serviceeftersyn på det, ink. kørsel og dit&dat er de i hvert fald rigtigt dygtige til at sælge, men generelt er indstillingen jo også på fora at det er et utroligt kompetent firma, ja nærmest det eneste rigtige at bruge og at FyrGuderne henviser dertil hvis ikke deres egne guddommelige evner rækker.

Jeg er så ikke af den mening, jeg har set nogle af deres anlæg, hørt noget rådgivning, og set resultater af det, så ville jeg hellere have den lokale smed til tingene erkender jeg uden skam, og det er ikke fordi han er specielt dygtig, han udgiver sig bare heller ikke for det.
Nu antager jeg det er mig du skriver om når du i en nedladende tone skriver “FyrGuderne”

Brug en ordentlig tone når du henviser til mine indlæg! Og andres også for den sags skyld.

Hvis du gad læse hvad jeg skrev så ville du forstå at jeg ikke henviste brugeren til at få lavet opgaven ved Allan, Hedestoker, men skrev at han kunne spørge Allan om han har nogen han kan anbefale

mayfly802
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 26 mar 2013 12:17
Modtaget likes: 1 gang

Re: VVS firma i Midtjylland med solvarme ekspertise

Indlæg af mayfly802 » 09 aug 2020 09:45

Hej John, undskyld, det var din kommentar jeg godt kunne bruge, men den lange kommentar med den lidt negative tilgang jeg kommenterede på 🙂 mvh Per K.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: VVS firma i Midtjylland med solvarme ekspertise

Indlæg af Lintz » 09 aug 2020 09:49

mayfly802 skrev:
09 aug 2020 09:45
Hej John, undskyld, det var din kommentar jeg godt kunne bruge, men den lange kommentar med den lidt negative tilgang jeg kommenterede på 🙂 mvh Per K.
Tag dette som en lille service-info
Tryk på symbolet i den røde cirkel ved det indlæg som du gerne vil svare på.

Lintz/Redaktør
Screenshot 2020-08-09 09.46.18.png
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

mayfly802
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 26 mar 2013 12:17
Modtaget likes: 1 gang

Re: VVS firma i Midtjylland med solvarme ekspertise

Indlæg af mayfly802 » 09 aug 2020 09:51

Tak for info 🙂


Besvar