Google maps

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Google maps

Indlæg af Lintz »

Hej Frænder.

På firma-pc har Administrator af en eller anden grund slået "Placering" fra så man ikke kan bruge den funktion.

Det er så hvad det er men det irriterer mig lidt at ved opstart af Google maps starter den op hvor jeg har været sidst inden den blokering blev oprettet.
Er der en måde at lave det sådan at den kan starte op et andet sted eller i det mindste hele Dk bliver vist ?

- Og nej. Det er ikke en option at spørge Admin. De sidder i Finland og er så meget klogere end os der bruger grejet. Endda så kloge at man ikke kan opdaterer firma-indkøbt GPS mere. :lol:

Har prøvet at fjerne alle Cookies med det hjalp ikke.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Google maps

Indlæg af pendec »

hmmm, hvis det er Chrome browser, så kan du klikke lige ved siden af URL link på "låsen" eller "ikke sikker" teksten, og vælge "placering" enten i den menu som kommer frem eller under "indstillinger for websites".

Synes dog ikke man kan aktivere placering når siden er "ikke sikker", på google maps er den et valg når du klikker på låsen udfor URL til venstre.
Der vælger du bare tillad.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Google maps

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 01 jan 2020 16:05 hmmm, hvis det er Chrome browser, så kan du klikke lige ved siden af URL link på "låsen" eller "ikke sikker" teksten, og vælge "placering" enten i den menu som kommer frem eller under "indstillinger for websites".

Synes dog ikke man kan aktivere placering når siden er "ikke sikker", på google maps er den et valg når du klikker på låsen udfor URL til venstre.
Der vælger du bare tillad.
Hej Pendec. Som du kan se kan jeg ikke aktiverer "Placering"
Screenshot 2020-01-01 16.13.19.png
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
pendec

Re: Google maps

Indlæg af pendec »

Ok, den misforstod jeg lidt, og den kommer du ikke udenom.

edit: Måske, hvis du har en lokal bruger på PC, som ikke er i et domain, kan du højreklikke på Chrome ikon, vælg "kør som", skriv det lokale bruger navn starter normalt med ./ foran =lokal pc bruger, så skriver du navn og kode, og den starter Chrome udenfor domain i den "sandkasse" som din lokal bruger er lavet i.

Man har du ikke en lokal bruger, så hjælper det nok intet.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Google maps

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 01 jan 2020 16:32 Ok, den misforstod jeg lidt, og den kommer du ikke udenom.

edit: Måske, hvis du har en lokal bruger på PC, som ikke er i et domain, kan du højreklikke på Chrome ikon, vælg "kør som", skriv det lokale bruger navn starter normalt med ./ foran =lokal pc bruger, så skriver du navn og kode, og den starter Chrome udenfor domain i den "sandkasse" som din lokal bruger er lavet i.

Man har du ikke en lokal bruger, så hjælper det nok intet.
Men hvad er det der gør at den starter op i Langeskov hver gang. Ville mene at det var noget med Cookies at gøre men da jeg har prøvet at fjerne dem lader det ikke til at det er der "fejlen" skal findes.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Google maps

Indlæg af pendec »

Det ligger i din google konto, der gemmer den lokation, formoder du logger ind i Chrome med din bruger. Denne bruger kan du administrere på nettet som gemmer lokationer hvis du har tilladt det fra nogle enheder.

Så fra den pc, husker den sidste gang du loggede ind.

https://support.google.com/accounts/ans ... 8687?hl=da
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Google maps

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 01 jan 2020 16:47 Det ligger i din google konto, der gemmer den lokation, formoder du logger ind i Chrome med din bruger. Denne bruger kan du administrere på nettet som gemmer lokationer hvis du har tilladt det fra nogle enheder.

Så fra den pc, husker den sidste gang du loggede ind.

https://support.google.com/accounts/ans ... 8687?hl=da
Nu har jeg prøvet at logge ud af Google konto og gå ind på maps - Stadig Langeskov.
Har været inde og slette Historik samt alle cookies, browserdata osv - Lavet genstart - Stadig Langeskov :lol:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
pendec

Re: Google maps

Indlæg af pendec »

Jeg ved ikke hvor præcis din lokation gemmes, måske under apps og funktioner i google, google gemmer rigtig meget om dig og dine apps, præcis som din telefon med g maps også har lokation detaljer sat osv... Så log ud og check google maps, så får du svaret, at den viser Danmark og ikke sidste lokation. Den hænger sammen med dine brugere, hvor du så sletter den, har jeg ikke viden om.

Min gør lidt det samme ser jeg nu, den mener jeg er i Brøndby hele tiden :) når maps åbnes.

edit: Det er ikke din lokale browser som er problemet, så den behøver du ikke rode ved.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Google maps

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 01 jan 2020 17:35 Så log ud og check google maps, så får du svaret,

Hvis du mener jeg skal logge ud af Google konto er det prøvet - Det virkede ikke.

Hvis du mener jeg skal logge ud af pc og logge på som anden bruger er det ikke en option.

Ja - Den eneste mulighed er så at jeg skal låne en arbejdskammerats login og prøve på min pc for at se om det ændre på Maps.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
pendec

Re: Google maps

Indlæg af pendec »

Når jeg logger ud af google konto i Chrome, på øverste højre ikon hvor "log out" er en option, så virker det fint, google aner ikke hvor jeg er.
Logger jeg ind i chrome igen og synkroniserer indstillinger, så ved maps.google.com præcis hvor min sidste lokation var igen i Brøndby.

Så her virker det fint, uden et login får jeg Danmark, som også vælges i indstillinger for maps privatsikkerhed, der kan du vælge område uden bruger login.

Besvar