Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

SHELL v. Power 99

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
EJB
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 430
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Modtaget likes: 4 gange

SHELL v. Power 99

Indlægaf EJB » 23 nov 2015 19:31

Fik udleveret to Würth produkter: "Mellemrens benzin" og "Benzin additiv", og et visitkort hvor der stod køb SHELL v. Power 99 næste gang og hæld dåsens indhold af "Benzin additiv" i tanken. Ham der udleverede det, var også ham der fik mig til at købe de nye Michelin helårs-dæk, sidst jeg var på besøg, nemlig den kære mekaniker.
Da jeg så sagde til ham, du er vel klar over at Shell tanken lukker her på Langeland, sagde han blot, ja, men de har stadig en i Svendborg.

Nå, mit spørgsmål: Denne v. Power 99 benzin er den så speciel at ingen andre benzin selskaber sælger samme slags benzin?


Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1603
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 5232kg år 2015
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 8 gange

Re: SHELL v. Power 99

Indlægaf kovas » 23 nov 2015 20:19

Hej.
Det er mig bekendt den eneste benzin du kan få på 98oktan. Det er i hvertfald derfor at vi hælder den på Poloen med fsi motor, hvor det anbefaled at man bruger 98oct. På den anden bruger jeg 96oct, men tilsætter bell-add for hver tank.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

EJB
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 430
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Modtaget likes: 4 gange

Re: SHELL v. Power 99

Indlægaf EJB » 24 nov 2015 13:08

Hej!
Jeg anvender normalt 95 oktan, men grunden til Shell´s benzin skulle være noget med rensning af motoren?
Hvis det er en god idé, forstår jeg ikke at Shell er ene om den.
Min motor er en Mitsubishi GDI, og GDI skulle være årsagen til skiftet?
Kan I forklare mig hvad denne benzin (98 oktan) gør som almindelig 95 oktan ikke gør.

Brugeravatar
Bigfoot
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4280
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Baxi multiheat 1.5 - 350 m. iltstyring
Areal: 116
Brændsel: RW træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Dagligt forbrug: 18
Årligt forbrug: ca 6 ton
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 37 gange

Re: SHELL v. Power 99

Indlægaf Bigfoot » 24 nov 2015 16:51

Jeg ville holde mig til det almindelige 95 oktan, og så smide en omgang dancooil eller belladd additiv med i.
Velkommen til blå stue.... her er altid varme på

"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Kosmic
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 49
Tilmeldt: 26 dec 2014 18:13
Mit fyr: MGM15 Comfort
Areal: 300+
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Donslund
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 3 gange

Re: SHELL v. Power 99

Indlægaf Kosmic » 11 feb 2016 23:12

EJB skrev:Hej!
Jeg anvender normalt 95 oktan, men grunden til Shell´s benzin skulle være noget med rensning af motoren?
Hvis det er en god idé, forstår jeg ikke at Shell er ene om den.
Min motor er en Mitsubishi GDI, og GDI skulle være årsagen til skiftet?
Kan I forklare mig hvad denne benzin (98 oktan) gør som almindelig 95 oktan ikke gør.


Udover at V-Power har en række additiver, som oktan 95 + 92 næppe har, så kan dine tændrør gniste tidligere uden at der opstår tændingsbanken. Tændingsbanken er usundt for din motor. Tændingsbanken er nærmere en eksplosion end en forbrænding, som det skal være.
Når din motor kan tænde et par grader tidligere før top, så kan der opbygges et højere tryk og din motor yder mere. Du kører endda længere på en liter benzin.
Alle moderne bilmotorer har en tændingsbankesensor. Motorstyringen vil hele tiden forsøge at avancere tændingen, men bankesensoren siger stop når den mærker hårde slag i blokken (et piezo-element). Med oktan 98 ligger dette punkt på et sted hvor du får mere power for pengene.
Det er princippet.

NB: Har i øvrigt aldrig forstået hvorfor man markedsfører oktan 92.


Brugeravatar
calle
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3014
Tilmeldt: 27 dec 2010 21:47
Mit fyr: Scotte 16 kw 4.99 Opop 418 keramiktænder
Areal: 125
Brændsel: Træpiller og brænde
Dagligt forbrug: Svingende
Årligt forbrug: 3 ton
Geografisk sted: Storkbh.
Givet likes: 10 gange
Modtaget likes: 22 gange

Re: SHELL v. Power 99

Indlægaf calle » 12 feb 2016 13:36

Mener kun det er Shell, der sælger de dyre dråber. Ducatien har aldrig kørt på andet 8)

Venlig hilsen
Calle - forklædt som voksen.

Dans er for de, der ikke har råd til at stå i baren.

PS. Den der har mest legetøj, når vi dør, har vundet.

Brugeravatar
pendec
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2548
Tilmeldt: 03 okt 2007 20:45
Mit fyr: Bio18 (Nh bioservice fw)
Areal: 180 + 160ltr vvb
Brændsel: Træpiller Neova
Dagligt forbrug: 16
Årligt forbrug: ca. 5.4T (Maj 2016)
Geografisk sted: lolland
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 40 gange

Re: SHELL v. Power 99

Indlægaf pendec » 12 feb 2016 14:30

EJB skrev:Da jeg så sagde til ham, du er vel klar over at Shell tanken lukker her på Langeland, sagde han blot, ja, men de har stadig en i Svendborg.

Så er spørgsmålet vel bare afstand og gevinsten på at køre dertil, som vel afhænger af afstanden på langeland du normalt kørte til en shell. Ellers bliver der jo slidt mere på motor anyways ;)

EJB
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 430
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Modtaget likes: 4 gange

Re: SHELL v. Power 99

Indlægaf EJB » 12 feb 2016 15:33

Ja, afstanden er da et problem, det bliver en ekstra tur på små 50 km for at købe benzin.

Efterfølgende har motoren været igennem en rensning.
Svenden der stod i alt det sorte, sagde der godt nok var meget skidt, men nu er den i orden.
Den havde så også sparet sammen i 15 år på landevejene til denne rensning, så nu kan jeg vel køre 15 år igen, eller hvordan?

Skal jeg fortsætte med Würth benzin additiv hver gang jeg tanker, eller er motoren nu så ren, at det ikke er nødvendigt?

Det bliver i hvert fald ikke Shell der bliver hældt på, så bliver det for dyrt,
alt den stund at jeg betalte en krone mere for literen af deres vidunder-benzin også.

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3992
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 8 gange
Modtaget likes: 11 gange

Re: SHELL v. Power 99

Indlægaf Zarge » 12 feb 2016 16:26

Tja...hvor meget bedre kører den nu?
Hvis det er så meget bedre så du mener det er de ekstra udgifter til tanken værd, Ja så er det, ellers ikke... ;-)

Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Re: SHELL v. Power 99

Indlægaf Flemming DJ » 12 feb 2016 22:46

Der er også andre selskaber, der har eller har haft "rensebenziner". Jeg kan på stående fod komme i tanke om Q8s Dynamic og Statoils Ultima.

De er dog kun 95 oktan, så det nytter jo ikke, hvis GDIen kræver mindst 97, f.eks. Men er OK, hvis det kun er renseeffekten, der er påkrævet.

Var det noget med, at de nemt koksede til, de motorer?
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk



Tilbage til "Bil, MC og Motor"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster