PC-skærm som TV i campingvogn

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
calle

PC-skærm som TV i campingvogn

Indlæg af calle »

Vi har tænkt os at investere i en PC-skærm, som skal bruges som TV i campingvognen. Vi overvejer denne her Lenovo L24e-20 23,8". Det er så meningen, at vi blot vil streame TV på vores mobiltelefoner, og så transmittere det over på PC-skærmen med Chromecast.

1: Er Chromecast ok til nævnte opgave ? 2: Er 60 hertz nok til at vise film ?

Venlig hilsen

Centrifugal
Stoker IV
Stoker IV
5
Indlæg: 129
Tilmeldt: 16 jan 2019 18:16
Mit fyr: Se signatur
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: PC-skærm som TV i campingvogn

Indlæg af Centrifugal »

Du skal med cromecast være opmærksom på at den skal være på det samme wifi som telefonen. Telefonen kan via delt netværk bidrage med det nødvendige wifi, men nogle telefoner vil ikke både dele netværk og caste. Det kan løses med endnu en mobil som så kan caste på det delte netværk. Streaming bruger meget netværk, så hvis der er begrænsninger på simkortet - kommer du hurtigt til kort. En billig 3/4 g. router med et datasimkort løser dette problem. Hvis din telefon kan dele og caste, kan du førstegangsopsætte cromecast på dit hjemme wifi. Hvis du i din mobil kalder netværket det samme som hjemme og bruger samme password, går den automatisk på når du er på camping.

Hvis der er wifi på campingpladsen kan det bruges. Cromecast skal førstegangsopsættes hver gang det skifter wifi.

Skærmen kender jeg ikke.
Senest rettet af Centrifugal 16 feb 2019 10:41, rettet i alt 1 gang.
Pilleovn med vand Louisa, selvbygget masseovn, Baxi oliefyr, Bekasin brændeovn, Aduro 12 brændeovn, Morsø brændeovne, Fagerholdt pejs, IVT/Bosh luft/luft varmepumpe og Copmax luft/vand varmepumpe.
pendec

Re: PC-skærm som TV i campingvogn

Indlæg af pendec »

Der kan også blive problemer med HDCP , at at HDMI kommunikation mellem Chromecast og monitor ikke fungerer. En pc monitor behøver ikke HDCP til at oprette et signal, derimod kræver tv branchen at de skal kunne blokere signal, at enheder brugt til medieafspilning gøres via godkendte enheder.

Så det er værd at finde ud af om Chromecast fungerer på en monitor?

Kan det ikke bedst betale sig at finde en billigere tv skærm, evt føtex/bilka modeller, de findes ofte i mindre størrelser.
calle

Re: PC-skærm som TV i campingvogn

Indlæg af calle »

pendec skrev: 16 feb 2019 10:34 Der kan også blive problemer med HDCP , at at HDMI kommunikation mellem Chromecast og monitor ikke fungerer. En pc monitor behøver ikke HDCP til at oprette et signal, derimod kræver tv branchen at de skal kunne blokere signal, at enheder brugt til medieafspilning gøres via godkendte enheder.

Så det er værd at finde ud af om Chromecast fungerer på en monitor?

Kan det ikke bedst betale sig at finde en billigere tv skærm, evt føtex/bilka modeller, de findes ofte i mindre størrelser.
Ja de har nogen billige nogen i Føtex, men vi har ikke nogen antenne. Vi skal stadig caste. Jeg skal lige indskyde, at jeg er totalt novice med alt sådan noget space-udstyr, så der kommer formentlig en masse dumme spørgsmål.

Kan jeg mon forbinde et TV eller en monitor med et kabel, og på den måde se fjernsyn. Jeg har et abonnement hos Viasat der indeholder TV-overalt. Dvs. at jeg kan se TV på min mobilos eller min PC overalt.

Mvh Calle
pendec

Re: PC-skærm som TV i campingvogn

Indlæg af pendec »

Jeg mente, at med en ægte TV skærm, kan du caste uden problemer, da alle skærme har HDMI indgange idag. Antenne var ikke så vigtig :)
Så vil TV og chromecast være kompatible, hvor chromecast+monitor kan skabe problemer.

Ja, du kan streame Viaplay til dit tv, den er vist 100% kompatibel med Chromecast

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: PC-skærm som TV i campingvogn

Indlæg af Lintz »

calle skrev: 16 feb 2019 11:05 Ja de har nogen billige nogen i Føtex, men vi har ikke nogen antenne. Vi skal stadig caste. Jeg skal lige indskyde, at jeg er totalt novice med alt sådan noget space-udstyr, så der kommer formentlig en masse dumme spørgsmål.

Kan jeg mon forbinde et TV eller en monitor med et kabel, og på den måde se fjernsyn. Jeg har et abonnement hos Viasat der indeholder TV-overalt. Dvs. at jeg kan se TV på min mobilos eller min PC overalt.

Mvh Calle
Som du også skriver er jeg også novice på dette punkt. Men streamer du via pc burde det da være muligt at koble en større skærm til pc via kabel.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
calle

Re: PC-skærm som TV i campingvogn

Indlæg af calle »

TEST: Jeg har sat min iphone til min pc med usb-stikket. Telefonen viser DR1. Kan jeg få udsendelsen frem på pc-skærmen ?
Centrifugal
Stoker IV
Stoker IV
5
Indlæg: 129
Tilmeldt: 16 jan 2019 18:16
Mit fyr: Se signatur
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: PC-skærm som TV i campingvogn

Indlæg af Centrifugal »

Nej - det kræver appletv eller googlecast - hvis der er wifi kan du på din pc gå ind på dr.dk :-)

Hvis du downloader noget software kan du - https://iphonebyte.com/mirror-iphone-pc/
Pilleovn med vand Louisa, selvbygget masseovn, Baxi oliefyr, Bekasin brændeovn, Aduro 12 brændeovn, Morsø brændeovne, Fagerholdt pejs, IVT/Bosh luft/luft varmepumpe og Copmax luft/vand varmepumpe.
pendec

Re: PC-skærm som TV i campingvogn

Indlæg af pendec »

calle skrev: 16 feb 2019 11:30 TEST: Jeg har sat min iphone til min pc med usb-stikket. Telefonen viser DR1. Kan jeg få udsendelsen frem på pc-skærmen ?
Tror det er lettere at dele mobil netværk fra iPhone, eller ligefrem købe en 4G dongle som sættes i usb port og få et ekstra simkort, som giver internet adgang, og så kan du gå nd på dr.dk og ser live tv.
calle

Re: PC-skærm som TV i campingvogn

Indlæg af calle »

I er simpelthen bare super skrappe til det her gutter. Tak for hjælpen :great:

Besvar