Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
Besvar
Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Indlæg af MortenW » 19 dec 2014 12:51

Så er det måske snart slut med billigere træpiller fra Tyskland.

Årsagen er den nye EU-lov, der træder i kraft fra 1. januar. Den betyder, at virksomheder, der driver virksomhed over nettet, skal betale moms i det land, hvor tjenesten bliver købt. I dag kan de nøjes med at betale moms fra det land, de driver virksomhed fra. Citat fra TV2!

http://beep.tv2.dk/nyheder/2014-12-19-n ... ent-dyrere


pendec

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Indlæg af pendec » 19 dec 2014 12:55

MortenW skrev:Så er det måske snart slut med billigere træpiller fra Tyskland.

Årsagen er den nye EU-lov, der træder i kraft fra 1. januar. Den betyder, at virksomheder, der driver virksomhed over nettet, skal betale moms i det land, hvor tjenesten bliver købt. I dag kan de nøjes med at betale moms fra det land, de driver virksomhed fra. Citat fra TV2!

http://beep.tv2.dk/nyheder/2014-12-19-n ... ent-dyrere
tjenesten købes i Tyskland, den har de sgu da regnet ud for flere år siden, så træpillerne fortsætter med at være billigere.

Du køber træpiller i Tyskland og afhenter dem i Tyskland - kun selve siden indikerer noget andet som leder hen på salg til danskere.

Teksten skulle være "Hvor tjenesten tilbydes til", så ville de have problemer, når de henvender sig til Danskere, og yderligere påviser at de ikke må levere på grund af loven, så er de velvidende om at de omgås lovregler og sælger i ond tro (som køber der køber i ond tro, ved at købe dernede og springe momsen over)
Med danske priser, danske leverandører på den anden side af grænsen, så ville de lukke ned på det grundlag, hvem i tyskland bruger dansk leverandør og læser dansk? Så ;)

Men sådan er det ikke og de fortsætter.

calle

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Indlæg af calle » 19 dec 2014 13:54

MortenW skrev:Så er det måske snart slut med billigere træpiller fra Tyskland.

Årsagen er den nye EU-lov, der træder i kraft fra 1. januar. Den betyder, at virksomheder, der driver virksomhed over nettet, skal betale moms i det land, hvor tjenesten bliver købt. I dag kan de nøjes med at betale moms fra det land, de driver virksomhed fra. Citat fra TV2!

http://beep.tv2.dk/nyheder/2014-12-19-n ... ent-dyrere
Jamen så er det da også slut med at handle ind i grænsebutikkerne på vej hjem fra ferie.

Den tror jeg ikke på. Mine træpiller bliver købt i Tyskland, og de bliver leveret i Tyskland. Akkurat ligesom når du er inde i en hvilken som helst anden grænsebutik og købe hundefoder, slik, øl og sodavand. At jeg så får en dansk fragtmand til at køre ned og afhente træpillerne og fragte dem hjem til mig, fordi min bil for bette, det er en helt anden sag.

God jul

pendec

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Indlæg af pendec » 19 dec 2014 14:39

calle skrev:At jeg så får en dansk fragtmand til at køre ned og afhente træpillerne og fragte dem hjem til mig, fordi min bil for bette, det er en helt anden sag.
At du handler i ond tro, kan kun SKAT brokke sig over ;) Og det skal nok komme en dag. Alle som køber varer i Tyskland handler jo i ond tro, da de omgås afgifter som vare pålagt afgift i DK men er helt lovlige at købe over grænsen.

Så samfundet taber som helhed på den tuborg, twix og de træpiller vi hellere vil købe i Tyskland.

Der er jo dem som henter træpiller i Tyskland og samkøb eksisterer. De overtræder så loven om import når der ikke betales afgifter af den vare som indkøbes og ikke er til eget forbrug. Så SKAT skal nok få deres sag for, når de begynder at drive klapjagt på lastbiler som kører rutefart for private i flertal. De har jo allerede skrevet det pænt på deres egne sider, at flere drop steder koster ekstra? Ekstra for hvad? Bor manden flere steder? kan han dokumentere dette? Hvorfor er det anden ejer på drop lokation 1?

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Indlæg af MortenW » 19 dec 2014 15:14

Det er ikke det som står i artiklen i taler om.

Det står at hvis du handler over nettet så kommer man til at betale dansk moms.

Der står intet om hvis man selv henter. Men da der er mange som bestiller træ piller over nettet, - og får dem leveret, så må reglerne vel være de samme regler som gælder, som hvis man køber en "app"!


pendec

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Indlæg af pendec » 19 dec 2014 15:21

MortenW skrev:Det er ikke det som står i artiklen i taler om.

Det står at hvis du handler over nettet så kommer man til at betale dansk moms.

Der står intet om hvis man selv henter. Men da der er mange som bestiller træ piller over nettet, - og får dem leveret, så må reglerne vel være de samme regler som gælder, som hvis man køber en "app"!
Ok, jeg giver mig.

Årsagen er den nye EU-lov, der træder i kraft fra 1. januar. Den betyder, at virksomheder, der driver virksomhed over nettet, skal betale moms i det land, hvor tjenesten bliver købt
- Hvor tjenesten købes er jo fra dansk lokation , og ja, over nettet.

Det kan måske alligevel blive showstopper indtil tyske forhandlere droppet nettet og sælger via aviserne. OG får dem omdelt landsdækkende ;) Det kræver det jo, for folk kan se deres non-internet tilbud. Nok dyrt at føre ud i livet.

Fra 2015, skal tyske forhandlere så afvise danske købere som Amazon UK gør det lige pt. Det skal nok blive sjovt om de vil kæmpe imod EU regler og fortsat mene at en dansk lastbil ikke kører til Danmark med lasten eller kører og læsser af til flere drop samtidigt. ;) Spændende kan det blive, ja!

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Indlæg af MortenW » 19 dec 2014 15:28

Jeg har forsøgt at finde mere om emnet, men kan kun finde artiklen på TV2.

Men jeg forstår bare ikke hvorfor den frie bevægelighed i EU, nu tilsyneladende bliver skærpet.

pendec

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Indlæg af pendec » 19 dec 2014 15:32

MortenW skrev:Jeg har forsøgt at finde mere om emnet, men kan kun finde artiklen på TV2.

Men jeg forstår bare ikke hvorfor den frie bevægelighed i EU, nu tilsyneladende bliver skærpet.
Jeg forstår nu godt at IKEA og andre burde betale moms i de lande som de sælger varen i og ikke hvor firma't ligger.

Så helt klart en smart måde at få TDC, IKEA , McDonald og andre firma'r ned med nakken. Måske bliver vi bare "Rusland" Krise nr.2 når firma'r lukker for salg i DK, for deres vare bliver for dyre, når vi hører Netflix bliver 25% dyre (111kr fra januar) og IKEA aviserne ryger op med 25%, og McDonald restauranterne sætter deres burger priser op med 25%. Det bliver jo kæmpe krise i DK, da vi har vænnet os til priser uden moms så at sige?

Glæder mig lidt over Netflix US abbo's så ikke ændrer prisen ;)

nemocharley

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Indlæg af nemocharley » 19 dec 2014 15:50

det kunne jo være der var andre danske firmaer som kunne tage over - og guderne skal vide at vi som nation ikke ville tage skade af at spise mindre fastfood.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Indlæg af lamborg » 19 dec 2014 16:02

Pendec...
Nu må du sgu tage dig sammen. Du vrøvler :-)
Hvis den gyldne måger sælger burgere fra tyskland som du bestiller over nettet og får tilsendt så er de sgu nok lidt gamle inden du modtager dem.. Og TDC sælger da heller ikke fra udelandet.. Og mig bekendt handler man da i en butik hos Ikea .. Så hvor du vel hen med at en ny regel om 25% mons vil slå disse firmaer ned ??...
Du må ikke forveksle moms med skat det er to forskellige afregninger. Du kan trække din omkostningmoms fra din salgsmoms men der er ingen fiflerier som gør at disse giganter undgår moms.
Jeg kan kun se at denne regel bliver indført for at imødegå unfair konkurrence vilkår og det er vel i grunden ok..
Danmark kan ikke overleve denne nethandel med udlandet som føre til virksomhedslukning og arbejdsløshed..
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


Besvar