Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Citroën C5, 2,0i 16V Exclusive, st. car

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: Citroën C5, 2,0i 16V Exclusive, st. car

Indlæg af Brandsen » 19 jul 2015 21:18

Halløj i forum,

Jeg har haft en sprit ny Citroën Xantia, efterfulgt af 3 stk sprit nye C5'er, og har været super tilfreds med dem alle 4,
de kører kanon på motorvej, med den store akselafstand og hydraulisk affjedring, bare super 'rejsevogne', og ligner
meget Peugeot 408 på instrumenteringen, kommer jo begge fra PSA koncernen,

Men, alle 4 blev 'afleveret' med ca 120K på klokken, skulle ikke nyde noget af rep på en Citroën, specielt ikke
hydraulikken, koster en krig.

Min konklusion er: en ny Citroën C5 er bare helt super, men brugt over 100K km ville jeg holde mig fra.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )


newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Re: Citroën C5, 2,0i 16V Exclusive, st. car

Indlæg af newpas » 19 jul 2015 21:53

Samme sted som min søn købte hyundaien til de 14000kr!

Brugeravatar
TommyT
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 257
Tilmeldt: 20 jan 2007 11:53
Mit fyr: Baxi 2,5 F
Areal: 260
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8600
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: 8600
Givet likes: 5 gange
Modtaget likes: 11 gange
Kontakt:

Re: Citroën C5, 2,0i 16V Exclusive, st. car

Indlæg af TommyT » 19 jul 2015 22:58

Hejsa igen.
takker for input.
c5 er blevet til no go :shock:
kikker lidt på Nissan Primera og er ikke helt afvisende :oops:
st.car er pga schæfer hund der nyder køretur icon_cheesygrin.gif

ellers er der jo
Toyota, Avensis 1400kg
saab 95-5 1800kg icon_cheesygrin.gif
Mazda 6 1500 kg
vh
tommy

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Citroën C5, 2,0i 16V Exclusive, st. car

Indlæg af thy » 19 jul 2015 23:57

tja en Mondeo må trække over 1500kg
min 2008 må tage 2000kg på krogen
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Brugeravatar
TommyT
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 257
Tilmeldt: 20 jan 2007 11:53
Mit fyr: Baxi 2,5 F
Areal: 260
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8600
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: 8600
Givet likes: 5 gange
Modtaget likes: 11 gange
Kontakt:

Re: Citroën C5, 2,0i 16V Exclusive, st. car

Indlæg af TommyT » 23 jul 2015 21:55

Nå men så blev der indkøbt bil
Mærke: Ford
Model: Mondeo
Variant: 2,5 Stationsvogn
må dog kun trække 1400 kg men jeg klare mig jo nok :)
07/2001
12500 kr
takker endnu en gang for input


Brugeravatar
Djursland
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 123
Tilmeldt: 13 apr 2012 21:15

Re: Citroën C5, 2,0i 16V Exclusive, st. car

Indlæg af Djursland » 28 jul 2015 21:49

i er sateme da dumme at høre på

alle jeres vw'er har ALDRIG fejlet noget overhovet og altid kun kostet 5 kr at køre i uanset km

det er et meget ømt punkt at snakke biler for nogle kan li vw og kan ikke se andet andre kan li ford og kan ikke se andet

jeg har haft citroen siden jeg var 18 og jeg er 43 i dag

den sidste BX td jeg hade gik 725.000 km men der var nogle vanger i bag der var ruste op så jeg valgte at sende den til skrot da jeg ikke gad at lave rust og fik et godt tilbud på en xantia på 4.500

og jeg købte den Xantia HDI og den nåede 546,000 km inden der var en der synes han skulle køre ind i mig

nu har jeg en Xantia HDI der kun har kørt 421.000 km og begge xatiaer har kostet mig ca 500 kr om året i dele til styretøj fordi jeg bor nede at en lang grus vej og det er hårdt for styretøjet
'og alle har kørt de km med samme motor der har været mine biler
når jeg køre 140 km/t fra djursland til kbh går den 17,5 km/l og det er meget godt synes jeg

fransk mændene laver nogle fantastiske diesel motor og det er ikke uden grund de ligger bla i Ford og BMW og nogle andre også

så glem det der med at hydraulik og franske biler er noget lort og det koster en mil når det går i stykker for nye stød dæmper koster 195 kr og der er 4 og det tager 20 min at skifte alle 4 og når folk snakker om det er noget lort er det fordi de ikke ved hvad de snakker om men har hørt af en onkel der hade en ID 19 da de kom frem i 54 og der gik en pumpe der kostede 1000 kr og den kunne kun skiftes i Frankrig

skift alle jeres støddæmper på 20 min på en alm bil. nej det kan i ikke og de koster mere en 195 kr stykket

når i så køre til tyskland og henter øl og læsser jeres biler der køre med heste vogns fjedre så køre i på bunden hjem. i en hydraulik bil er køre højden altid den samme = mere sikkert

jeg har en kammi der hade en vw transporter T5 og den brugte han 140.000 kr på på 4 år på motoren og en anden der har en som firma bil som også hade en masse problemer men som nu har sprinter

der er altid biler der har kostet 0 og altid biler der har kostet en bunke af penge man ikke kan forsvar

jeg ville ikke betænke mig at købe en C5 med 300 på klokken da jeg endnu ikke har hørt om nogle der har problemer med hydraulikken

nu kommer jeg jo i de kredse hvor vi køre citroen og der kan være fejl på alle biler men der er ikke noget alvorligt med en C5 hvad jeg har hørt endnu men nu er jeg jo heller ikke så gammel

og den der med at den brændte har andre biler så også gjort bla volvo v70 der var næsten ny

en af min kammier har en C5 Hdi der har gået 681.000 nu på en HDI motor den er ved at være slidt ja men den er heller ikke blevet vedligeholdt hysterisk

og en C5 V6 må trække 1600 kg en af mine venner har en med aut og den har kostet alm vedligeholdelse og 6 tændspoler da der sider en pr cyl derfor 6 styk på 4 snart 5 år

Alle biler skal vedligeholdes og bliver de ikke det forfalder de

der er mange biler i dag til salg der har kørt over 400.000 bla BMW og VW og Citroen til Priser på 40-50,000 kr så det der med at en bil ikke må købes når den har gået over 200.000 km den holder ikke mere det gjorde den for 15 år siden men ikke idag


prøv nu at være lidt rumlig og lad være med at svine andre bil mærker til i ikke aner en skid om men kun har hørt fra en som har en video optagelse af Napoleon

der er også nogle der kun vil ha NBE fyr og nogle vil kun ha Baxi fyr


mvh Flemming der er MEGA glad for Citroen men ikke sviner nogle andre biler til fordi jeg ikke ved nok om dem
Ecoteck HR 100

batman100
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 102
Tilmeldt: 13 apr 2012 22:17
Mit fyr: Scotte 20 kw
Areal: 280
Brændsel: piller, Barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 7160
Årligt forbrug: ca. 8 tons
Geografisk sted: 7160
Modtaget likes: 1 gang

Re: Citroën C5, 2,0i 16V Exclusive, st. car

Indlæg af batman100 » 29 jul 2015 08:17

Haha, det er da alligevel lidt vildt at du kan være så morgensur om aftenen Djursland icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

Synes nu ikke der er nogen der sviner Citroën, der bliver bare delt erfaringer på godt og ondt. Og selvfølgelig er folk farvede, for biler er da noget man udvikler følelser for og taler meget om. Jeg elsker min Chevy Stepside og hadede min tidligere Mercedes som kostede alt for mange penge. Jeg synes godt om min kones Renault og er nogenlunde tilfreds med min egen VW som jeg bruger til firmaet. Har også haft en Berlingo, som udover at have to skydedøre ikke får mange rosende ord med på vejen... Men når alt kommer til alt, er det jo ikke mærket men den enkelte bil der afgør om man har en god oplevelse.

Måske skulle du prøve noget andet end Citroën engang, så din verden også kan blive lidt større? :great:

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Citroën C5, 2,0i 16V Exclusive, st. car

Indlæg af Lintz » 29 jul 2015 08:41

batman100 skrev:Haha, det er da alligevel lidt vildt at du kan være så morgensur om aftenen Djursland icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

Synes nu ikke der er nogen der sviner Citroën, der bliver bare delt erfaringer på godt og ondt. Og selvfølgelig er folk farvede, for biler er da noget man udvikler følelser for og taler meget om. Jeg elsker min Chevy Stepside og hadede min tidligere Mercedes som kostede alt for mange penge. Jeg synes godt om min kones Renault og er nogenlunde tilfreds med min egen VW som jeg bruger til firmaet. Har også haft en Berlingo, som udover at have to skydedøre ikke får mange rosende ord med på vejen... Men når alt kommer til alt, er det jo ikke mærket men den enkelte bil der afgør om man har en god oplevelse.

Måske skulle du prøve noget andet end Citroën engang, så din verden også kan blive lidt større? :great:
Lidt skægt som folk har det med franske biler - enten elsker de dem eller så hader de dem som pesten.

Jeg er nu igang med den 4 Peugeot og kan kun sige at jeg har været tilfreds med mærket, bevares der vil altid være noget.
Vi har døjet lidt med rust i bagklap i den ene men den blev skiftet under garanti.
Og den sidste 307 sw var elendig i el-systemet, faktisk så meget at jeg ledte med lys og lygte efter et andet mærke da vi skulle skifte denne gang.
Men konen ville have Pegueot så sådan blev det - og jeg har ikke fortrudt - For fuck - de franskmænd kan altså noget med diesel.

Jeg kan nu forøvrigt ikke forstå at folk kan forsvare et bestemt mærke med hud og hår.

For pokker da - I dag hænger det hele sammen på en eller anden måde.

Det er vel næsten sådan at du kan købe en tysk bil som er ejet af et Italiensk mærke, hvor der sidder en fransk motor, og forøvrigt er den måske produceret i Asien.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

xkfc

Re: Citroën C5, 2,0i 16V Exclusive, st. car

Indlæg af xkfc » 29 jul 2015 09:05

Alle biler er lort... køb en MC icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Citroën C5, 2,0i 16V Exclusive, st. car

Indlæg af Lintz » 29 jul 2015 09:14

xkfc skrev:Alle biler er lort... køb en MC icon_cheesygrin.gif
NEMLIG og det eneste der dur er en Goldwing. Alt andet er noget lort. .... icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar