Windows opstart

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Besvar
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 201 gange
Blevet takket: 238 gange

Windows opstart

Indlæg af BWJ »

Har andre været ude for, at windows pludselig starter op med andet skrivebord en sædvanligt, og alle sædvanlige ikoner/genveje er væk og erstattet af nogle få andre standardikoner.
Derudover er Chrome væk og erstattet af Edge.

Efter flere genstarter (på power knap) vender det kendte skrivebord tilbage ?

Alt ovenst. er uden at der er installeret nogle opdateringer oa. ??
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

pendec

Re: Windows opstart

Indlæg af pendec »

Dette kan ske når ens bruger på maskinen har fået en invalid registry på den profil. Der er en backup men denne hentes så først ind efter et nyt login/genstart. Det er i hvert fald set mange gang igennem årene for mig i forbindelse med support.

Er der ikke en backup af den registry, så kan du være heldig der er en i system backup, så skal du lave en system restore (gendannelsespunkt) hvis den fortsætter så kan den ligge deri.
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 201 gange
Blevet takket: 238 gange

Re: Windows opstart

Indlæg af BWJ »

pendec skrev: 07 mar 2020 19:01 Dette kan ske når ens bruger på maskinen har fået en invalid registry på den profil. Der er en backup men denne hentes så først ind efter et nyt login/genstart. Det er i hvert fald set mange gang igennem årene for mig i forbindelse med support.

Er der ikke en backup af den registry, så kan du være heldig der er en i system backup, så skal du lave en system restore (gendannelsespunkt) hvis den fortsætter så kan den ligge deri.
ok tak, idag skulle jeg genstarte 6 gange før jeg fik det sædvanlige skrivebord, det ser ud som om det er Edge som laver balladen,
Det ser heller ikke ud som jeg kan fjerne Edge ???
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
pendec

Re: Windows opstart

Indlæg af pendec »

Korrekt, den er svær at fjerne.

Besvar