Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Eltænder Keramisk Test personer (Pillefyr)

Her kan alle forhandlere sælge deres produkter.
Det gælder både træpiller, stokerfyr osv.
Ligeledes er forhandlere og producenter velkommen til at informere os om nye produkter osv.
Forumregler
Her kan alle forhandlere skrive nyheder, sælge produkter osv.
Når emnet ikke længere er gældende, bedes I skrive det i emnet som en tilføjelse.
For andre brugere end forhandleren er det kun tilladt at spørge ind til produktet og/eller firmaet.
Alt andet vil blive betragte som spam og slettes uden varsel.
Besvar
calle

Eltænder Keramisk Test personer (Pillefyr)

Indlæg af calle » 23 apr 2013 17:46

lamborg skrev:Så blev der tid til at rense og sætte den keramikeren i . Jeg skal da lige love for at det rykker rent. Fra jeg trykkede på tænd og til der var drift 3,5min. jow jow .. det ver sgu da lige før man skal have våbentilladelse til sådan en fætter :-)
Hej "Lambo"

Jep. Her tog det 59 sekunder fra den interne snegl stoppede 8)

Venlig hilsen


Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2517
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 232 gange

Eltænder Keramisk Test personer (Pillefyr)

Indlæg af Hjemme teori » 05 maj 2013 10:33

Jeg har renset brænder jer i weekenden og fik så bedre syn for hvordan eltænderen virker. Fyret var lang tid om at starte bagefter, hvilket så var fordi gummiproppen ikke "holdt fast" i ledningerne til tænderen og den derfor var gledet lidt baglæns.

Når så jeg kigger ind i brænderen (gennem hullet til gummiproppen) kunne jeg se at den blæser luft forbi el-tænderen og direkte ud på pillerne.
Men det smarte her er at der er hul i den keramiske tænder og den luft der løber igennem må blive "meget" varm, men i en lille mængde (lille hul).
Hvis man nu kunne lave noget så den blev placeret lige midt i udblæsningen og blev siddene, tror jeg tændingstiden kunne blive endnu hurtigere. Tror også det er en af grundene til at vores tændtider variere lidt. Nogle tændere sidder mere rigtigt end andre.

Så nu er jeg gået i tænkeboks med hvordan det kunne laves uden at det kan falde ud og ned i blæseren (min tænder peger lidt for lavt).

Statestikken for min tænder er nu
stk 21
tid 1:16:30
Gennemsnit 3:39
Mvh. Sophus

calle

Eltænder Keramisk Test personer (Pillefyr)

Indlæg af calle » 05 maj 2013 10:50

Hjemme teori skrev:Jeg har renset brænder jer i weekenden og fik så bedre syn for hvordan eltænderen virker. Fyret var lang tid om at starte bagefter, hvilket så var fordi gummiproppen ikke "holdt fast" i ledningerne til tænderen og den derfor var gledet lidt baglæns.

Når så jeg kigger ind i brænderen (gennem hullet til gummiproppen) kunne jeg se at den blæser luft forbi el-tænderen og direkte ud på pillerne.
Men det smarte her er at der er hul i den keramiske tænder og den luft der løber igennem må blive "meget" varm, men i en lille mængde (lille hul).
Hvis man nu kunne lave noget så den blev placeret lige midt i udblæsningen og blev siddene, tror jeg tændingstiden kunne blive endnu hurtigere. Tror også det er en af grundene til at vores tændtider variere lidt. Nogle tændere sidder mere rigtigt end andre.

Så nu er jeg gået i tænkeboks med hvordan det kunne laves uden at det kan falde ud og ned i blæseren (min tænder peger lidt for lavt).

Statestikken for min tænder er nu
stk 21
tid 1:16:30
Gennemsnit 3:39
Ja den skal skubbes helt frem, så den ligger helt op af det lille hul, og dermed er synlig. Hvis du har problemer med, at den ikke bliver liggende, men glider tilbage, så sæt en strip om ledningen på indersiden af gummiproppen. Man skal nørkle lidt med tænderen og løfte lidt op i ledningen for at få den helt frem. Det er muligvis kraven, der skal op over en kant inde i hulrummet.

Jeg bruger 70 gr. piller til optændingen.

Indtil videre har der ikke været nogen fejloptændinger, og jeg tror heller ikke der kommer nogen.

Venlig hilsen

Haardberg
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 29
Tilmeldt: 10 feb 2009 00:23
Givet likes: 2 gange

Re: Eltænder Keramisk Test personer (Pillefyr)

Indlæg af Haardberg » 29 apr 2022 06:37

Hvor kan man få denne glødetænder henne nu? q pro er tilsynelade lukket

Lennart

Haardberg
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 29
Tilmeldt: 10 feb 2009 00:23
Givet likes: 2 gange

Re: Eltænder Keramisk Test personer (Pillefyr)

Indlæg af Haardberg » 29 apr 2022 06:43

Nå. jeg fandt det


calle

Re: Eltænder Keramisk Test personer (Pillefyr)

Indlæg af calle » 29 apr 2022 09:55

Haardberg skrev:
29 apr 2022 06:43
Nå. jeg fandt det
Jeg har købt i VVS-experten. Den fungerer perfekt.

Haardberg
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 29
Tilmeldt: 10 feb 2009 00:23
Givet likes: 2 gange

Re: Eltænder Keramisk Test personer (Pillefyr)

Indlæg af Haardberg » 29 apr 2022 10:03

calle skrev:
29 apr 2022 09:55
Jeg har købt i VVS-experten. Den fungerer perfekt.
Fandt ud af at jeg havde købt ved pillestoker.dk sidst


Besvar