Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Sælger varmepumper for millioner: Nu advarer flere kunder mod firmaet

Spørgsmål vedr. varmepumper
Jordvarme, luft til luft, luft til vand
Besvar
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Sælger varmepumper for millioner: Nu advarer flere kunder mod firmaet

Indlæg af Dunas » 28 feb 2023 19:58

Det kan simpelhent ikke være rigtig, at man kan sælge Varmepumper med amatør agtig farlig opsætning,
og slippe fra det. Ved og ignorere frustrende kunde henvendelse.
Jo dejlig med et pillefyr, der virker. Men jeg har altså ondt af de mennesker der bruger formuer på Varmpepumper,
der ikke lever op til forventningen. Ret vildt, en overvejer og pille det ned igen, efter 3 mdr. og 100.000 kr. Tak for kaffe siger jeg bare.
Må siges, salg og opsætning af VP er blevet en lun forretning, også for dem som ikke har forstand på det.
https://nordjyske.dk/nyheder/erhverv/de ... T2hUXD9-pE

Og det er dette firma som der omtales om i artikel NordJyske https://coolenergi.dk/?pa-partnerid=417 ... aign=41789


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Sælger varmepumper for millioner: Nu advarer flere kunder mod firmaet

Indlæg af Lintz » 01 mar 2023 06:04

Dunas skrev:
28 feb 2023 19:58
Det kan simpelhent ikke være rigtig, at man kan sælge Varmepumper med amatør agtig farlig opsætning,
og slippe fra det. Ved og ignorere frustrende kunde henvendelse.
Jo dejlig med et pillefyr, der virker. Men jeg har altså ondt af de mennesker der bruger formuer på Varmpepumper,
der ikke lever op til forventningen. Ret vildt, en overvejer og pille det ned igen, efter 3 mdr. og 100.000 kr. Tak for kaffe siger jeg bare.
Må siges, salg og opsætning af VP er blevet en lun forretning, også for dem som ikke har forstand på det.
https://nordjyske.dk/nyheder/erhverv/de ... T2hUXD9-pE

Og det er dette firma som der omtales om i artikel NordJyske https://coolenergi.dk/?pa-partnerid=417 ... aign=41789
Om og om igen.

Nogenlunde det samme som med solfanger og sandsynligvis også med andre ting som staten har givet tilskud til.

I samme øjeblik staten laver disse ordninger popper der firmaer op ud af det blå. - Og lige så hurtig forsvinder de igen.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Kalechen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 69
Tilmeldt: 01 jan 2018 16:39
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 11 gange

Re: Sælger varmepumper for millioner: Nu advarer flere kunder mod firmaet

Indlæg af Kalechen » 01 mar 2023 15:07

Det er desværre alt for rigtigt - jeg har også været udsat for flere VVS-virksomheder her på Nordfyn, der ikke kan synke lavt nok. Jeg er forundret over de manglende kompetencer - især også når det drejer sig varmepumper. Da VVS mente mit anlæg var klar, havde jeg en COP på knapt 3 og efter jeg havde sat mig ind i blandesløjfer/shunte, fremløbstemperaturer, cirkulationshastigheder og indreguleringer er min COP nu omkrig 5 - altså en forbedring omkring 40%. Jeg opvarmer ca. 400 m2 fordelt på to bygninger, så det er noget der batter. Efter VVS mente anlægget var klar, fungerede varmen ikke i den ene bygning og blev forsinket i ca. 18 måneder pga. syn og skøn. I den tid må INTET foretages, mens jurister sneglende arbejder, samt VVS's afvisninger af synsfolk - så gik tiden med det! I mellemtiden lærte jeg at opvarme med oliekaminer, som selvfølgelig blev indkøbt for egen regning.

Sagen endte alligevel med, at VVS skulle have det meste af kr. 60.000 for selve installationsarbejdet, der i øvrigt var utæt flere steder. Da VVS igen og igen var at efterspænde gevind m.m. spurgte jeg også kækt om det var et drypvandingsanlæg, han havde installeret. Jeg erfarede, at det var GF fittings og tjekkede op med importøren, der fortalte at GF altså Georg Fisher er et kavlitetsprodukt. Han var ikke imponeret, da jeg fortalte der blevet brugt salve og pakgarn fordi så skal samlingen bare være tætte. Han grinte højt, da jeg tørt konstaterede at så var det nok den anden ende af rørtangen fejlen var...

Jeg tænker på de mange stakkels mennesker, der er blevet udsat for VVS'ere, der bare installerer en varmepumpe. Fremstiller den varme, så er det en perfekt installation. De mange alt for store el-regninger, deres arme kunder unødvendigt er blevet udsat for og nærmest ruineret.

En anden VVS, jeg brugte senere til andet arbejde, spurgte endda om jeg ikke lige kunne tage hans bevis til varmepumper - tsk. tsk.

En ny VVS igen her på Nordfyn overfakturerede mig med ca. kr. 10.000. Da jeg modtog faktura, havde jeg meget svært ved at genkende mange de dele der blev specificeret. Vedr. spørgsmål til faktura blev jeg henvist til, at jeg kunne skrive en reklamation, som bare blev besvaret med rykker. Da jeg henviste til reklamationen fik jeg bare en ny rykker. Det fik mig op det røde felt og jeg mødte op på firmaadressen og forlangte at få chefen hjem, så han kunne vise mig, hvor de fakturerede dele var monteret. Han kunne sjovt nok ikke finde delene og ville skrive en kreditnota. På spørgsmålet vedr. reklamationsbehandlingen var svaret, at det var alt for besværligt.

Gad vide hvor mange de har lavet "sjove fakturaer" til...

Og der er meget, meget mere elendigt VVS endnu, som jeg kunne skrive om...

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Sælger varmepumper for millioner: Nu advarer flere kunder mod firmaet

Indlæg af Dunas » 01 mar 2023 15:46

Det er vildt, at der findes så ringe montører. Tænker, det er en guldrandet forretning og sælge inkl. montering af Varmepumpe i år og sidste år.
Jeg har svært ved og forstå, at det kan koste på den anden side af 150.000 kr op til knap 200.000 kr, alt efter størrelse.
Forstår ikke, hvorfor en Varmepumpe LV er så dyrt, hvad er der inden i dem, siden det bliver så dyrt. Mit gæt er, at de tjener langt mere på VP end et pillefyr anlæg eller gasfyr.
Synes også der er vildt opskruet propaganda af LV fra div. firmaer, der lover kæmpe besparelse målt med gas og træpiller. Hvor fakta er stik modsat, når man tager afskrivning med i beregningen.
Jeg forstår slet ikke, at de kan narre folk til leasing af VP, opstart gebyr omkring 20.000 kr, og fast abonnement omkring 1200 kr i mdr. Først her skal du ligge strøm prisen oveni hatte. Varme regning kan nemt ende på den forkerte side af 30.000 kr om året ved leasing. Jeg forstår det bare ikke.

Kalechen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 69
Tilmeldt: 01 jan 2018 16:39
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 11 gange

Re: Sælger varmepumper for millioner: Nu advarer flere kunder mod firmaet

Indlæg af Kalechen » 02 mar 2023 12:38

Gad vide om det er dem, der er nævnt anonymt her:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/ingen ... armepumper

Fra samme link:
"Efterspørger bedre uddannelse af montører

Hvis der skal luges ud i fejlinstallationerne af varmepumper, så kræver det bedre uddannelse af montørerne, mener Søren Bülow, direktør i brancheforeningen Dansk Køl & Varme.

Derfor efterspørger brancheforeningen, at der kommer strengere krav til de certificeringskurser, man skal gennemføre, hvis man vil montere varmepumper.

- Nu må vi stramme ballerne. Hvis vi skal være med til at løse klimaudfordringerne, bliver vi nødt til at kræve, at de, som installerer varmepumper, er grundigt uddannede, siger Søren Bülow."


Mange installatører/VVS'ere's holdning og moral kunne sammen med større kompetence og en kraftig forbedret reklamation, kunne hjælpe gevaldigt og ikke bare jagten på hurtige penge, der har 1. prioritet!!!


Besvar