Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Interface.

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
togo1
Stoker I
Stoker I

Interface.

Indlægaf togo1 » 26 nov 2009 11:10

Jeg har lige investeret i en ny kedel OPOP 418 med en woody 16-24 kw. brænder. der kører faktisk godt men stopper og starter for tit. Jeg har et program chips 5.05 og har prøvet syntes jeg selv alt men jeg kan ikke få en transmission og visning på min pcér, skal kommunikationschipsen passe til programchipset.

Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: Interface.

Indlægaf Frank_Rasmussen » 27 nov 2009 22:07

Såvidt jeg husker, så skal og kan man på et version 5-print ikke sætte nogen kommunikationchip i styringen...eller er det noget helt andet, som du tænker på?

Brugeravatar
claus1972
Stoker V
Stoker V
Geografisk sted: djursland

Indlægaf claus1972 » 28 nov 2009 15:45

såvidt jeg ved skal der ikke en kommunikationschip i en 5,05 den er indbygget i det nye print, det skulle ikke være nødvendigt, hvad interface program køre du med ?
føles det let ! er der ikke kilo nok på stangen !!

togo1
Stoker I
Stoker I

Indlægaf togo1 » 29 nov 2009 14:32

Jeg mener at det skal der, for jeg har lige skiftet chipsen ud og så kom der nogle oplysninger på min pcér men ingen grafer hvilket jeg ikke helt forstår da det giver et godt billede af hvordan brænderen kører, køre i øvrigt med version 1.75.
Er der nogen som skulle kunne give et lille tips for den starter og stopper for tit. :?
MVH
Henning Kjær

Brugeravatar
claus1972
Stoker V
Stoker V
Geografisk sted: djursland

Indlægaf claus1972 » 29 nov 2009 14:35

hey så skal du nok pille i pid reguleringen, hvad står de på ?
føles det let ! er der ikke kilo nok på stangen !!

Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Indlægaf Frank_Rasmussen » 29 nov 2009 18:27

Din PC har altså forbindelse til fyret, fordi du kan se noget i StokerKontrol, eller hvordan?

Manualen til StokerKontrol få du ved at gå på http://www.stokerkontrol.dk i punkt 'Download', og indtaste dit serie-nummer, og trykke på "Gå til download"-knappen...

togo1
Stoker I
Stoker I

Indlægaf togo1 » 30 nov 2009 14:01

Hey

Tak for tipsene, der er forbindelse til min pc for jeg kan ændre på tallene det går fint men stadig ingen grafer.
Mine PID tal står:2,5-0,25-20,0 jeg eksperiterer lidt men virker ikke helt som jeg gerne vil have. Kedeltemp. min. står på 63 Kedeltemp står på 65 og kedeltemp max på 70 og der stopper den jeg vil mene at den skulle køre uden at stoppe så tit. Jeg har også prøvet at pille ved mætningen høj ydelse står på 20 og jeg syntes at flammen ser ok ud,Er jeg helt gal på den.
Jeg har lige downloadet en ny manual som jeg lige er ved at tygge igennem.
MVH
Henning

Brugeravatar
Sonata
Stoker III
Stoker III
Mit fyr: Woody 6.17/Opop 16kW
Areal: 252
Brændsel: HP 8mm
Dagligt forbrug: 30-40 kg (vinter)
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Fjerritslev
Kontakt:

Indlægaf Sonata » 30 nov 2009 14:21

Dit D-led skal nok være 2.0 og ikke 20.0

Men bortset fra dét, så prøv at holde musen stille hen over felterne i StokerKontrol. Så kommer der en "gul lap" med forklaring til de fleste felter. Det kan vistnok slås til og fra, så sørg for at det er slået til - det kan give lidt fingerpeg om hvert felts betydning.

Max og min kedeltemperatur i StokerKontrol bruges ikke til Woody, det er til Boink - men det står (vistnok) også i den gule lap. I stedet skal du bruge det, der hedder driftsdifference (og evt. pausedifference).

I første omgang bør du lade autoberegningen tage sig af mætningerne - med mindre din mætning lavlast er voldsom høj, så bør fyret kunne køre uden at stoppe på denne tid af året. Naturligvis under forudsætning af, at du har varme på i huset ;).

De manglende grafer kan jeg ikke lige greje - går ud fra, at du mener på fanen "Grafer", i programmet? Men man skal lige trykke på knappen Driftsdata eller Forbrugsdata inden der vises noget.

PS: Sidder på job, så måske hedder knapperne osv. noget lidt andet end jeg har skrevet - men håber du forstår meningen alligevel...
mvh Tom
Fyrdata

togo1
Stoker I
Stoker I

Indlægaf togo1 » 30 nov 2009 14:39

sorry skrivefejl

mit D led står på 7 har lige prøvet at sætte den på 2

MVH
Henning

Tilbage til "Woody Pillefyr"