Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Brændefyring

Spørgsmål vedr. KSM Stokerfyr samt det tilbehør der laves til KSM stokere
Besvar
Luna
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 30
Tilmeldt: 22 jul 2008 17:11

Brændefyring

Indlæg af Luna » 23 mar 2009 21:28

Kære venner,

Jeg er den lykkelige ejer af en KSM- Multistoker 275-18. Jeg har udelukkende fyret med skovflis, men vil nu godt supplere med brændestykker. Hvad er det lige helt præcis jeg skal trykke på for at fortælle den at nu skal den altså fyre med brændestykker ?, og når jeg bliver træt af at fyre med brændestykker hvad skal jeg så trykke for at komme tilbage til mit flisprogram? Grunden til at jeg er lidt nervøs ved at skifte program er at det fungerer bare så dejligt med flisen, hvis ellers jeg sørger for at skovle flis i siloen og tømme aske og slagger ud af kedlen engang i mellem, og erfaringsmæssigt er det i min verden ikke risikofrit at begynde at stille på noget som ellers fungerer perfekt. Min silo er på 1000 liter ligeledes fra KSM med en kraftig omrører i. I gennemsnit brænder jeg en silo flis af på ca. 3 døgn. Har nogen et bud på hvad - set i forhold til mit flis forbrug - jeg kan forvente at bruge hvis jeg prøver med en god kvalitet af piller ?. Mit flisforbrug er baseret på et gennemsnitsforbrug det sidste halve år - altså i vinterperioden. Mit varme brugsvand bliver også opvarmet af stokeren via en helt almindelig 250 liters kappe VVB. Har nogen af dette forums ærede medlemmer erfaringer med en varmeveksler til fremstilling af varmt brugsvand i stedet for den uøkonomiske VVB, vil jeg meget gerne høre om dette også.
Er ved at være lidt træt af manuelt at stå og skovle/spande flis op i siloen og går og tænker på noget med en snegl, eller evt. en transportør, sidder nogen med gode erfaringer indenfor dette, er jeg meget modtagelig for gode råd.

På forhånd tak for svarene, og tak for en altid god og sober debat.

Mvh. Luna.


Stokerservice
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 336
Tilmeldt: 02 sep 2007 22:36
Mit fyr: PT Woody DOR ellers KSM
Areal: 162
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Nyk Mors
Kontakt:

Re: Brændefyring

Indlæg af Stokerservice » 24 mar 2009 09:36

pil op+menu så er du inde i træ program, den går selv tilbage igen når træet er brændt væk, ellers er det manuel ud igen ved at trykke pil ned+menu
Hvad står der i display når du tænder for strømmen? nyeste hedder 6.3.6
Kristian Poulsen

servicetekniker Pricatech-KSM-BAXI-WOODY-SCOTTE-DENVIRO-TB MINI-VVS-EKSPERTEN
http://www.stokerservice.dk
info@stokerservice.dk

Luna
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 30
Tilmeldt: 22 jul 2008 17:11

Re: Brændefyring

Indlæg af Luna » 24 mar 2009 20:32

Hej Kristian,

Tak for dit svar, der står 6.3-4 i mit display når jeg tænder for strømmen. Anlægget er produceret i september 2008.

Mvh. Luna.

Stokerservice
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 336
Tilmeldt: 02 sep 2007 22:36
Mit fyr: PT Woody DOR ellers KSM
Areal: 162
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Nyk Mors
Kontakt:

Re: Brændefyring

Indlæg af Stokerservice » 24 mar 2009 21:22

Du må gerne ringe til mig på 40386444
Kristian Poulsen

servicetekniker Pricatech-KSM-BAXI-WOODY-SCOTTE-DENVIRO-TB MINI-VVS-EKSPERTEN
http://www.stokerservice.dk
info@stokerservice.dk


Besvar