Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hent selv træpiller fra statoil

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
Besvar
Brugeravatar
Conner
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 92
Tilmeldt: 06 aug 2007 21:27
Mit fyr: Opop 418 Scotte 16 kw
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 14 kg
Årligt forbrug: ca 6 tons
Geografisk sted: Nyraad

Hent selv træpiller fra statoil

Indlæg af Conner » 07 jan 2008 19:52

Hej herinde. jeg ved godt de fleste herinde har en mening om hvorfor man ikke skal købe træpiller af olie selskaberne, Men nu har jeg 3 gange været på statoil tanken i bårse og hente træpiller. De har en mega silo hvor man bare køre hen til køre studsen ned og bang så har man læsset sin trailer. Nu er jeg så heldig at jeg har 15 min kørsel til tanken så det er dejligt. Men ikke nok med det der hvor jeg normalt køber træpiller der betaler jeg 2,3 kr kg. På tanken giver jeg 1,8 kr kg. Så der er lidt at spare. På et læs spare jeg ca 200 kr. Kan ca læsse 400 kg på min trailer. Jeg ved godt jeg sikkert kan købe billiger træpiller, hvis jeg køber mange ton, Men jeg har ikke plads til dem.
Men hvad skal man alligevel lave søndag formiddag udover at hente træpiller. :)
Mvh Henrik


BrianPihl75
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 25
Tilmeldt: 28 dec 2007 12:57

Re: Hent selv træpiller fra statoil

Indlæg af BrianPihl75 » 07 jan 2008 20:21

Hej lyder fornuftigt jeg køre selv med HP piller fra statiol og giver 1,9kr/kg MVH Brian :great:

Brugeravatar
christian
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 111
Tilmeldt: 19 jan 2007 14:23
Mit fyr: Universal Stokeren
Areal: 196
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8930
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 8-10 tons
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: Hent selv træpiller fra statoil

Indlæg af christian » 08 jan 2008 12:22

Conner skrev:Hej herinde. jeg ved godt de fleste herinde har en mening om hvorfor man ikke skal købe træpiller af olie selskaberne, Men nu har jeg 3 gange været på statoil tanken i bårse og hente træpiller. De har en mega silo hvor man bare køre hen til køre studsen ned og bang så har man læsset sin trailer. Nu er jeg så heldig at jeg har 15 min kørsel til tanken så det er dejligt. Men ikke nok med det der hvor jeg normalt køber træpiller der betaler jeg 2,3 kr kg. På tanken giver jeg 1,8 kr kg. Så der er lidt at spare. På et læs spare jeg ca 200 kr. Kan ca læsse 400 kg på min trailer. Jeg ved godt jeg sikkert kan købe billiger træpiller, hvis jeg køber mange ton, Men jeg har ikke plads til dem.
Men hvad skal man alligevel lave søndag formiddag udover at hente træpiller. :)
Lidt som mig, jeg sætter kornvognen efter traktoren og kører ned for enden af vejen, der er vel 500 m.
4 skovlfulde fra rendegraveren så er vognen fuld, ca. 2,5 tons.
Triller hjem igen og bakker kornvognen ind, det er faktisk det som tager mest tid da der ikke er ret meget plads og der skal kunne komme en trillebør til udmugning af hestene forbi og der er kun 10 cm til hver side af trillebøren til henholdsvis hjul på kornvogn og mur på stald, så der skal bakkes lidt frem og tilbage.
Det er til en kilopris på ca. 1,50 for Flex Heat.
mvh Christian :-) - http://www.yee-haw.dk - http://www.linkedin.com/pub/2/277/185
http://012.dk/userbar.gif
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng, eller en defekt palleløfter. Helst max. 50 km fra Randers.
HAVES: 2 træsiloer, som har været brugt til korntørring, GRATIS !!!!!!


Besvar