Overvejer nyt fastbrændselsfyr

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
kejser
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 23
Tilmeldt: 27 okt 2008 19:14
Mit fyr: Passat med akk. tank og Opop med Scotte
Areal: 220
Brændsel: Træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 7300
Geografisk sted: Sandvad ved Jelling ved Vejle
Kontakt:

Re: Overvejer nyt fastbrændselsfyr

Indlæg af kejser »

Keld » 17 Dec 2010, 14:14 skrev:Du skulle overveje en 35 kw og 1eller 2 flere gamle olietanke (de er til at få billige pga. udskiftninger for tiden) men det kræver at du beholder din åben ekspantion. Så skal du kun fyre en gang i døgnet, du kan jo aflade dine tanke til ca 30 grader før du skal fyre igen. Ved trykekspantion skal tanken´ene være trykgodkente, typisk til 6 bar, de "koster" bare. Du skal også overveje en styring af din VVB med et døgnur og en eltermostat der måler på din fremløbstempratur, der er jo ingen grund til at elpatronen køre samtidigt med at der er varme på vej til beholderen.
Jeg har ikke mulighed for åben ekspansion ind i mit hus, da jeg ikke har højde nok i mit fyrrum. Jeg kan selvfølgelig godt udskifte kedel og udvide med en akk. tank. (selvom pladsen er trang)
Det med VVB skulle der jo gerne komme styr på, når det med veksleren bliver fikset, på den ene eller anden måde.

Det kunne bare være rart at slippe for veksleren, når jeg nu har de problemer som jeg har.

Men hvad skulle en større veksler kunne gøre som den mindre ikke kan? Mht til at der kommer skidt i den?

Besvar