Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny fyrmester på Biomax 16

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 150
Brændsel: Polar Power 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Årligt forbrug: 5,5 Ton
Geografisk sted: Tørringhuse/Lemvig
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Re: Ny fyrmester på Biomax 16

Indlægaf Lund » 11 jun 2015 19:39

Luftmax kan det ikke sættes under 19? Jeg synes 22 er lige rigelig endnu, så jeg ville sænke den yderligere, 19 så gik den på 100% ved næste tryk

Nighttrain
Stoker V
Stoker V
Areal: 114
Brændsel: Biopillen 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 7860
Dagligt forbrug: ca 15
Årligt forbrug: 5288,1 kg
Geografisk sted: Spøttrup.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 2 gange

Indlægaf Nighttrain » 11 jun 2015 21:19

Hejsa Lund.
Jo du kan sætte luftmax på næsten hvad det skal være, det er kun at prøve sig frem til hvad der er bedst.

Mvh Claus.

Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
Kontakt:

Indlægaf Lund » 11 jun 2015 21:59

Jeg skal lige have den en gang for alle, luft min hvad betyder det? Luftmax hvad betyder det? Jeg troede luftmax er hvad den blæser ved 100% ydelse men giv mig lige en forklaring på de to ting så jeg kan sove roligt :o) På scotten kunne jeg justere luften 3 steder, min. mellem og max ydelse derfor forvirrer de nye luftmin og max mig
Senest rettet af Lund 11 jun 2015 22:10, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
Kontakt:

Indlægaf Lund » 11 jun 2015 22:07

Nå gik lige ud og prøvede igen, luftmax når jeg kommer ned til 19, næste trin er 100, den kan ikke gå under 19 uden at ramme 100 næsteefter.

Nighttrain
Stoker V
Stoker V

Indlægaf Nighttrain » 12 jun 2015 03:21

Hejsa Lund.
Puuha det var meget på en gang, men jeg skal prøve at forklare så godt jeg kan :-)

Luft min betyder at den ikke går under det den er sat til, som din kører nu, efter hvad jeg kan regne ud så står din luft min på 9.

Og luft max er at når drift ydelsen er på 100% så er maxluft det du har sat den til som er 19. Når drift ydelsen falder følger maxluft med nedad indtil den går i pausestop og kan ikke blive mindre end 9.

Der er kun to indstillinger Luft min og Luft max. Og så er der tændeluft og den har jeg til at stå på 15 lige nu.

Vil du have luft max længer ned end 19, så skal du sænke din luft min, det gør ikke noget at sænke den til 5.

Du kan ikke sænke din luft max længer ned end der er 10 mellem luft min og luft max.

Så du stiller din luft min på 5 så kan du køre luft max ned til 15, men pas på med ikke at komme for langt ned med luft max, den skal jo også kunne holde sig selv i gang.

Håber du kan bruge denne forklaring, ellers tager vi en ommer :-)

Mvh Claus.

Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
Kontakt:

Indlægaf Lund » 12 jun 2015 08:01

DVS luftmin fungerer op til 50% ydelse hvor luftmax så overtager fra 50-100% ydelse? Super forklaring ellers du kom med :great:
Min tændluft står til 8, de sidste 2 morgener har fyret stået med optændingsfejl. Det opstår nok pga det lune vejr og fordi der ingen varme kaldes på om natten og fyret er koldt når det skal starte. Ud over tænderen sidder for langt fra herden, ville det kunne hjælpe at hæve tændluft? Jeg så du skrev din stod på 15 som er knapt det dobbelte af hvad min står på, det må jo have en årsag

Nighttrain
Stoker V
Stoker V

Indlægaf Nighttrain » 12 jun 2015 14:25

Hejsa Lund.
Jeg har sat min tændeluft til 15 pga at der ligger de askekager i herden, og kommer det for langt op skal den have lidt mere luft for at starte den næste gang start brændsel , mit fyr har kørt siden 21-11-14 og har kun været gået ud 1 gang og det var da jeg kørte med de ege piller de gav en masse slagger og askekager. Men med Biopilen kører det bare :-) Så er dit fyr gået ud så er det helt sikker fordi der er for meget slagger i herden.

Og det med at du har blandet to forskellige piller er heller ikke godt, tror ikke man kan blande dem så godt at det bliver 100% ens blanding hver gang sneglen kører, elle forstået på en anden måde at der kommer forexempel 6 piller af den ene og 6 af den anden.

Jeg havde brændt dem af hver for sig. Du står bare med en indstillings problem når du skifter piller igen.

Mvh Claus.

Nighttrain
Stoker V
Stoker V

Indlægaf Nighttrain » 12 jun 2015 15:19

Hejsa Lund.
Glemte lige at fortælle dig, hvis du vil følge drift ydelsen og luften under drift.
Så kan du trykke pil tasten nedad. Og trykker du på pil tast opad og KUN en gang så renseblæser den manuel.

Mvh Claus.

Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
Kontakt:

Indlægaf Lund » 12 jun 2015 19:46

Ok der det er for icon_cheesygrin.gif men noget andet er, slaggeren er minimeret væsentligt den sidste uge, der var max 1½ -2 cm i bunden af herden da jeg kiggede til den i går, nu er jeg så spændt på, hvordan det ser ud siden jeg sænkede luftmax. Jeg kører ren stampemølle og har gjort det hele ugen for at se om de kan køre eller ej.Hvornår eller går du aldrig igang med timerstyring, lader du den køre med pausestop om sommeren?

Nighttrain skrev:Hejsa Lund.
Jeg har sat min tændeluft til 15 pga at der ligger de askekager i herden, og kommer det for langt op skal den have lidt mere luft for at starte den næste gang start brændsel , mit fyr har kørt siden 21-11-14 og har kun været gået ud 1 gang og det var da jeg kørte med de ege piller de gav en masse slagger og askekager. Men med Biopilen kører det bare :-) Så er dit fyr gået ud så er det helt sikker fordi der er for meget slagger i herden.

Og det med at du har blandet to forskellige piller er heller ikke godt, tror ikke man kan blande dem så godt at det bliver 100% ens blanding hver gang sneglen kører, elle forstået på en anden måde at der kommer forexempel 6 piller af den ene og 6 af den anden.

Jeg havde brændt dem af hver for sig. Du står bare med en indstillings problem når du skifter piller igen.

Mvh Claus.

Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
Kontakt:

Indlægaf Lund » 12 jun 2015 19:47

Manne tak, guld igen :great:

Nighttrain skrev:Hejsa Lund.
Glemte lige at fortælle dig, hvis du vil følge drift ydelsen og luften under drift.
Så kan du trykke pil tasten nedad. Og trykker du på pil tast opad og KUN en gang så renseblæser den manuel.

Mvh Claus.

Tilbage til "BioMax Pillefyr"