Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Høj iltprocent på MGM Comfort 15 (Lux)

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
lindequist
Stoker I
Stoker I

Re: Høj iltprocent på MGM Comfort 15 (Lux)

Indlæg af lindequist » 26 nov 2018 20:05

mgmone skrev:
26 nov 2018 15:43
Det grå støv er fra pillerne, hvilken snegl tid kører du med
Ok, tak for opklaringen. :-) Hvis det er det, der hedder "Feed Period (sec)" i web interfacet (tror det hedder "sneglperiode" i menuen på fyret), så står den til 15 (fabriksindstilling). Er det tiden mellem indkøring af nye piller?
Jens skrev:
26 nov 2018 14:56
Min MGM Comfort 15kw har 4 års fødselsdag om 14 dage. Sneglen kan på min også lave denne fjedring, som din video viser. Den gjorde det klart mest i starten, men nu hvor den er slidt til, der gør den kun hvis en pille er lidt i klemme. Tror måske det er lidt en fordel for sneglen, at der på den måde er lidt som giver sig indtil pillen bliver knækket.
Dejligt at høre, jeg ikke er den eneste, der oplever det, for så er det nok meningen. Jeg tænkte også, at det nok var lavet sådan for at undgå en hård blokering af motoren, hvis noget skulle sætte sig i klemme, men det er rart lige at få dobbelttjekket, for det ser lidt spøjst ud. :-)
Jens skrev:
Med hensyn til det grå smuld, så er der præcis det samme på min, - da sneglen står skrå, så formoder jeg det fineste af træpillestøvet som finder vej ud ved snegleakslen.
Jeg har sat en plastikbøtte under sneglen til at opfange det, i løbet af det seneste år har det nok cirka givet en halv kopfuld. Så det behøver du næppe bekymre dig om, - men indrømmet jeg havde lidt de samme tanker, da jeg lige havde fået fyret installeret.
Ja, det lyder også på Karsten til at det bare er støv fra pillerne, så der er i hvert fald ikke grund til yderligere bekymring der. :-)
Jens skrev:
Med hensyn til at finindstille på MAF og øvrige parameter, så er der ingen grund til at holde sig tilbage, så længe du bare har styr på de oprindelige værdier. Alle installationer har forskellige betingelser, og jeg er måske en anelse skeptisk med hensyn til mængden af anvendt teori og impiri.
Jeg tror du har helt ret i, at der kan være et behov for finjustering for hver installation, og jeg kommer sandsynligvis også til at pille lidt ved de indstillinger. Den eneste grund til, at jeg ikke er begyndt at justere på MAF endnu, er fordi jeg rigtig gerne vil danne mig et overblik over, hvordan hele systemet fungerer, et skridt ad gangen, så jeg kan være sikker på, at det ikke bare er symptombehandling. Hvis jeg kan løse de ting, jeg oplever, på en mere korrekt måde, så er jeg lutter øren. Hvis det så viser sig, at det det i sidste ende bare er at eksperimentere sig lidt frem, så holder jeg mig ikke tilbage - man kan heldigvis altid bare gå tilbage til fabriksindstillingerne. :-)

Venlig hilsen
Christian

HFR
Stoker III
Stoker III
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 220+60
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Nordjylland
Modtaget likes: 3 gange

Indlæg af HFR » i går 17:24

Fik du styr på iltprocenten?

mikkellunde
Stoker II
Stoker II
Mit fyr: Mgm Comfort 15 kw
Areal: 180
Brændsel: Fabric First Class
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: 6
Geografisk sted: Lunde, Nordfyn

Indlæg af mikkellunde » i går 23:46

20181218_233532.png
Hej
Jeg havde samme problem sammen med der ikke kom varme nok fra en comfort 15 kw efter 3 ugers drift og koldt vejr. Høj ilt=for lidt piller.
1. stop kedel vent på rens er færdig, rengør askeskuffe, luk alle luger & calibrer iltsonde, da gløder ødelægger calibrering.
2. Vej af. Min eksterne snegl knækkede piller en gang som gav 181 g istedet for 215g. Nedsæt start pillemængde med samme % som du ændrer på g/min hvis start er fin. Ellers ændrer du her også.
3 nedre brændværdi sat ned fra 4.9 fra posen til 4.5.
Herfter svinger min ilt % ikk meget.
Jeg går ud fra du har justeret min blæs efter skorsten som står i manualen.
Få den evt på nettet det er et rigtigt godt værktøj til af finde ud af hvad som er galt. Send evt din ip og port nr i en pb så skal jeg se på den ved lejlighed.

Besvar