Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kæmpetilskud.

Spørgsmål vedr. varmepumper
Jordvarme, luft til luft, luft til vand
Låst
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Kæmpetilskud.

Indlæg af Troldmand. » 02 nov 2020 08:07

pendec skrev:
02 nov 2020 07:37
NEWS NEWS NEWS

1. November 2027 , elpriserne stiger.

Regeringen har fra dags dato sat elpriser op og opfundet F.U.C.K U afgifterne, disse berører alle el brugere, og for mange betyder det regeringen har trukket endnu en skuffelse om lovet afgifts besparelser væk under dem, og overladt dem til elselskaber som nu bruger abo og nye afgifts ændringer som undskyldning for massive pris stigninger, vi ser solcelle sagen om igen. Betyder det døden for el opvarmning.
Samtidig træder den nye statsminister i karakter og ignorer klima tiltag og lover besparelser på fossile brændstoffer i fremtiden. Hvor skal det ende? Måske som i USA?


En mulig fremtid vi endnu ikke har set men mange solcelle ejere erfarede efter få år, så tog de sgu røven på dem.
Skal vi spå om fremtiden. Så er også du over på vp i 27 ;-) Og glæd dig.
Skulle priserne på el stige. Så skal den stig til ca. det 4 dobbelt, inden den rammer prisen ved forbrug af piller.


pendec

Re: Kæmpetilskud.

Indlæg af pendec » 02 nov 2020 08:10

Troldmand. skrev:
02 nov 2020 08:07
Skal vi spå om fremtiden. Så er også du over på vp i 27 ;-) Og glæd dig.
Skulle priserne på el stige. Så skal den stig til ca. det 4 dobbelt, inden den rammer prisen ved forbrug af piller.
Som altid, så er matematikken ikke din stærke side.

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Kæmpetilskud.

Indlæg af Troldmand. » 02 nov 2020 08:14

pendec skrev:
02 nov 2020 08:10
Som altid, så er matematikken ikke din stærke side.
Så er festen igang igen. Glem nu venligst de personlige angreb.
Jeg slutter her.
God dag til alle.

pendec

Re: Kæmpetilskud.

Indlæg af pendec » 02 nov 2020 08:33

Troldmand. skrev:
02 nov 2020 08:07
Skulle priserne på el stige. Så skal den stig til ca. det 4 dobbelt, inden den rammer prisen ved forbrug af piller.
kreller skrev:
26 okt 2020 17:19
Jeg ligger gennemsnitlig på 14kwh pr dag i denne måned til 170m2, 23gr temp. og 50gr varmt vand. Gildesalen på 100m2 bruger ca 1kwh i døgnet til 16gr.
Kan du ikke lige spørge din VP ven hvorfor han mener du sparer 3* prisen af træpiller? Tror du selv på det, eller skal vi sammenligne med ca. 12-16kg træpiller til 2,3kr (36kr) og du ligger måske omkring 16-17kr. Fri fantasi eller bare virkeligheden for alle andre end manden med påstanden.

edit: Læg mærke til jeg sætter max kg pris på træpiller og på fuld el - rabat her. VestDanmark får el billigere, og samme for dem med træpiller, så skærer vi en god klat a der når man bor omkring Jylland og Tyskland som leverandør.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Kæmpetilskud.

Indlæg af lamborg » 02 nov 2020 14:49

Nu er jeg rimelig sikker på at den kære troldmand læser med selvom han siger at nu slutter festen så derfor skal han lige have den undren fra min side.
Hvad driver dig til at gøre det her mand ???
Det er ikke pillefyrs folket der ødelægger enhver tråd ang VP . Det gør du da selv men alle dine udtagelser som er så langt ude i hampen at du har svært ved selv at holde styr på.
Skal vi endelig spå om fremtiden .. det er der ingen heller ikke selvom man har en VP der kan og det var ikke pendec der startede den der det var dig selv.
Du sparede 6500 om året på at skiftet fra et højeffiktivt fyr til VP ,men iflg dine udtagelser så er det 4 gange så dyrt at fyre med træpiller så må du jo have brugt for 26000 kr træpiller om året så med mindre du har det samme antal kvm som mig så har det fyr da vist ikke været særligt effiktivt eller også snublede du i dine egne historier.
Du siger vi skal glemme alle de personlige angreb samtidig med at du skriver nedladende og bedrevidende til alle pillefolk. Tror du vi er kvæg der bare blindt følger den store VP leder .
Accepter at andre har en anden mening end din og at du ikke altid har ret så kommer du nok lidt længere.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Kæmpetilskud.

Indlæg af Lintz » 02 nov 2020 16:43

Så er det vist på tide at lukke denne tråd af Troldmand.

Kan ikke se noget fornuft i at den fortsætter - Sproget i tråden bliver gradvist hårdere og Troldmand er god til at støbe kuglerne dertil.

Lintz / Redaktør
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Låst