Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

brug for lidt hjælp

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
nielsen6500
Stoker I
Stoker I
Mit fyr: woody 16 kw v.4.99
Areal: 260 kvm
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Geografisk sted: sydjylland

brug for lidt hjælp

Indlægaf nielsen6500 » 20 feb 2011 20:30

Hej Herinde...
Det er første gang at jeg prøver dette forum, har læst en del indlæg og det ser jo ud til at her er mange hjælpere :)

Jeg har en woody brænder 16 kw med v.4.99 styring. Jeg har ikke været så meget for at pille ved div. justeringer, men når man så læser her, så ser det ud til at det er normalt at justere lidt her og lidt der. Jeg er i tvivl om det der hedder skakt temp., har set herinde at det er normalt at den er over 40 grader, men på mit fyr er den aldrig over 20 grader.

Er der nogle herinde der evt kan hjælpe med nogle data og evt hvad jeg kan gøre.

mvh

Nielsen6500

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 4 gange

Re: brug for lidt hjælp

Indlægaf thoken » 20 feb 2011 20:49

nielsen6500 » 20 Feb 2011, 20:30 skrev:Hej Herinde...
Det er første gang at jeg prøver dette forum, har læst en del indlæg og det ser jo ud til at her er mange hjælpere :)

Jeg har en woody brænder 16 kw med v.4.99 styring. Jeg har ikke været så meget for at pille ved div. justeringer, men når man så læser her, så ser det ud til at det er normalt at justere lidt her og lidt der. Jeg er i tvivl om det der hedder skakt temp., har set herinde at det er normalt at den er over 40 grader, men på mit fyr er den aldrig over 20 grader.

Er der nogle herinde der evt kan hjælpe med nogle data og evt hvad jeg kan gøre.

mvh

Nielsen6500

Hej!
Velkommen til!
Du skal absolut ikke være bekymret for din skakt temperatur, hvis den er så lav!
Skakttemperaturen, er en lille "føler" der sidder på motorprintet(på brænderen), og den sidder der som en sikkerhed!
Hvis den interne snegl fx. er blokeret, eller brændehovedet er meget beskidt, så kan der jo blive for varmt og der ville være en forøget risiko for tilbagebrand. I dette tilfælde ville skakttemperaturføleren stoppe brænderen.
En lav skakttemperatur, som din; er et sundhedstegn :great:

mvh thoken
Senest rettet af thoken 20 feb 2011 21:25, rettet i alt 1 gang.
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw, keramisk eltænder fra q-pro, chip 6.78, kompressorrens, vejrkompensering, vvb-prioritering (Metro 110l), metal bestos skorsten, røg temp 80, trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.

nielsen6500
Stoker I
Stoker I
Mit fyr: woody 16 kw v.4.99
Areal: 260 kvm
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Geografisk sted: sydjylland

Indlægaf nielsen6500 » 20 feb 2011 20:52

Det var da et rigtigt dejligt svar at få, tusinde tak for svaret Thoken

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Indlægaf TaagMan » 20 feb 2011 21:18

En lav skakttemperatur... under 35, kan også være et tegn på alt for mager forbrænding... hvordan ser flammen ud... er den hidsig og stjernekaster?

Edit:
Eller selvfølgelig hvis den står i et fyrrum uden isolering, og med stort træk... og uden skjold på brænderen... så kan skakttemperaturen også være lav... men, det er vel de færreste der har det sådan i deres fyrrum tihi
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Tilbage til "Woody Pillefyr"