Vil gerne have den "farlige" opdatering

Spørgsmål vedr. Multi 22 samt det tilbehør der laves til Multi 22 Brændere
Besvar
Brugeravatar
anqders
Stoker I
Stoker I
16
Indlæg: 18
Tilmeldt: 24 feb 2008 17:12
Mit fyr: MULTI 22 M/ HERCULES 16KW
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: Omkring 17kg (marts)
Årligt forbrug: beregnet ca. 6T

Vil gerne have den "farlige" opdatering

Indlæg af anqders »

Jeg har lige siden starten altid haft problemer med slagger er herden, og selvom alle indstillinger skulle være i orden så har jeg stadig problemer..

I starten af sommerperioden satte jeg dog en timer på fyret så det automatisk slukkede omkring kl. 22 når vi havde været i bad, og først tændte igen omking kl. 15 når vi kom hjem fra arbejde. Det har sikkert belastet tænderen mere end normalt, men det går jo såmen nok..

Det sjove var at der i den tid aldrig dannede sig slagger i herden fordi den var i stand til at puste slaggerne væk når den startede op om eftermiddagen. Ud fra det er min idé jo så at hvis bare styringen en gang eller to om dagen kan puste skidtet væk, så vil jeg få et langt mere stabilt fyr som kan køre mere end 5 dage uden at skulle renses.

Jeg hører at denne "farlige" opdatering har en funktion som blæser herden fri for slagger engang imellem, og det er jo lige det jeg har brug for. Er det mon noget man kan lokke Fyrteknik til at klare? Jeg kan forstå at der ikke rigtig er nogen som har problemer med den nye opdatering selvom den ikke er "godkendt", så jeg skulle vel heller ikke opleve nogle problemer?

..Btw. det er ikke for at kaste brænde på bålet, så nu ikke noget med mudderkastning og den slags. Jeg vil bare gerne have et stabilt fyr. :)

Stokerservice
Stoker VIII
Stoker VIII
16
Indlæg: 336
Tilmeldt: 02 sep 2007 22:36
Mit fyr: PT Woody DOR ellers KSM
Areal: 162
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Nyk Mors
Kontakt:

Re: Vil gerne have den "farlige" opdatering

Indlæg af Stokerservice »

Ring til Jan, så finder i sikkert ud af det
Du sender bare styringen til ham og får den retur med posten
Man kan jo også få den byttet ved en eftersyn
Kristian Poulsen

servicetekniker Pricatech-KSM-BAXI-WOODY-SCOTTE-DENVIRO-TB MINI-VVS-EKSPERTEN
http://www.stokerservice.dk
info@stokerservice.dk
Besvar