Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hjælp til nybegynder !

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
Besvar
Guldberg
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 28 sep 2008 15:09
Mit fyr: Pellex
Areal: 325
Brændsel: træpiller &fastbrændsel
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: 6851 Janderup, Vestjylland

Hjælp til nybegynder !

Indlæg af Guldberg » 16 okt 2008 10:55

Det er mit 1. indlæg herinder så lad mig starte med at hilse pænt på jer alle sammen icon_cheesygrin.gif

Jeg er for ikke så længe siden flyttet på landet, og kan ikke mere være sikker på at der kommer varme hvis man drejer håndtaget på radiatoren :cry:

Jeg har et Pellex fyr, og har selv fået installeret en kedel der kan fyre med fastbrændsel op til 40 cm. Det har jeg gjort da jeg har adgang til masser af træ (både fra haven samt affaldstræ fra byggepladser). I starten havde jeg en masse bøvl med at få fyret til at køre ordenligt, men det skyldes nok begynder vanskligheder samt for langt mellem rengøringerne :oops: .... Jeg har dog oparbejdet en stor interesse i at få det til at køre problemfrit, indrettet fyrrummet mest hensigtsmæssigt, samt fyre mest økonomisk, og derfor har jeg oprettet mig på dette forum.
Jeg har indtil nu købt mine piller hos DLG, mest fordi det var det nemmeste ... de kommer i løbet af et par dage og har egentlig altid været i ok kvalitet. Men jeg har ladet mig fortælle at de er rigtig dyre, (jeg bruger sække af 25 kg.) og det bringer mig til mit spørgsmål.

Kan det betale sig at handle andre steder ? i så fald hvor ? (Jeg bor omkring Varde,vestjylland) Jeg har hørt om nogen der går sammen og bestiller hele lastbilfulde fra østlandende (letland, litauen osv.) Kan det betale sig ? Er kvaliteten i top der ? Kan man komme med i sådan en gruppe ?

Jeg ser frem til at høre jeres svar/kommentar

Kim Guldberg


Brugeravatar
Flunk
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 5377
Tilmeldt: 02 jan 2007 10:20
Mit fyr: Scotte 16 kW med Blackstar BS1016 kedel
Areal: 186 + 160 l VVB
Brændsel: 8 mm Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Geografisk sted: Sjælland N / Slagslunde
Modtaget likes: 1 gang

Re: Hjælp til nybegynder !

Indlæg af Flunk » 16 okt 2008 11:17

Jeg har sammen med andre købt et helt læs 24 paller a 960 kg til en pris på 1670 kr/tons.
Vi skulle selv læsse af, og de skulle læsses af på et sted, og vi skulle self stå for fordelingen.
Vi bor få hundrede m fra hinanden , så det gik.
Kvaliteten er god, ingen problemer med slagge eller andre problemer.
Levering på sjælland, så her kan du nok ikke komme med, men hvis du kan finde nogen i nærområdet,
__________________________________________________________

Flunk ( Claus )

Online: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... ?mac=Flunk

Jens
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Givet likes: 75 gange
Modtaget likes: 60 gange

Re: Hjælp til nybegynder !

Indlæg af Jens » 16 okt 2008 22:13

I år har jeg fået leveret mine Barlinek piller fra Hedelykke Handel/JamaTrading i Esbjerg/Skovlund, - 5 t á 1725,- incl. moms og levering,- men det var i september, så de er steget siden.
Men det kunne måske alligevel være et alternativ til DLG, du bor da centralt i forhold til dem = god pris på levering :-)

Mvh Jens
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !


Besvar