Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

solvarme anlæg sælger ? hvem og hvor ?

Spørgsmål vedr. solvarmeanlæg
Solfanger, Solvarmepanel, Vakuum
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: solvarme anlæg sælger ? hvem og hvor ?

Indlæg af Lintz » 21 jun 2019 13:22

triumph skrev:
18 jun 2019 12:43
Der var det da nok smartere og snakke med firmaet, det er næppe samme modeller de sælger nu, ifh. til for 5 år siden.
Bri_Jac skrev:
18 jun 2019 19:31
Din kammerat kan sikkert komme med detaljer om det anlæg han har købt (hvis han altså har noget anlæg) jeg ved at firmaer lovpriser deres ting til himlen, derfor spurgte jeg til fakta fra en køber. Jeg kender ikke til ovenstående firma og vil derfor ikke udtale mig om firmaet. men at komme med fakta det er vel det mindste når du lovpriser firmaet...
triumph skrev:
19 jun 2019 07:59
Hvad bilder du dig egentligt ind.....
Du spørger om erfaringer med anlæg.
Og når der er nogen der svarer, antyder du at de nok er fulde af løgn!
Jeg har ikke noget anlæg, og har ikke nogen fakta. Andet end hvad jeg har hørt.
Og når du antyder at jeg formodentlig er fuld af løgn, stopper min hjælpsomhed
Bri_Jac skrev:
21 jun 2019 11:48
Jeg efterspørger fakta. jeg antyder absolut ikke du er fuld af løgn, jeg efterspørger fakta for din kommentar
Der bliver efterspurgt efter et firma som nogen har ERFARING med citat:"Hvem kan anbefale et firma der leverer og installerer varmepumper og eller solvarme som de har go erfaring med ?"

din kommentar citat:"Sælger Kinesiske luft/vand varmepumper af god kvalitet, med 5 års garenti, til ca 25.000. inkl. installation
Min kammerat har haft en i 5 år. Han varmer sit 160 m2 hus op for 5000 kr/år"

Du postulerer at din kammerat har haft et anlæg i 5 år, men kommer ikke med fakta, der kan hjælpe med under hvilke omstændigheder at der kan opnås en årlig udgift på kr 5.000 på et hus der er 160m2
Inden det tager overhånd skal vi så ikke lige trække vejret to gange og starte forfra :wink:

Bri_Jac - Sætningen "hvis han altså har noget anlæg" kan nemt misforståes og det var nok slet ikke din hensigt og Triumph reagerer måske lige vel hårdt på dette - Såååå. Hvad siger I - Skal vi lige trække vejret dybt og komme videre ?

Mvh Tommy Lintz / Redaktør
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: solvarme anlæg sælger ? hvem og hvor ?

Indlæg af Lintz » 21 jun 2019 13:27

Bri_Jac skrev:
21 jun 2019 11:56
Angående firmaet https://www.hcenergy.dk/
så synes jeg at noget er forkert da de har en adresse på hjemmesiden men en anden adresse på cvr.dk

hcenergy.png
hcenergy2.png
Bri_jac - Kunne det tænkes at der er sket meget med hensyn til det firma på 5 år. Der er jo mange firmaer der dukker hurtigt op og forsvinder lige så hurtigt igen - Især indenfor opvarmning - Solceller og ligende - Og især hvis der er tilknyttet noget statstilskud ind over.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

salemander
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 585
Tilmeldt: 25 dec 2009 21:51
Mit fyr: passat bioheat ogbiobrænder på fer kedel
Areal: 110+40m2 uiso garage
Brændsel: bio olie og træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8900
Dagligt forbrug: 15 kg
Årligt forbrug: 3000 kg
Geografisk sted: randers
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 7 gange

Re: solvarme anlæg sælger ? hvem og hvor ?

Indlæg af salemander » 22 jun 2019 16:30

Lintz skrev:
21 jun 2019 13:27
Bri_jac - Kunne det tænkes at der er sket meget med hensyn til det firma på 5 år. Der er jo mange firmaer der dukker hurtigt op og forsvinder lige så hurtigt igen - Især indenfor opvarmning - Solceller og ligende - Og især hvis der er tilknyttet noget statstilskud ind over.
hvis man ser efter her : https://ownr.dk/companies/public-profile/27624987 står det at firmaet er tvangsopløst
har ekstra dele til passat bioheat på lager til låns hvis fyret strejker

pendec

Re: solvarme anlæg sælger ? hvem og hvor ?

Indlæg af pendec » 22 jun 2019 20:27

salemander skrev:
22 jun 2019 16:30
hvis man ser efter her : https://ownr.dk/companies/public-profile/27624987 står det at firmaet er tvangsopløst
Det er så ikke det rigtige selskab, og ikke dem som findes på HCEnergy.dk

https://www.proff.dk/firma/hcenergy-ivs ... 4OW3I016D/

Firmaet er ikke stiftet i 2004 men i 2017 , som min henviser til, og det er også de rigtige personer i ledelsen som webside omtaler.

edit: For eventuelle konspirationer, så blev der oprindeligt skrevet at den VP var indkøbt for 5 år siden hos det firma, det er jo så lidt mærkeligt hvis firmaet er stiftet i 2017 :) hmmm...

salemander
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 585
Tilmeldt: 25 dec 2009 21:51
Mit fyr: passat bioheat ogbiobrænder på fer kedel
Areal: 110+40m2 uiso garage
Brændsel: bio olie og træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8900
Dagligt forbrug: 15 kg
Årligt forbrug: 3000 kg
Geografisk sted: randers
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 7 gange

Re: solvarme anlæg sælger ? hvem og hvor ?

Indlæg af salemander » 23 jun 2019 09:42

pendec skrev:
22 jun 2019 20:27
Det er så ikke det rigtige selskab, og ikke dem som findes på HCEnergy.dk

https://www.proff.dk/firma/hcenergy-ivs ... 4OW3I016D/

Firmaet er ikke stiftet i 2004 men i 2017 , som min henviser til, og det er også de rigtige personer i ledelsen som webside omtaler.

edit: For eventuelle konspirationer, så blev der oprindeligt skrevet at den VP var indkøbt for 5 år siden hos det firma, det er jo så lidt mærkeligt hvis firmaet er stiftet i 2017 :) hmmm...
Det ligner nu mistænkelig meget det samme firma som har været gået konkurs og startet op igen med en lille ændring i navnet også et nyt cvr men kan dog også bare være en ændring i selskabsstrukturen eller bare en tilfældighed at navnene ligger så tæt på hinanden . Men lad nu bare det ligge det er også fuldstændig lige meget
har ekstra dele til passat bioheat på lager til låns hvis fyret strejker


From
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Re: solvarme anlæg sælger ? hvem og hvor ?

Indlæg af From » 23 jun 2019 10:06

salemander skrev:
23 jun 2019 09:42
Det ligner nu mistænkelig meget det samme firma som har været gået konkurs og startet op igen med en lille ændring i navnet også et nyt cvr men kan dog også bare være en ændring i selskabsstrukturen eller bare en tilfældighed at navnene ligger så tæt på hinanden . Men lad nu bare det ligge det er også fuldstændig lige meget
Det er nemt at få den tanke :) men her er personkredsen ikke den samme - og der er 2 år imellem tvangsopløsning og opstart af det nye firma, så jeg tror mere at det er tilfældigt at navnene er så tæt på hinanden.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: solvarme anlæg sælger ? hvem og hvor ?

Indlæg af triumph » 23 jun 2019 18:40

Prøv og hør her. Jeg gider hverken og diskutere, eller indgå i 1000 konspirations teorier. Men den tidligere ejer drev firmaet i sin fritid. Hvilket han ikke måtte pga af en klausul i hans ansættelseskontrakt, så han overdrog det til noget familie. Derfor nyt CVR nummer. Og derfor kan min kammerat godt have haft sin varmepumpe i 5 år, uden at jeg endnu engang skal beskyldes for at være fuld af løgn !

Jeg troede jeg gjorde nogen en tjeneste, nogen der efterspurgte et godt råd til, hvor man skulle få en god billig varme pumpe.
Men er åbenbart igang med at på groveste vis at franarre folk deres sparrepenge, ved at ville lokke folk til at købe noget i et bundkorrupt firma.............

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: solvarme anlæg sælger ? hvem og hvor ?

Indlæg af triumph » 23 jun 2019 19:11

Og her er iøvrit oplysningerne på det "gamle" firma der solgte varmepumper, inden det skiftede navn /CVR
https://cvrapi.dk/virksomhed/dk/je-eco-energy/30253671

Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 813
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Givet likes: 322 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: solvarme anlæg sælger ? hvem og hvor ?

Indlæg af Bri_Jac » 23 jun 2019 23:35

triumph skrev:
23 jun 2019 18:40
Og derfor kan min kammerat godt have haft sin varmepumpe i 5 år, uden at jeg endnu engang skal beskyldes for at være fuld af løgn !
Jeg troede jeg gjorde nogen en tjeneste, nogen der efterspurgte et godt råd til, hvor man skulle få en god billig varme pumpe.
Men er åbenbart igang med at på groveste vis at franarre folk deres sparrepenge, ved at ville lokke folk til at købe noget i et bundkorrupt firma.............
Nej jeg beskylder dig ikke for at lyve, du vil gerne hjælpe trådstarter og og henviser til din kammerat der har haft et godt og billigt anlæg i 5 år. jeg ønsker kun at hjælpe og beder derfor om fakta, dokumentation der kan vise os andre om det virker som et godt og billigt anlæg.


Besvar