Side 1 af 1

En lille video der er værd at se.

: 18 jan 2020 10:47
af Lintz

Re: En lille video der er værd at se.

: 18 jan 2020 12:23
af triumph
Hvis han har ret, så tænker også jeg på noget andet;
En motor går bedre når det er tåget end når er tørt i vejret. Årsagen er at de fine vandpartikler går fra vand til damp på brøkdele af et sekund, når forbrændingen foregår, og hjælper med at forstøve brændstoffet.
Derfor har både B&W og BMW (På deres motorcykler) Lavet forsøg med at forstøve vand i indsugningsluften.
Forsøgene gik galt, fordi vanddampen vaskede oliefilmen af cylindervæggen, og cylinder/stempel blev slidt op
Jeg har ingen ide om han har ret, men hvis han har, og der virkeligt er så meget vand i, som vist på filmen, så vil det blive et problem

Der bliver i øvrigt dannet meget vand, ved forbrænding af sprit:
Ethanol, sprit: C2H5OH + 3O2 → 2CO2 + 3H2O

Re: En lille video der er værd at se.

: 18 jan 2020 12:58
af Lintz
triumph skrev: 18 jan 2020 12:23 Hvis han har ret, så tænker også jeg på noget andet;
En motor går bedre når det er tåget end når er tørt i vejret. Årsagen er at de fine vandpartikler går fra vand til damp på brøkdele af et sekund, når forbrændingen foregår, og hjælper med at forstøve brændstoffet.
Derfor har både B&W og BMW (På deres motorcykler) Lavet forsøg med at forstøve vand i indsugningsluften.
Forsøgene gik galt, fordi vanddampen vaskede oliefilmen af cylindervæggen, og cylinder/stempel blev slidt op
Jeg har ingen ide om han har ret, men hvis han har, og der virkeligt er så meget vand i, som vist på filmen, så vil det blive et problem

Der bliver i øvrigt dannet meget vand, ved forbrænding af sprit:
Ethanol, sprit: C2H5OH + 3O2 → 2CO2 + 3H2O
Syntes det er værd at bemærke at det primært er på motorer som holder stille i længere tid. Som her hvor han nævner veteran knallerter. Men hvis det også har den effekt som du omtaler her syntes jeg det er lidt bekymrende

Re: En lille video der er værd at se.

: 18 jan 2020 13:05
af triumph