Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Dysserens / motorrens

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
triumph
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3155
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 26 gange

Dysserens / motorrens

Indlægaf triumph » 12 apr 2015 10:49

bennylar skrev:Prøv lige og få en mekaniker til at se på bilen, den har så vidt jeg husker også dobbelt svinghjul og når de er slidte, svinger den lidt i tomgang og kan ryste/ruske v igangsætning.. det er mere hvis det går helt i stykker kan det koste både gearkasse og motor.. det kan faktisk nærmest eksplodere hvis det først er helt opslidt.. eller ødelægge krumtappen i enden.. :(



så hjælper motorrens ikke meget.. :wink:


der er hverken noget i tomgang, eller ingangsætning


Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 757
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)

Dysserens / motorrens

Indlægaf Lau » 12 apr 2015 13:43

Det kunne godt være en godt tilsodet egr-ventil der får motoren til at nærmest vibrere under kørsel.

Men hvis den er så tilsodet så er en afmontering og manuel rensning altså nødvendig. Så kan du også samtidigt se om din indsugningsmanifold er så snasket at den skal renses.

Min mening om dieseladditiv og indsugningsrens er at det er ligegyldigt pis.
Det gver nogen gange en mærkbar forbedring, det er korrekt, men en manuel rens er nu bedre - og hvis det er nødvendigt så kan du med garanti mærke en fed forbedring bagefter.

Jeg har set mange dyser/injektorer levere for meget brændstof efter en diesel-mirakel-kur, det vil sige bilen faktisk får flere hestekræfter, men der er ikke længere harmoni i sammensætning af ladetryk og brændstof.

Derimod en omgang motorolie-rens, lige inden olieskift, det syntes jeg er en god ide, da man så får snasket ud, inden nye olie hældes i motoren.

bennylar
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 331
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: 126kvm + 50 kælder
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: ca. 26 kg
Årligt forbrug: ca. 5.5ton
Geografisk sted: vojens
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 15 gange

Dysserens / motorrens

Indlægaf bennylar » 12 apr 2015 13:50

Ja indsugning er bedst at gøre manuel, evt få en tur med belladds skum. Man har jo set huller hvor der kun var 3/4hul tilbage. .

En grund til vi har lidt problemer m diesel biler er nok den svovl der er i dieslen i DK, i Tyskland er der ikke så meget i, da loven foreskriver det, ifølge min tyske kollega..
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv...

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 56 gange

Dysserens / motorrens

Indlægaf John Skov Jensen » 12 apr 2015 17:21

bennylar skrev::? jeg ville anbefale beladd (må staves)det har jeg bedst erfaring med, vi bruger det på alle vore firma biler og kunde biler. man skal bare gøre som der står på brugsforvirringen så virker det bedst...

har brugt det til tanken og motorrens til at hælde i olien (der hælder jeg selv bare 1 liter dieselolie i i stedet for deres rens.. først 1 liter olie af og så diesel til max mærket, lade bilen stå i tomgang 15 min og så skifte olie som normalt.. ) så er olien ren igen.. :wink:

Er dette trick også godt til benzin biler?

Brugeravatar
calle
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3014
Tilmeldt: 27 dec 2010 21:47
Mit fyr: Scotte 16 kw 4.99 Opop 418 keramiktænder
Areal: 125
Brændsel: Træpiller og brænde
Dagligt forbrug: Svingende
Årligt forbrug: 3 ton
Geografisk sted: Storkbh.
Givet likes: 10 gange
Modtaget likes: 22 gange

Dysserens / motorrens

Indlægaf calle » 12 apr 2015 17:42

Jeg bruger sådan noget diesel additiv engang imellem, i håbet om at EGR ventilerne ikke kokser til. Det koster en formue at få skiftet dem. Ved ikke, om det er additivets skyld, at jeg ikke har haft problemer, men det bilder jeg mig ind icon_cheesygrin.gif

Jeg er iøvrigt enig med Lau i det med EGR-ventilen.

Venlig hilsen
Calle - forklædt som voksen.

Dans er for de, der ikke har råd til at stå i baren.

PS. Den der har mest legetøj, når vi dør, har vundet.


bennylar
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 331
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: 126kvm + 50 kælder
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: ca. 26 kg
Årligt forbrug: ca. 5.5ton
Geografisk sted: vojens
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 15 gange

Dysserens / motorrens

Indlægaf bennylar » 12 apr 2015 20:18

John Skov Jensen skrev:Er dette trick også godt til benzin biler?


ja det kan du sagtens, dog vil jeg ikke garantere for tætheden bagefter, hvis det er en gammel bil med mange km på røven.. :wink:

du løsner jo koks og aflejringer af, osse ved stempelringe osv. gjorde det ved en golf 3 1.8 der havde gået 700.000km den begyndte at bruge lidt olie bagefter... ikke meget men lidt..

HUSK KUN TOMGANG når man bruger de ting... :great:

til ældre biler bruger jeg noget bagefter til at "blødgøre" alle pakdåser/oringe/ventilhætter, de er mange gange lidt hårde, har haft en ældre Corolla der var lidt utæt ved krumtap pakdåsen efter lidt tid blev den tæt igen.. :)
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv...

Flammen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1220
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 5 gange

Dysserens / motorrens

Indlægaf Flammen » 12 apr 2015 21:28

bennylar skrev:.....til ældre biler bruger jeg noget bagefter til at "blødgøre" alle pakdåser/oringe/ventilhætter, de er mange gange lidt hårde, har haft en ældre Corolla der var lidt utæt ved krumtap pakdåsen efter lidt tid blev den tæt igen.. :)

har du et link på sådan et produkt?
min gamle picasso HDI sveder ved bagerste pakdåse. magter sq ikke at skulle pille kassen ned for at udskifte den, på den gamle "dunk"

bennylar
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 331
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: 126kvm + 50 kælder
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: ca. 26 kg
Årligt forbrug: ca. 5.5ton
Geografisk sted: vojens
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 15 gange

Dysserens / motorrens

Indlægaf bennylar » 13 apr 2015 08:43

Flammen skrev:har du et link på sådan et produkt?
min gamle picasso HDI sveder ved bagerste pakdåse. magter sq ikke at skulle pille kassen ned for at udskifte den, på den gamle "dunk"


ikke her lige, sidder hjemme efter en operation.. men det kan findes hos bardahl.dk, og hedder engine stop leak kan ikke linke fra min tablet..

det fås hos stort set alle der handler med ting til biler... men læs lige hvad de skriver, det er kun hårdt gummi de kan blødgøre ikke reparere en ødelagt pakdåse , men det er altid et forsøg værd at prøve. virker det ikke er det kun den hårde vej tilbage, men hvis den kun sveder lidt så plejer det at virke... men løber olien ud er det nok ikke relevant at bruge.. :wink:
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv...



Tilbage til "Bil, MC og Motor"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster