Hjælp! IVT greenline c6 plus

Spørgsmål vedr. varmepumper
Jordvarme, luft til luft, luft til vand
Besvar
Fabrizio1182
Stoker I
Stoker I
5
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22 jan 2019 22:05

Hjælp! IVT greenline c6 plus

Indlæg af Fabrizio1182 »

Hej,
Jeg købte hus i maj sidste år, jeg er ny med jordvarmepumpe.
Maskinen fungerede ikke korrekt, og temperaturen i huset var ustabil. Så vi tilkaldte en tekniker, der udførte den årlige service, eftertjek og ændrede nogle indstillinger. Da maskinen ikke fungerede korrekt, skønnede jeg et forbrug på 30/35 kwh per dag. Efter at teknikeren har været her, steg forbruget til 75/80 kwh per dag! Det er ekstremt højt. Den ingeniør, der vurderede husklasse A, anslog et forbrug på 3700 kwh om året.
Maskinen er en IVT greenline ht c6 plus styret af en rego 637, indstillet til varmekurve 3. Huset er omkring 200 kvadratmeter med gulvvarme overalt. Vi sætter temperaturen på 20/21 i hvert værelse.
Maskinen har en stoptemperatur på 33,5, men den kan aldrig komme derop, samtidigt arbejder den non stop. Sommetider slår tilskud til.
For mig ser det ud til, at maskinen kæmper for at nå en temperatur, der skulle være nem at nå.
Tak til hvem der er villig til at hjælpe

Brugeravatar
scotten
Stoker IV
Stoker IV
17
Indlæg: 133
Tilmeldt: 29 dec 2006 15:28
Mit fyr: RTB 10 kw
Areal: 144
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4270
Årligt forbrug: 5 tons
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: Hjælp! IVT greenline c6 plus

Indlæg af scotten »

Du skal hidkalde en kølemontør, der kan måle om der mangler kølemiddel.

Hilsen Anders
Centrifugal
Stoker IV
Stoker IV
5
Indlæg: 129
Tilmeldt: 16 jan 2019 18:16
Mit fyr: Se signatur
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Hjælp! IVT greenline c6 plus

Indlæg af Centrifugal »

Der kan være pillet ved mange indstillinger. Jeg har før med fordel stillet fyret eller varmepumpen tilbage til fabriksindstillinger, så ved man hvor man er. Side 25 i manualen http://varmepumpemanualer.dk/manualer/1 ... E6-E17.pdf
Pilleovn med vand Louisa, selvbygget masseovn, Baxi oliefyr, Bekasin brændeovn, Aduro 12 brændeovn, Morsø brændeovne, Fagerholdt pejs, IVT/Bosh luft/luft varmepumpe og Copmax luft/vand varmepumpe.

Besvar