Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

hvor meget luft omkring udedel ?

Spørgsmål vedr. varmepumper
Jordvarme, luft til luft, luft til vand
Besvar
bakman
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 80
Tilmeldt: 19 okt 2011 13:24
Mit fyr: scotte 20 kw
Areal: 310 m2
Brændsel: træpiller og brænde
Årligt forbrug: ca 5 tons
Geografisk sted: nordsjælland

hvor meget luft omkring udedel ?

Indlæg af bakman » 20 okt 2011 18:04

hej jeg tænkte på da jeg nu er ved at være færdig med min overdækkede ( lukkede ) terrasse så overvejer jeg midlertidigt indtil jeg skal ordne ydervægge indendørs at lukke mit gamle varmesystem af, jernrør som ligger i etageadskillelse og ikke så godt isoleret, og så lade en varmepumpe holde temperaturen i min stue og køkken frostfrit når jeg ikke er hjemme, og kan udedelen sidde i udestuen så vil der jo være en del varmere der end hvis den sad ude i det fri. kan sige at der er ca 52 m2 overdækket så der er noget luft derinde


Brugeravatar
Julehund
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2192
Tilmeldt: 12 mar 2007 07:14
Mit fyr: ivt jordvarme m. 300m turboflex slange
Areal: 145
Brændsel: EL
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Dagligt forbrug: 16 kWh I nov.
Geografisk sted: Staby
Kontakt:

hvor meget luft omkring udedel ?

Indlæg af Julehund » 20 okt 2011 19:47

Tror det er "no go"! den kan sikkert lave fost vejre i din ude stue!
blot mit bud, jeg er ikke sikker! :-)

levi

hvor meget luft omkring udedel ?

Indlæg af levi » 20 okt 2011 22:22

bakman » 20 Oct 2011, 18:04 skrev:hej jeg tænkte på da jeg nu er ved at være færdig med min overdækkede ( lukkede ) terrasse så overvejer jeg midlertidigt indtil jeg skal ordne ydervægge indendørs at lukke mit gamle varmesystem af, jernrør som ligger i etageadskillelse og ikke så godt isoleret, og så lade en varmepumpe holde temperaturen i min stue og køkken frostfrit når jeg ikke er hjemme, og kan udedelen sidde i udestuen så vil der jo være en del varmere der end hvis den sad ude i det fri. kan sige at der er ca 52 m2 overdækket så der er noget luft derinde
No go, - en udedel skal være ude.

bakman
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 80
Tilmeldt: 19 okt 2011 13:24
Mit fyr: scotte 20 kw
Areal: 310 m2
Brændsel: træpiller og brænde
Årligt forbrug: ca 5 tons
Geografisk sted: nordsjælland

hvor meget luft omkring udedel ?

Indlæg af bakman » 21 okt 2011 09:04

det er ok jeg havde bare den tanke at luften jo bliver varmet op af solen og dermed kunne man få større udnyttelse af varmepumpen, men vil i ikke anbefale det så glemmer jeg tanken


Besvar