Multiheat 1,5 powerprint og reklamation

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Mathildeglassow
Stoker I
Stoker I
7
Indlæg: 17
Tilmeldt: 12 feb 2017 14:43
Mit fyr: Baxi Multiheat 1,5
Areal: 154
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: 11
Blevet takket: 3 gange

Multiheat 1,5 powerprint og reklamation

Indlæg af Mathildeglassow »

Hej med jer.
Jeg har en Baxi Multiheat 1,5.
Jeg havde en VVS'er herude for 1,5 måned siden og skifte noget styring i den, da den pludselig ikke kunne huske indstillingerne og af den grund ikke kunne køre rigtigt. Dengang flimrede den også i displayet.
Nu er den så gal igen. Den er helt død - konstant alarm, dødt display og blæser på fuld skrue. Har googlet mig frem til at det nok er power-printet. Op til denne "død" har det flimret i display, skrevet sjove koder som ikke findes (F13) og en masse andet. Har taget noget video af det.

Jeg skal selvfølgelig have en herud i morgen, men jeg er i tvivl om, om det er en reklamations-sag. VVS'eren var ret usikker på hele fyret og indstilling heraf. Jeg har endnu ikke modtaget en regning derfra. Jeg er ikke sikker på hvad han skiftede for 1,5 måned siden.
Og vil egenligt godt have en anden herud denne gang, som har mere styr på det.

Hvordan griber jeg det lige an?
Og er det noget jeg bare selv kan skifte? Jeg er ikke sej til el, men snild på fingrene.

Jeg har nogle videoer, men kan ikke få lov at vedhæfte dem. Sender dem gerne på mail

MVH
Mathilde

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Multiheat 1,5 powerprint og reklamation

Indlæg af Lintz »

Mathildeglassow skrev:Hej med jer.
Jeg har en Baxi Multiheat 1,5.
Jeg havde en VVS'er herude for 1,5 måned siden og skifte noget styring i den, da den pludselig ikke kunne huske indstillingerne og af den grund ikke kunne køre rigtigt. Dengang flimrede den også i displayet.
Nu er den så gal igen. Den er helt død - konstant alarm, dødt display og blæser på fuld skrue. Har googlet mig frem til at det nok er power-printet. Op til denne "død" har det flimret i display, skrevet sjove koder som ikke findes (F13) og en masse andet. Har taget noget video af det.

Jeg skal selvfølgelig have en herud i morgen, men jeg er i tvivl om, om det er en reklamations-sag. VVS'eren var ret usikker på hele fyret og indstilling heraf. Jeg har endnu ikke modtaget en regning derfra. Jeg er ikke sikker på hvad han skiftede for 1,5 måned siden.
Og vil egenligt godt have en anden herud denne gang, som har mere styr på det.

Hvordan griber jeg det lige an?
Og er det noget jeg bare selv kan skifte? Jeg er ikke sej til el, men snild på fingrene.

Jeg har nogle videoer, men kan ikke få lov at vedhæfte dem. Sender dem gerne på mail

MVH
Mathilde
Hej og velkommen til - Kan desværre ikke hjælpe dig med styringen men vil bare sige at det ikke er muligt at uploade videor på Stokerpro.
Du har den mulighed at lægge dem op på en eller anden form for "sky/cloud" eller på youtube o.l. og lave et link dertil - Så burde det være muligt for andre brugere herinde at se dem.

Held og lykke med din Baxi.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Mathildeglassow
Stoker I
Stoker I
7
Indlæg: 17
Tilmeldt: 12 feb 2017 14:43
Mit fyr: Baxi Multiheat 1,5
Areal: 154
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: 11
Blevet takket: 3 gange

Re: Multiheat 1,5 powerprint og reklamation

Indlæg af Mathildeglassow »

Hej.
Tak for info.
Det vil jeg da lige prøve.

Tak for hjælpen :great:
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Re: Multiheat 1,5 powerprint og reklamation

Indlæg af thy »

Mathildeglassow skrev:Hej med jer.
Jeg har en Baxi Multiheat 1,5.
Jeg havde en VVS'er herude for 1,5 måned siden og skifte noget styring i den, da den pludselig ikke kunne huske indstillingerne og af den grund ikke kunne køre rigtigt. Dengang flimrede den også i displayet.
Nu er den så gal igen. Den er helt død - konstant alarm, dødt display og blæser på fuld skrue. Har googlet mig frem til at det nok er power-printet. Op til denne "død" har det flimret i display, skrevet sjove koder som ikke findes (F13) og en masse andet. Har taget noget video af det.

Jeg skal selvfølgelig have en herud i morgen, men jeg er i tvivl om, om det er en reklamations-sag. VVS'eren var ret usikker på hele fyret og indstilling heraf. Jeg har endnu ikke modtaget en regning derfra. Jeg er ikke sikker på hvad han skiftede for 1,5 måned siden.
Og vil egenligt godt have en anden herud denne gang, som har mere styr på det.

Hvordan griber jeg det lige an?
Og er det noget jeg bare selv kan skifte? Jeg er ikke sej til el, men snild på fingrene.

Jeg har nogle videoer, men kan ikke få lov at vedhæfte dem. Sender dem gerne på mail

MVH
Mathilde
Spændene hvad der blev skiftet..

Som sådan er det ganske rimeligt at gå til skift af powerpring og det andet print..vi har t- mek herinde han kan reppe det meste så har man jo et ekstra print...hvad blev der af stumperne han skiftede? Så kan vi hurtig se hvad han skiftede...
Umiddelbart lyder det som defekt powerprint nu...
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
14
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 136 gange

Re: Multiheat 1,5 powerprint og reklamation

Indlæg af Brandsen »

Halløj i forum,

Ja, hylende alarm + sort display + blæser på fuld skrue = defekt Power Print

Nye Power print koster snildt kr 2.000, men som nævnt af Dr Thy, kan bruger T-mek ofte reppe dem,
så lad endelig være med at smide det gamle print ud, eller lade VVS'eren tage det med sig som affald.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Mathildeglassow
Stoker I
Stoker I
7
Indlæg: 17
Tilmeldt: 12 feb 2017 14:43
Mit fyr: Baxi Multiheat 1,5
Areal: 154
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: 11
Blevet takket: 3 gange

Re: Multiheat 1,5 powerprint og reklamation

Indlæg af Mathildeglassow »

thy skrev:Spændene hvad der blev skiftet..

Som sådan er det ganske rimeligt at gå til skift af powerpring og det andet print..vi har t- mek herinde han kan reppe det meste så har man jo et ekstra print...hvad blev der af stumperne han skiftede? Så kan vi hurtig se hvad han skiftede...
Umiddelbart lyder det som defekt powerprint nu...

Ja, jeg ved det som sagt ikke. Jeg foreslog selv VVS'eren at det var powerprint eller powercore dengang. Aner så ikke hvad han skiftede, men han tog det med sig.

Jeg mindes, at det var den til højre - altså den hvor alle ledningerne kommer ud af. Er det powercore?
Den til venstre ligner bare en printplade.

Jeg ringer til dem i morgen og spørger og får dem herud igen.
Mathildeglassow
Stoker I
Stoker I
7
Indlæg: 17
Tilmeldt: 12 feb 2017 14:43
Mit fyr: Baxi Multiheat 1,5
Areal: 154
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: 11
Blevet takket: 3 gange

Re: Multiheat 1,5 powerprint og reklamation

Indlæg af Mathildeglassow »

Jeg har uploadet 4 videoer af senariet.
Sig lige til, hvis det ikke virker. Jeg har aldrig ordnet i min egen youtube profil før

https://www.youtube.com/channel/UCPYvAH ... E9D6gwlElw
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Re: Multiheat 1,5 powerprint og reklamation

Indlæg af thy »

Mathildeglassow skrev:Jeg har uploadet 4 videoer af senariet.
Sig lige til, hvis det ikke virker. Jeg har aldrig ordnet i min egen youtube profil før

https://www.youtube.com/channel/UCPYvAH ... E9D6gwlElw
Spændende

Det har jeg ikke set før...

Tænker den med de mystiske tegn og fejl på komnikation er printet til venstre og ikke power printet i midten...

Den døde med hylen plejer at være powerprintet...

Alle sikringer er ok? På eltavlen
Nok ikke ikke overkogstermostat men prøv lige at skrue hætten af og tryk den kraftig i bund og tænd igen...

Lidt mystik et sted forsøgte den calibrering... har du iltstyring ? Hvis ikke kan den melde fejl hvis det er slået til ved en fejl...

Hvor i landet hvis du er heldig ku nogen i nærheden måske have låne print... mit er udlånt i Randers området..

Sku lidt nervøs for hvor dyrt det bliver med smeden hvis ikke rigtig han ven noget om skitet,men han må jo stå inde for det han har skiftet så lidt svært der..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
Mathildeglassow
Stoker I
Stoker I
7
Indlæg: 17
Tilmeldt: 12 feb 2017 14:43
Mit fyr: Baxi Multiheat 1,5
Areal: 154
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: 11
Blevet takket: 3 gange

Re: Multiheat 1,5 powerprint og reklamation

Indlæg af Mathildeglassow »

thy skrev:Spændende

Det har jeg ikke set før...

Tænker den med de mystiske tegn og fejl på komnikation er printet til venstre og ikke power printet i midten...

Den døde med hylen plejer at være powerprintet...

Alle sikringer er ok? På eltavlen
Nok ikke ikke overkogstermostat men prøv lige at skrue hætten af og tryk den kraftig i bund og tænd igen...

Lidt mystik et sted forsøgte den calibrering... har du iltstyring ? Hvis ikke kan den melde fejl hvis det er slået til ved en fejl...

Hvor i landet hvis du er heldig ku nogen i nærheden måske have låne print... mit er udlånt i Randers området..

Sku lidt nervøs for hvor dyrt det bliver med smeden hvis ikke rigtig han ven noget om skitet,men han må jo stå inde for det han har skiftet så lidt svært der..
Jeg har iltstyring og calibrerede den i går og den kørte fint i 5-6 timer. Så døde den totalt.

Jeg har ikke tjekket sikringer. Hvor er de? På fyret eller vores tavle?

Jeg er nemlig også lidt utryg ved det. Men må jo høre dem ad hvad de skiftede.

Jeg bor ved Rønde - 30 min fra Randers.
Mathildeglassow
Stoker I
Stoker I
7
Indlæg: 17
Tilmeldt: 12 feb 2017 14:43
Mit fyr: Baxi Multiheat 1,5
Areal: 154
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: 11
Blevet takket: 3 gange

Re: Multiheat 1,5 powerprint og reklamation

Indlæg af Mathildeglassow »

Jeg har i øvrigt tjekket overkog.

Men jeg kan jo intet nu. Den er helt færdig.

Besvar