Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

F1 Power VS alm. Barlinek

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
calle

F1 Power VS alm. Barlinek

Indlæg af calle » 15 feb 2019 11:01

Skal have fyldt lageret op med træpiller om ca. 14 dage, men mine yndlingspiller, F1 Power er ikke på lager syd for stregen, så vidt jeg kan se. Derfor overvejer jeg at købe alm. 8 mm Barlinek. Hvordan er de for tiden ? Prøvede dem for år tilbage, og da var der meget smuld i dem.

Venlig hilsen


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: F1 Power VS alm. Barlinek

Indlæg af Lintz » 15 feb 2019 11:36

calle skrev:
15 feb 2019 11:01
Skal have fyldt lageret op med træpiller om ca. 14 dage, men mine yndlingspiller, F1 Power er ikke på lager syd for stregen, så vidt jeg kan se. Derfor overvejer jeg at købe alm. 8 mm Barlinek. Hvordan er de for tiden ? Prøvede dem for år tilbage, og da var der meget smuld i dem.

Venlig hilsen
Som du måske ved har jeg kun fyret med 8 mm Barlinek i al den tid som jeg har ejet Scotten.
Jeg købte i sommers 14 paller af de nye 15 kg poser samtidig med at jeg havde en 4 - 5 paller stående af 25 kg sækkene.
De stor sække er nu brugt og jeg er nu godt i gang med 15 kg sækkene. Har åbenbart fået fra 2 sendinger da der er forskel på kvaliteten af poserne.
Poserne er fra den ene sending blevet betydelig tyndere men dog ikke så tynde at jeg syntes at det er et problem.
Pallerne er blevet ringe - Tror at de er blevet et par mm lavere så jeg har døj med at få palleløfteren rykket ud fra dem.

Med hensyn til det som du faktisk spørger om så syntes jeg aldrig jeg har haft det store problem med smuld i Barlinek - Spørgsmålet er jo nok, hvor meget smuld er for meget ? Min Scotte tykker dem/det uden problem, har dog boret huller i sneglrør som tager noget af smulden fra.

Farven på pillerne fra de to sendinger som jeg åbenbart har fået, skifter lidt mellem lidt lys og lidt mørk. Tror jeg lige skal have lavet en afvejning selv om det nok kun er cirka to år siden jeg gjorde det sidst :-)
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

C@sper
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 158
Tilmeldt: 09 nov 2010 21:45
Mit fyr: BS+ 16kw V.13 + 36 vacum solfangerrør
Areal: 234
Brændsel: Barlinek træpiller
Årligt forbrug: 7 tons
Modtaget likes: 2 gange

Re: F1 Power VS alm. Barlinek

Indlæg af C@sper » 15 feb 2019 11:40

Jeg fik leveret 7 tons tilbage i september og har brugt lidt over halvdelen indtil videre. Den palle jeg er i gang med nu er den værste mht smuld og det er 8mm. Mit fyr er sart overfor smuld, så det er lidt træls, men det er så en ældre bio18.
Kan du få 6mm bør du vælge dem.

calle

Re: F1 Power VS alm. Barlinek

Indlæg af calle » 15 feb 2019 12:07

Lintz skrev:
15 feb 2019 11:36
Som du måske ved har jeg kun fyret med 8 mm Barlinek i al den tid som jeg har ejet Scotten.
Jeg købte i sommers 14 paller af de nye 15 kg poser samtidig med at jeg havde en 4 - 5 paller stående af 25 kg sækkene.
De stor sække er nu brugt og jeg er nu godt i gang med 15 kg sækkene. Har åbenbart fået fra 2 sendinger da der er forskel på kvaliteten af poserne.
Poserne er fra den ene sending blevet betydelig tyndere men dog ikke så tynde at jeg syntes at det er et problem.
Pallerne er blevet ringe - Tror at de er blevet et par mm lavere så jeg har døj med at få palleløfteren rykket ud fra dem.

Med hensyn til det som du faktisk spørger om så syntes jeg aldrig jeg har haft det store problem med smuld i Barlinek - Spørgsmålet er jo nok, hvor meget smuld er for meget ? Min Scotte tykker dem/det uden problem, har dog boret huller i sneglrør som tager noget af smulden fra.

Farven på pillerne fra de to sendinger som jeg åbenbart har fået, skifter lidt mellem lidt lys og lidt mørk. Tror jeg lige skal have lavet en afvejning selv om det nok kun er cirka to år siden jeg gjorde det sidst :-)
Jamen jeg ved jo godt, at du sværger til dem, men bestiller du dem igen ?

calle

Re: F1 Power VS alm. Barlinek

Indlæg af calle » 15 feb 2019 12:14

C@sper skrev:
15 feb 2019 11:40
Jeg fik leveret 7 tons tilbage i september og har brugt lidt over halvdelen indtil videre. Den palle jeg er i gang med nu er den værste mht smuld og det er 8mm. Mit fyr er sart overfor smuld, så det er lidt træls, men det er så en ældre bio18.
Kan du få 6mm bør du vælge dem.
Køber du Barlinek næste gang ?


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: F1 Power VS alm. Barlinek

Indlæg af Lintz » 15 feb 2019 12:15

calle skrev:
15 feb 2019 12:07
Jamen jeg ved jo godt, at du sværger til dem, men bestiller du dem igen ?

Ja - Hvorfor skifte når man har noget der fungerer :-)
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: F1 Power VS alm. Barlinek

Indlæg af Lintz » 15 feb 2019 12:17

HOV -
recipe-klassisk-lagkage-til-web.jpg

TILLYKKE, CALLE - DRENG icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

calle

Re: F1 Power VS alm. Barlinek

Indlæg af calle » 15 feb 2019 12:23

Lintz skrev:
15 feb 2019 12:17
HOV -

recipe-klassisk-lagkage-til-web.jpg


TILLYKKE, CALLE - DRENG icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
Tak min ven. Hvorfra ved du, at det er fars fødselsdag icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: F1 Power VS alm. Barlinek

Indlæg af Zarge » 15 feb 2019 12:29

Har brugt barlinek i mange år, har prøvet både alm og f1, har ku se den store forskel, men den sending jeg fik i sommers er klart den værste bred smuld etc...har "altid" haft en smuld fælde, og eksperimenteret med olie, alligevel svinger afvejningen hele tiden😩, men prøver de samme igen næste gang, dog f1 hvis de har dem... Har altid været tilfreds, så satser på en dårlig sending

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: F1 Power VS alm. Barlinek

Indlæg af Lintz » 15 feb 2019 12:41

calle skrev:
15 feb 2019 12:23
Tak min ven. Hvorfra ved du, at det er fars fødselsdag icon_cheesygrin.gif
Fordi vi har en bruger herinde som fik den geniale ide at tilføje et lagkage-symbol under avataren.

- Kan du huske hvad han hedder ??? :)
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar