Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Opdater chippen i min suncomfort

Spørgsmål vedr. solvarmeanlæg
Solfanger, Solvarmepanel, Vakuum
Besvar
dannidines

Opdater chippen i min suncomfort

Indlæg af dannidines » 14 mar 2013 18:34

Heps,

Har V3.06 i min suncomfort, hvor ny chip kan jeg skifte til - V6.XX?!


pso
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Modtaget likes: 5 gange

Opdater chippen i min suncomfort

Indlæg af pso » 29 apr 2013 23:20

Hej

Godt at der er nogen der også har suncomfort troede næsten der ikke der var nogen.


Jeg har 6.02 i min leveret august 2013. Jeg er faktisk lidt skuffet over at der er lagt noget automatik ind i programmet som ikke er beskrevet i manuallen.
Altså den vælger selv funktioner udfra hvilke følere der er tilsluttet, ret træls når man selv har konstrueret sit system, jeg vil hellere selv sætte det hele op.
Har faktisk overvejet om jeg med fordel kunne skifte til en ældre chip men har ikke kunnet finde noget info på hvornår de indførte disse autmatiske ting eller om de altid har været der.
F.eks beslutter den at man har 2 sæt solfangere med forskellig retning når man tilslutter føler 6.
En anden træls ting er den ikke kan vise udendørs temperatur fra føler 5 osv.
Hvordan opfører din sig.

dannidines

Opdater chippen i min suncomfort

Indlæg af dannidines » 30 apr 2013 04:48

God morgen PSO,

Jeg har ikke prøvet at tilslutte flere end de 5 følere - der er plads til 7, ikke?! Prøv at sætte føler 6 til som føler 7 i stedet og se hvilken funktion den så evt tildeles..

Har du valgt "stage 4"?!

Tror der er mange med suncomfort, men solfangerstyring "kører jo bare," så derfor ikke megen skriverier om dem:-)

Du kan se jeg har spurgt om hvor ny chip der passer på mit print hvis der sidder en v3,06 chip - og ingen svar:-(

pso
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Modtaget likes: 5 gange

Opdater chippen i min suncomfort

Indlæg af pso » 01 maj 2013 22:09

Og ja jeg har valgt stage 4, jeg bruger begge de to brugerdefinerede udgange, den ene til cirkulationspumpe og den anden til VVB prioritering.
VVB priortering har jeg dog ikke set kører endnu da varmeforbruget er større en solfanger produktion så den bliver ikke varm nok til VVB, men det kommer her i løbet af maj. Jeg kører nu med tilskudsvarme udgangen som via en optokobler (elektronisk relæ) tænder for Woody.
Det er mit klare indtryk uden at vide det med sikkerhed at selve styrekassen ikke er ændret i mange år,teknologien er jo over 10 år gammel, så hvad savner du af program mulighed som jeg evt har i 6.02


Besvar