Aktuel afgift på træpiller

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 34 gange

Aktuel afgift på træpiller

Indlæg af Flemmingth »

BWJ skrev:"Forsyningssikkerhedsafgift" betyder det at købte piller bliver leveret i garagen/udhuset, ellers kan jeg godt selv klare min forsyningssikkerhed og droppe afgiften. :lol:
Gå du bare ind i politik - du har allerede min stemme 8) :twisted:
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt

PBom
Stoker II
Stoker II
12
Indlæg: 33
Tilmeldt: 09 feb 2012 17:52
Mit fyr: Woody BS1016
Areal: 280
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8300
Årligt forbrug: 9
Geografisk sted: Fensten, Odder

Aktuel afgift på træpiller

Indlæg af PBom »

Der kommer afgift på piller afhentet i tyskland, hvor man selv skal få det registeret hos SKAT. den lokale pillepusher fortalte at det skulle gøres inden for et par dage efter at de er leveret på bopælen. mener det var en dobbelt afgift + bøde på 4x afgift hvis det ikke var gjort. og det er da relativt nemt for dem at kontrollere
"If the women don't find you handsome, they should at least find you handy." - Red Green (http://www.redgreen.com/index.html)
energi-kriger
Stoker VI
Stoker VI
10
Indlæg: 233
Tilmeldt: 10 sep 2013 06:08
Blevet takket: 1 gang

Aktuel afgift på træpiller

Indlæg af energi-kriger »

Det undersøges allerede i skatteministeriet om træpiller kan sidestilles som med reglerne for privat import af energikoks.
Dette tiltag netop for at imødekomme branchen her hjemme. Hvis EU-regler eller andet, ikke hindrer en sådan løsning.

I øvrigt bliver det fjernvarme forbruger der kommer til at bære den største byrde mht. forsyningssikkerhedsafgiften.
Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
14
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 136 gange

Aktuel afgift på træpiller

Indlæg af Brandsen »

Halløj i forum,

Hentede lige et par hundrede kilo spildkorn hos bonderøven i går, gratis for at fjerne det, så
det hele ender da med jeg bliver nødt til at slå Baxi'en over på korn, raps, majs, peppernødder,
korkpropper, kravlenisser, kornafrens, cornflakes, müsli, gl brød, mink savsmuld, palme skaller,
kakao skaller, kaffe skaller, mini flis, osv osv....

Nej, ikke en skadefro kommentar, men det undrer mig hvordan i hede hule man vil skelne mellem
brændsel og almindelige varer, som f.eks korn, majs, cornflakes, havregryn, og hvad der ellers er
bare en smule brændbart i en Baxi stoker ??

Som turist information, kan jeg sige, at jeg var lidt betænkelig ved at udskifte mit oliefyr med
en Baxi stoker i 2005, fordi på det tidspunkt opkøbte olieselskeberne som f.eks Statoil , de
forskellige producenter af træpiller, som f.eks HP piller i sin tid, så jeg frygtede at træpiller
om kort tid vill koste det samme som fyringsolie, relativt set. Men, min nabo til bonderøv kikkede
underligt på mig, og svarede, at hvis det sker, så fyrer vi sgu da bare med noget andet, korn for eksempel.....

Og hey, man kan købe træpiller der kører fint i et pillefyr, men man kan også købe træpiller som strøelse
i hesteboxe, .... og hvordan er det nu lige man skelner om det er brændsel, og ikke strøelse.... ??

Og hey hey, man kan jo købe 'træpiller' der er lavet af korns, og af halm, og af raps, og ....

Any takers, med en go' forklaring... ??
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 98 gange
Blevet takket: 46 gange

Aktuel afgift på træpiller

Indlæg af thoken »

Flemmingth skrev: Gå du bare ind i politik - du har allerede min stemme 8) :twisted:

Hej!
Nej. Forsyningssikkerhedsafgift må betyde at dem der forsyner(os selv) skal have en afgift. Det er jo os der står for forsyningssikkerheden icon_cheesygrin.gif

mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

energi-kriger
Stoker VI
Stoker VI
10
Indlæg: 233
Tilmeldt: 10 sep 2013 06:08
Blevet takket: 1 gang

Aktuel afgift på træpiller

Indlæg af energi-kriger »

"korn, raps, majs, peppernødder,
korkpropper, kravlenisser, kornafrens, cornflakes, müsli, gl brød, mink savsmuld, palme skaller, kakao skaller, kaffe skaller, mini flis, osv osv...."
Er ved afbrænding vel at betragte som biomasse, der bør afgiftsbelægges.

Det bliver gyldne tider for private brændeproducenter, der sælger lidt brænde uden "regning". De kommer stensikker til at lukrere og profitere af den nye afgift.
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 238 gange

Aktuel afgift på træpiller

Indlæg af BWJ »

Her er lidt læsning til aftenskaffen http://www.skm.dk/public/dokumenter/lov ... 0notat.pdf og efter det sidder man jo bare og tænker, forsyningssikkerhedsafgift vil der ganske givet også komme på solskin, skyer osv. hvis det skal være op til landsbytosserne i tinget med faste pensioner, og manglende indsigt i hvad der foregår i landet.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
Brugeravatar
Kjeld P
Stoker IX
Stoker IX
12
Indlæg: 383
Tilmeldt: 27 nov 2011 19:16
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 185
Brændsel: Piller og solskin
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0,4T
Geografisk sted: Øst Jylland
Har takket: 1 gang

Aktuel afgift på træpiller

Indlæg af Kjeld P »

Det er da vældig så emsige de er med at opfinde nye afgifter :evil: ...tænk om de var lige så ivrige for at stimulere vores produktions evne overfor udlandet og flere kunne komme i arbejde (mere skat og færre udgifter). Jeg mener...hvor meget kan vi klare og afgifter hjælper jo slet ikke på konkurrence evnen.
Nu med tre Panasonic Inverter varmepumper...assisteret af pillefyr hvis det bliver rigtig dejlig koldt.
Brugeravatar
Brian B
Stoker XV
Stoker XV
17
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 23 dec 2006 09:12
Mit fyr: Alcon 3A Pellx P21
Areal: 150
Brændsel: RW
Årligt forbrug: 8 ton
Geografisk sted: Aabybro

Aktuel afgift på træpiller

Indlæg af Brian B »

Nej Kjeld nu må du ikk forvente for meget, det skal bare løbe rundt mens de venter på deres og deres børns pension er klar for de har slidt på tinge
Mvh Brian
26 stk himin HG-250S og kostal piko 7.0
Nu med renseblæs på pellx

Besvar