Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ukorrekte Energi besparelser og mer betalinger ...

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Brugeravatar
pendec
Stoker XVII
Stoker XVII
Mit fyr: Bio18 (Nh bioservice fw)
Areal: 180 + 160ltr vvb
Brændsel: Træpiller Neova
Dagligt forbrug: 16
Årligt forbrug: ca. 5.4T (Maj 2016)
Geografisk sted: lolland
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 40 gange

Ukorrekte Energi besparelser og mer betalinger ...

Indlægaf pendec » 11 jul 2016 09:34

Så lige informationen omkring dobbelt indberetninger om energi besparelser fra virksomheder, eller bare højere vurderinger som giver bedre tilskud,

http://www.dr.dk/nyheder/penge/arbejdsg ... esparelser

Det er måske derfor det er så populært at yde 3500,- i tilskud, fordi nogle af dem, uden at sætte navn på, er imellem de mange som får udbetalt højere tilskud end kunden er berettiget til :)
Gad vide om der er kunder som søger tilskud EFTER de har fået de 3500,- fra virksomheden eller det beløb udbetales direkte , som de nye ændringer lægger op til?

Lad os håbe at de nu laver reglerne om, så det er kunden som får udbetalingen direkte og det er centralt registreret, så kunden ikke kan indberette forskellig eller samme tilskud flere gange. Der er i hvert fald lagt op til at mellemmanden/virksomheden springes over, og kunden får pengene direkte.

Synd det først opdages nu!

Brugeravatar
H.S
Stoker XII
Stoker XII
Mit fyr: RTB. 10 kW m 320 kg magasin
Areal: 160
Brændsel: Træpiller 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Horsens
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 10 gange
Kontakt:

Re: Ukorrekte Energi besparelser og mer betalinger ...

Indlægaf H.S » 12 jul 2016 17:51

Hej
At der er så mange der får (5000) 3500 kr er nu nok mere fordi at rigtig mange bor i et hus på under 200 m2
Og hvis man så har olie fyr kan der kun ydes tilskud efter standard kataloget uanset alder og forbrug
Ikke et beregnet tilskud
Har man biobrændsel kan der laves beregning men hvis kedlen her er under 10 år og med en rimelig virkningsgrad så skal forbrug også være stort

Det er kanon at der kommer focus på området der er rigtig mange med mangel på moral eller pres fra
Kunder der har lavet tilskud som i mange tilfælde er 5x større end der faktisk er realistisk
Jeg har set eksempler på både 20 og 25.000 kr hvor der skulle have været brugt standart tal
Hvor vi har under prismatch har sagt nej det kan og vil vi ikke (ja til at matche opgaven men nej til at matche tilskud)

Det bliver rigtig spændende at se hvem der skal betale de penge tilbage når de bliver gennemgået
Og man finder ud af at den salamander der stod på tilskudet var en 6 år gammel baxi solo ;-)
Henrik Schack
Klimapartner og Autoriseret RTB forhandler Ring 8692 9393 for et godt tilbud
Mere end 10 års Erfaring i Scotte/NBE produkter Danmarks bedste pris og service
http://q-pro.dk mail: info@q-pro.dk
Landsdækkende Service og Montage af Scotte og RTB pillefyr

triumph
Stoker XVII
Stoker XVII
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 26 gange

Indlægaf triumph » 16 jul 2016 19:24

Ordningen er 100% til grin. Jeg indberetter selv til den, og det er fup og fidus. Elselskaberne er langt mere kreative end min moral tillader når der skal indberettes energitilskud. Vi har kunne få tilskud på co2 besparelsen ved at opvarme et rum der ikke før har haft varme, fordi det kunne opvarmes mindre effektivt.
Der skal jo heller ikke meget fantasi til for at oplyse for højt forbrug / flere drifttimer på tidligere udstyr, da det jop ikke kan chekkes efterfølgende

Hjemme teori
Stoker XVI
Stoker XVI
Mit fyr: Sotte 30kW Blackstar L V.10.0921
Areal: 693m2
Brændsel: Træpiller, brænde
Årligt forbrug: 14t pill.,12m3 brænd
Geografisk sted: 3140 Ålsgårde
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 8 gange

Indlægaf Hjemme teori » 16 jul 2016 21:42

Nu er der skrevet om det, mon så ikke der er nogen der får gode ideer og kører det sammen med en moms karrusel.

Så kan de ligge det sammen med alle de milliarder skat urretmæssigt har udbetalt i udbytte beskatning.

Hvis der snydes nok kan kan danmark blive CO2 neutralt i en fart.
Mvh. Sophus

Tilbage til "Huset"