Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

godkendelse af solfangermontering?

Spørgsmål vedr. solvarmeanlæg
Solfanger, Solvarmepanel, Vakuum
Besvar
dannidines

godkendelse af solfangermontering?

Indlæg af dannidines » 14 sep 2016 07:02

Hej folkens,

min kammerat fra Brøndby Strand (Stor København) skrev til mig forleden, at han ville hyre en VVS til at montere de solfanger han havde liggende, som passer på den VVB som allerede er monteret.

det er et Vølund tømmeanlæg, altså et sæt som er produceret til at passe sammen - VVB med indbygget styring og ekspansion og 2 x planfanger.

VVS havde sagt til ham i telefonen, at han godt kunne montere det for ham, med ikke lave godkendelsen på det..

Øøh hvad for en godkendelse mener han?! VVB er monteret og tilsluttet af VVS, selve solfangerne kræver jo ikke en godkendelse udover via tekniskforvaltning på BBR, eller hvordan? Er der noget specielt vedr. Københavnsområdet jeg som bor i vandkants Danmark ikke er opmærksom på :)


Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: godkendelse af solfangermontering?

Indlæg af J-B » 14 sep 2016 23:11

Jeg tror at det er en rigtig Kjøvenhavner VVSer din kammerat har snakket med :evil:
VVSeren vil nok starte med at sige at VVB skal skiftes og når det kommer til solfangerne så vil han nok også skrotte dem til dem han tilfældigvis har med i bilen :(
Det er nu så nemt at montere selv og 100% lovlig som anlægget er, ellers så skal han tage kontakt til en IKKE Kjøvenhavner VVSer :great:

dannidines

Mangler montør til solfanger i KBH området

Indlæg af dannidines » 16 sep 2016 06:06

Det mente jeg nok - og den gode VVS er også lige hoppet fra :(

Findes der evt. en VVS kyndig i KBH området som vil hjælpe min makker i weekenden ?! Han leder med lys og lygte efter en ny montør - Montering sker ifm. udskiftning af taget, så rørene skal trækkes inden nyt tag ligges på


Besvar