FLK
Hvis du er meget hjemmefra er det nok en god ide at prøve korn i en periode hvor du er hjemme. Så kan du finde ud af hvordan det virker og hvor lang tid fyret "kan være alene hjemme".
Der er en tråd, hvori der er et link til en hjemmeside ang. korn som brændsel. Jeg kan ikke lige finde den...
Jeg har ikke haft de store problemer med at fyre med korn, skal tage aske ud ca. hver 3 dag. og der skal blandes kalk/kridt i kornet, så det tager lidt længer tid at fylde op.
Den største ulempe er at mit fyr skal tilses hver 2. eller 3. dag alt efter forbrug. Jeg har stadig en del klumper, og de fylder i askeskuffen.
Men det opvejes ganske godt af den besparelse der er

, jeg giver 700/t. Selvhentet, løst, jeg bruger tønder til transport & opbevaring.
Tæring opstår når røggasserne fortættes og sætter sig på emnet, altså hvis temp er for lav, husk også på temp på retur vandet Kalken/kridtet modvirker de syregasser, og afhjælper også slagger. Men dette er også beskrevet i det link jeg ikke kan finde. :scratch:
Det er kun i de anlæg der ikke kan fyre med korn, at man blander med TP. Anlæg der er lavet til det virker fint på korn alene.
Så du må over til naboen og få en god ordning.
8 marts kl. 0551: FANDT det - her er linket til "Noget om fyring med korn"
http://www.bmr.dk/docs/kornfyr05.pdf