Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

udlejning af græsmark

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
RÆVEN
Stoker I
Stoker I
Mit fyr: baxi 2,5
Areal: 180
Brændsel: piller fra stampemøllen
Geografisk sted: nordfyn

udlejning af græsmark

Indlægaf RÆVEN » 21 feb 2010 16:27

hej
Naboen er interresseret i at leje et stykke af vores græsmark til hestefold
det er ca 5000m2 der ligger brak som det er nu.det vil jo også være fint at få det græsset af,så det
ikke gror helt til.
Nu er spørgsmålet så:hvad kan man forlange i leje?

Hilsen Mikkel
Venlig hilsen MIKKEL

fedtegreven
Stoker III
Stoker III
Mit fyr: gl hs tarm unit
Areal: 120
Brændsel: gæt efter profilnavn
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestkysten mellem ringkøbing og holstebro

Re: udlejning af græsmark

Indlægaf fedtegreven » 21 feb 2010 21:47

Hej Mikkel.

Jeg har stået i samme situation som dig, jeg synes meget afhænger af ens forhold til naboen osv, mit stykke på samme størrelse havde vi udgifter til at holde rent, så frøene ikke fløj ind til naboen, så ved at lade ham dyrke det var der alene der en besparelse.
Vi endt med at få lidt stabil grus i ny og næ og så ellers glæde os over at naboen altid var flink til og komme med en traktor når det behøvedes til et eller andet.

Den nye nabo får blot lov til og at dyrke det og så er vi ellers bare glade for det gode naboskab, vi kan altid låne eller få hjælp.

I rede penge var det mit halvfems ca 1500kr det ville have været med afregning i kassh, hvad det er nu ved jeg ikke.

MVH
Fedtegreven

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Modtaget likes: 4 gange

Indlægaf leo-pol » 22 feb 2010 01:19

vi har forpaktet 15000m2 ud og det er skutter meget det giver...
kan ikke lige huske hvad vi får..
men hvis det er noget der skal på regning så bliver man beskattiget af det og ved 5000m2 er der ikke mange basøre tilbage...
nu ved jeg ikke hvordan... men man skal lige huske at hvis der er søgt eu-tilskud er der nogle helt spisifikte regler om hvad men må og ikke må....
kender ikke så meget til det men har fået smørren af min kammi... og det er ikke noget man gidder at høre 2 gange....
men hvis naboskabet er godt og der kan komme lidt bytte-bytte købman ind i aftalen er det langt at foretrække vil jeg mene når det kun er 5000m2 der er på tale....
mvh leo-pol

Brugeravatar
Uthsen
Stoker XI
Stoker XI
Mit fyr: Woody 24kw, opop 418, samt Atmos DC32s.
Areal: 255 m2
Brændsel: Træpiller og fastbrændsel
Fremviser gerne i postnummer: 9460
Geografisk sted: 9460 Brovst/Nordjylland
Kontakt:

Indlægaf Uthsen » 22 feb 2010 10:02

Når ikke det er mere jord at det drejer sig om, så glæd dig over at have en glad nabo. Og så vil han helt sikkert være dig behjælpelig på et andet tidspunkt, når du har brug for det...
Med Venlig Hilsen
Uthsen....

"Hvorfor gå på arbejde, når man kan gå på jagt"

"Rigtige mænd får enæggede tvillinger"

Brugeravatar
Winther
Stoker IV
Stoker IV
Mit fyr: Ikke udfyldt

Indlægaf Winther » 23 feb 2010 10:53

Vi har 10 tdr ringe jord lejet ud til samme landmand i ca 20 år, det med at lege farmer i fritiden bliver man hurtig træt af, det er nemmere at sidde på sin flade og indkassere 15 000 pr år uden at røre en finger.
Han oppebærer så til gengæld hektarstøtte for stykket, så egentlig har han det vel mere eller mindre gratis icon_cheesygrin.gif
At jeg så har været så 'flink', at forære jagten væk til en god ven, er så en anden sag, med den vildtbestand det byder på, kunne det nemt have indbragt mere end jordlejen :roll:
Mvh.

Palle

Autoriseret kornsvider.

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Modtaget likes: 4 gange

Indlægaf leo-pol » 24 feb 2010 22:43

Winther skrev:Vi har 10 tdr ringe jord lejet ud til samme landmand i ca 20 år, det med at lege farmer i fritiden bliver man hurtig træt af, det er nemmere at sidde på sin flade og indkassere 15 000 pr år uden at røre en finger.
Han oppebærer så til gengæld hektarstøtte for stykket, så egentlig har han det vel mere eller mindre gratis

ja..... og hvis du sidder på din flade røv og trækker skatten og udgifter til egendomsskat.... :x :x
ja..... så er der sikkert ikke meget tilbage udover en pilsner mens du udfylder en udvidet selvangivelse..... :x :x
så alt i alt er jord kun noget værd for dem der bruger den.... icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

mvh leo-pol icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

Tilbage til "Fri debat"