Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Montering af iltstyring på Baxi

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Låst
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10371
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Montering af iltstyring på Baxi

Indlæg af thy » 08 mar 2008 08:53

Her vises hvordan iltstyringen monteres på røgrøret på baxi....
baxi1.jpg
hullet der slås ud til ledninger frem til styringen... på røgrøret ses det nederste hul til monteringspladen til iltstyringen.
baxi2.jpg
her er der tegnet op hvor der skæres i røgrøret(det nederste hul blev brugt som nederste hul på det medfølgende iltsondeholder og teget uden om)....husk at skære lidt ekstra stort..
baxi3.jpg
som det ses på billdet så var hullerne lavet inden under og så var det jo bare stålbørste og rense af...(ved faktisk ikke om det er lavet for på alle modeller) huller med gevind kan snyde lidt da de er skåret lidt skrå på hullet... så de er trukket mere lige for ..
baxi4.jpg
monteret fik lige noget tætnings kit rundt om så synes jeg der er mindre risiko for det giver sig når man spænder sonden fast... og af igen ved calibrering
jeg har noget varmefast alutape jeg lige giver den rundt om røgrør for at sikre 100% tæthed..

baxi5.jpg
baxi6.jpg
færdigt røgrøret isoleret og alu tape til at holde det på plads...
baxi7.jpg
Billed af det komplette sæt... (hvis man hæver røgrøret i stedet for at lave det snit jeg lavede med vinkelsliber... så bruges medfølgende dækplade på modsatte side af røgrøret)
ledning kan i højre side listes frem oven på kabler der er trukket til styring(fra sonden) i venstre side er det nemmest lige med et stykke hegnstråd eller ligene lige at fange ledningen og trække den frem til styringen...

HUSK AT AFBRYDE STRØMMEN INDEN MONTERING AF TRANFORMATOR OG STIK....

Det er godt beskrevet i brugsanvisningen hvordan det monteres.... der tages plade af bag på styringen print i midten der stikker ud... der er et 5 benet stik til iltsonde... 2 benet til transformator.... tranformator skal sættes til i klemmeræke hvor der er ledninger i forvejen det kan være lidt vanskelig at få plads til begge så løsn meget...(kik i manual hvor de monteres.. fik ikke lige taget billed.... men måske senere)
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Låst