Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

solvarme på stoker

Spørgsmål vedr. solvarmeanlæg
Solfanger, Solvarmepanel, Vakuum
Besvar
Brugeravatar
jhjorsal
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 786
Tilmeldt: 03 apr 2007 11:02
Mit fyr: Metroair I20
Areal: 240
Brændsel: Strøm
Geografisk sted: Stouby v/Vejle
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 5 gange

solvarme på stoker

Indlæg af jhjorsal » 22 apr 2015 22:00

Jeg har i weekenden fået fyldt væske på mit solvarmeanlæg, meningen med anlægget (et gammelt brugt et )var at det skulle være et anlæg der kunne trække lidt gulvvarme i maj juni sep, samt både gulvvarme og vvb juli aug, via centralvarmen. Jeg havde dog ikke tænkt på at lige så snart der kommer væske på skal jeg jo også have et forbrug, og det er stadig for tidligt at slukke for fyret hos mig. Jeg har så monteret en T-g termostat kp 0-90gr i toppen af solvarmeanlæggets tanktop (akku tank) der styre en 3-vejs ventil. så når akkutanken når en givet temp tager solvarmen over og Baxien kører bare videre i tomgang.
Dette resulterede at der blev ved med at være et fremløb på 80 grader selvom akkutank top kun var 50 grader, da jeg lukkede for shunt ventilen faldt temp godtnok til 50 grader men baxi steg lige så langsomt en 5-8 grader fra middag til aften, selvføgelig fordi den ikke kunne komme af med varmen fra pausfyringen. er der nogen der gider kikke på min tegning og byde ind med en løsning.
[album]2186[/album]
Varmepumpe MetroAir I20 med en 750l buffertank
Solcelleanlæg 30 stk. paneler a 200W og 2x3.3KW Delta

Yndlingscitater: Ingen vind er gunstig, for et sejlskib uden mål.


Besvar