Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Bil til export og tilbage igen?

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3790
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 17 gange

Bil til export og tilbage igen?

Indlægaf MichaelK » 28 mar 2016 09:19

Hejsa

Er der nogen det ved om en bil, der kun sælges til eksport, kan komme tilbage på danske plader igen?

Jeg spørger fordi jeg ofte falder over salgsannoncer, hvor det angives at bilen kun sælges til export.
Sælger har altså fået registreringsafgiften tilbagebetalt fra SKAT, men kan denne ikke betales igen?
Jeg har googlet lidt på emnet, og har ikke rigtigt fundet et svar.

De fleste hits omhandler kun selve eksporten og tilbagebetaling af afgiften, ikke om man kan "fortryde"?



Mvh.
Hvorfor gøre i dag, hvad der kan udsættes til i morgen? Thi i morgen kan det være overflødigt!
Citat: ???


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 7441
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 4500 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 38 gange

Re: Bil til export og tilbage igen?

Indlægaf pille bruger » 28 mar 2016 09:58

Når de skriver sådan, så er det ofte et signal om at de ikke vil handle denne bil til private grundet den garanti de skal give.
Min er sådan en, købt med garanti til kantstenen, og den køre fint.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
RTB + Ilt styring + solfanger.

Brugeravatar
dannidines
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 25 okt 2010 13:48
Mit fyr: RTB 10KW m/Ilt + 90 RØR + brændeovn
Areal: 303 (240 opvarmet)
Brændsel: Piller/Solfanger/Solceller
Dagligt forbrug: 0-5
Årligt forbrug: '14/'15: ca 2,9 t
Geografisk sted: Sydsjælland
Givet likes: 92 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Bil til export og tilbage igen?

Indlægaf dannidines » 28 mar 2016 12:20

Jeg tror det er salg til cvr. nr. du tænker på pillebruger..

RETTELSE: det kan man vist godt :)

Google: export bil afgift og klik på det link fra penge.dk

Jeg kan ikke indsætte linket her fra min mobil desværre :(
Danni Dines
Bio-/alternativ energi nørd med en vision - "pas på min jord, til jeg bliver stor"

Solcelleanlæg: 12 x Topsola TSM96-125M-B 250W + Delta Solivia 3.0 G4 TR

Mit fyr: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... idines_rtb

Brugeravatar
Lintz
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4507
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Mit fyr: Scotte 16 kw m OPOP kedel
Areal: 160
Brændsel: Barlinek eco-pellets
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Dagligt forbrug: ca 25 kilo
Årligt forbrug: 7,8
Geografisk sted: Østhimmerland
Givet likes: 153 gange
Modtaget likes: 70 gange

Re: Bil til export og tilbage igen?

Indlægaf Lintz » 28 mar 2016 12:41

dannidines skrev:Jeg tror det er salg til cvr. nr. du tænker på pillebruger..

RETTELSE: det kan man vist godt :)

Google: export bil afgift og klik på det link fra penge.dk

Jeg kan ikke indsætte linket her fra min mobil desværre :(


Det kan jeg så :P
http://penge.dk/biler/saelg-bilen-i-udlandet

Går ud fra at det er dette stykke som du hentyder til.

Et særligt kapitel er veteranbiler – mere end 35 år gamle biler. De belægges med lavere afgift ved import, og derfor kan du ikke få afgiften refunderet ved eksport. Til gengæld kan du tjene penge ved at eksportere din klassiker, før den fylder 35, og importere den igen, når den har fået veteran-status i ToldSkats øjne.

Du skal betale ny afgift, når du indfører bilen igen, men da det altid er værdien på indførselstidspunktet, der afgør afgiftens størrelse, slipper du med den lave veteransats, der beregnes ud fra 40% af nyværdien.

Du skal dog stadig kunne dokumentere, at bilen er blevet solgt eller registreret i udlandet – det er ikke nok blot at køre over Øresundsbroen og stille bilen i en svensk garage, indtil den fylder 35.


Så ud fra dette kan det åbenbart godt lade sig gøre.
Mvh Lintz aka Sælhunden aka Linse aka Lintzyboy aka vatnisse aka julemand aka Guru (troede jeg :cry: ) aka REDAKTØR :P

INGEN DYR ER KOMMET TIL SKADE UNDER OPRETTELSE AF DENNE SIGNATUR.......

Accepterer det uundgåelige – det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Bigfoot
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4279
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Baxi multiheat 1.5 - 350 m. iltstyring
Areal: 116
Brændsel: RW træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Dagligt forbrug: 18
Årligt forbrug: ca 6 ton
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 37 gange

Re: Bil til export og tilbage igen?

Indlægaf Bigfoot » 28 mar 2016 13:24

når de skriver kun til eksport, så er det altså fordi de ikke vil kendes ved den garantimæssigt, og mener den er for ringe til danske veje.

de har IKKE kunne få afgiften tilbage, da en sådan refusion, kræver at den bliver registreret solgt til en udenlandsk køber, og så kan de jo ikke have den til salg i DK.

Så kun salg til CVR, eller kun til eksport, går mere eller mindre ud på det samme = frakendelse af garantiordninger.
Velkommen til blå stue.... her er altid varme på

"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 7783
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 170+60værksted+60del
Brændsel: grogodt piller
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-40
Årligt forbrug: ca 5
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 11 gange
Kontakt:

Re: Bil til export og tilbage igen?

Indlægaf thy » 28 mar 2016 13:32

Bigfoot skrev:når de skriver kun til eksport, så er det altså fordi de ikke vil kendes ved den garantimæssigt, og mener den er for ringe til danske veje.

de har IKKE kunne få afgiften tilbage, da en sådan refusion, kræver at den bliver registreret solgt til en udenlandsk køber, og så kan de jo ikke have den til salg i DK.

Så kun salg til CVR, eller kun til eksport, går mere eller mindre ud på det samme = frakendelse af garantiordninger.


Enig..

Blev det ikke kaldt engro - angro et eller andet før hen..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
Baxi 1,5 350l 170m2 plaseret i 120m2værksted/periodisk opvarmet
30m 3/4rør + 20m fjernvarmerør Trækstabilisator 5,10m isokern ø 20
http://thy.sensor.stokerbot.dk

Brugeravatar
Bigfoot
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4279
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Baxi multiheat 1.5 - 350 m. iltstyring
Areal: 116
Brændsel: RW træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Dagligt forbrug: 18
Årligt forbrug: ca 6 ton
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 37 gange

Re: Bil til export og tilbage igen?

Indlægaf Bigfoot » 28 mar 2016 13:38

thy skrev:Enig..

Blev det ikke kaldt engro - angro et eller andet før hen..


jo kun salg til engros, så fjernede de kravene til cvr registrering, så nu garderer de sig endnu mere
Velkommen til blå stue.... her er altid varme på

"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 7783
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 170+60værksted+60del
Brændsel: grogodt piller
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-40
Årligt forbrug: ca 5
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 11 gange
Kontakt:

Re: Bil til export og tilbage igen?

Indlægaf thy » 28 mar 2016 13:42

Bigfoot skrev:jo kun salg til engros, så fjernede de kravene til cvr registrering, så nu garderer de sig endnu mere


Ja så er det advarsels lamperne begynder at blinke :oops:

Hvis ikke man selv kan fikse noget... Så skal der passes på..

Har man muelighed for selv at fikse problemer,måske har en magen til til stumper,kan der måske gøres en god handel :great:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
Baxi 1,5 350l 170m2 plaseret i 120m2værksted/periodisk opvarmet
30m 3/4rør + 20m fjernvarmerør Trækstabilisator 5,10m isokern ø 20
http://thy.sensor.stokerbot.dk

Brugeravatar
dannidines
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 25 okt 2010 13:48
Mit fyr: RTB 10KW m/Ilt + 90 RØR + brændeovn
Areal: 303 (240 opvarmet)
Brændsel: Piller/Solfanger/Solceller
Dagligt forbrug: 0-5
Årligt forbrug: '14/'15: ca 2,9 t
Geografisk sted: Sydsjælland
Givet likes: 92 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Bil til export og tilbage igen?

Indlægaf dannidines » 28 mar 2016 13:44

Okay så... så idag hedder salg til cvr. nr/salg til engro altså "kun til eksport." Så forhandler kan sælge uden garanti.

Så lærte man også det :)
Danni Dines
Bio-/alternativ energi nørd med en vision - "pas på min jord, til jeg bliver stor"

Solcelleanlæg: 12 x Topsola TSM96-125M-B 250W + Delta Solivia 3.0 G4 TR

Mit fyr: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... idines_rtb

Brugeravatar
Bigfoot
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4279
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Baxi multiheat 1.5 - 350 m. iltstyring
Areal: 116
Brændsel: RW træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Dagligt forbrug: 18
Årligt forbrug: ca 6 ton
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 37 gange

Re: Bil til export og tilbage igen?

Indlægaf Bigfoot » 28 mar 2016 14:02

det betyder normalvis ikke at bilen er dårlig, eller farlig...

men hvis en forhandler tager en bil ind i bytte, f.eks til 45.000 kr, og den skal sælges igen, så har han i den handel en tænkt avance, jo større bilhuset er, jo mere skal der være at hente, for der vil være flere hænder at tørre af.
hvis bilen så kun har en salgsværdi af f.eks 55.000, og i det beløb skal der tænkes klargøring, smårep, salgstid og timer, samt evt kommende garanti, så er der ikke noget overskud i den, så er det nemmere at smide den på en engrosliste, eller sådanne annoncer, hvor man så sælger den for f.eks købepris +10% eller sådan, lidt avance skal man have i det, og så skyder den af til mindre forhandlere eller eksportører.

Og da bilbasen fungerer bedre (og mere eller mindre er gratis) end f.eks de interne engroslister, så dukker der mange annoncer op der.
Velkommen til blå stue.... her er altid varme på

"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.



Tilbage til "Bil, MC og Motor"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster