Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nye variabler i 6.52

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
Birch-Nielsen
Stoker V
Stoker V
Mit fyr: 10kw Scotte på Blackstar20S
Areal: 220m² i to plan
Brændsel: GP og Scan/Andersen 10
Årligt forbrug: 3 tons.
Geografisk sted: Brande

Nye variabler i 6.52

Indlægaf Birch-Nielsen » 22 feb 2011 17:18

Ærede kollegaer :)

Har lige opgraderet til 6.52, og kan ved selvsyn konstatere, at der heldigvis er nyt legetøj her :P Men er der nogen der evt. kunne dele lidt erfaringer mht. Eksterne Snegl Dossering? Hvor meget af gangen? Jeg kører pt. med 20 g. men ved ikke om det er optimalt. Og så er der Intern Snegl: "Kørsler pr. minut" og "Snegl Faktor" Hvor mange kørsler bruger I? Og hvad er "Snegl Faktor" og hvilken inflydelse har denne funktion? :roll:

Mvh Folke

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Nye variabler i 6.52

Indlægaf TaagMan » 22 feb 2011 17:26

Jeg har prøvet lidt frem og tilbage, og er endt på 25, men.. det er svært at se forskel. Humlen er at den køre en fast puls længde med variabel interval, alt efter fyrets ydelse... på den måde doserer sneglen mere ensartet. Førhen kørte den med fast interval, men med variabel puls, hvilket i bund og grund er katestrofalt idet sneglmotoren har et start moment, skal op i omdrejninger osv.... og det bevirkede at doseringen i gram blev lavere ved lav ydelse end det man egentlig tastede ind i styringen... så det har de fikset.

Intern snegl er for at få en mere stabil bålstørrelse... altså hvis man sætter intervallet op. Ved ikke hvorfor de har valgt at lave det på den måde, men det har de.... taget i betragtning at de på den eksterne snegl har lært noget, så gør de lige nøjagtig det modsatte af hvad de har lært ved den interne snegl... de kører med fast interval, og variabel puls.... d'oh... men, det er nu lige meget, det ser ud til at virke ;) Jeg kører med så højt et tal som muligt på intern snegl. Tror det er 5.0

Sneglfaktor er vist noget til meget store stokere... har jeg fået at vide. Hvad den nøjagtig gør aner jeg ikke.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Brugeravatar
Birch-Nielsen
Stoker V
Stoker V
Mit fyr: 10kw Scotte på Blackstar20S
Areal: 220m² i to plan
Brændsel: GP og Scan/Andersen 10
Årligt forbrug: 3 tons.
Geografisk sted: Brande

Indlægaf Birch-Nielsen » 22 feb 2011 18:01

Hej Martin

Tak for svaret - så er jeg vist nogenlunde havnet hvor jeg skulle. Men hey...der skal jo osse være plads til lidt...ehh...justeringer icon_cheesygrin.gif

Mvh Folke

Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Indlægaf Frank_Rasmussen » 22 feb 2011 22:00

TaagMan » 22 Feb 2011, 17:26 skrev:...taget i betragtning at de på den eksterne snegl har lært noget, så gør de lige nøjagtig det modsatte af hvad de har lært ved den interne snegl... de kører med fast interval, og variabel puls.....

Måske har det noget at gøre med, at den interne snegl ligger vandret, og pillerne derfor ikke kan 'falde tilbage' igen ligesom i den eksterne snegl, og der derfor er ikke noget behov for jævnere dossering på den interne snegl...

Mængderne af samtidige piller er jo også noget mindre i interne snegl, så dosseringen må være lettere...måske...

Tilbage til "Scotte Pillefyr"