Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Fyn, billigt syn af bil eller ny brugtbil

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Mit fyr: Baxi TPK
Areal: 226
Brændsel: Tpi Suprime 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 9340
Årligt forbrug: 6 paller a 900 kg
Geografisk sted: 9340 Asaa, nær Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Indlægaf Aaen » 12 feb 2015 23:18

Ok, det lyder som om at de har en forkert opfattelse af hvad et periodisk syn er.

Man skal som mekaniker være meget forsigtig med, hvad man siger der kan synes og ikke kan synes. I Frederikshavn går synshallerne pt meget op i at aftagelige træk skal kunne afmonteres og monteres igen, sådan som det er hensigten. Og det er helt korrekt at kassere en bil, hvor det ikke fungerer.

Men hvis man kører til Aalborg med samme bil, får man den synet og godkendt med et fastgroet træk!

Jeg har godt nok følt mig dum mange gange hvor jeg har rådgivet ifb et syn, og fulgt lovens bestemmelser, fordi at man 2 uger tidligere har fået en sur kunde, pga noget man var overbevist om at kunden ikke få godkendt og nu er bilen gået rent gennem syn. Så har jeg forsøgt at snyde en kunde.

Dagen efter står man med en bil med nogle af de samme fejl, hvor man er nødt til at sige at det godt kan synes, kunden vælger en anden synshal og får hele lortet kasseret.

Det er dagligdagen.

triumph
Stoker XVII
Stoker XVII
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 26 gange

Indlægaf triumph » 14 feb 2015 13:01

Aaen skrev:Ok, det lyder som om at de har en forkert opfattelse af hvad et periodisk syn er.

Man skal som mekaniker være meget forsigtig med, hvad man siger der kan synes og ikke kan synes. I Frederikshavn går synshallerne pt meget op i at aftagelige træk skal kunne afmonteres og monteres igen, sådan som det er hensigten. Og det er helt korrekt at kassere en bil, hvor det ikke fungerer.

Men hvis man kører til Aalborg med samme bil, får man den synet og godkendt med et fastgroet træk!

Jeg har godt nok følt mig dum mange gange hvor jeg har rådgivet ifb et syn, og fulgt lovens bestemmelser, fordi at man 2 uger tidligere har fået en sur kunde, pga noget man var overbevist om at kunden ikke få godkendt og nu er bilen gået rent gennem syn. Så har jeg forsøgt at snyde en kunde.

Dagen efter står man med en bil med nogle af de samme fejl, hvor man er nødt til at sige at det godt kan synes, kunden vælger en anden synshal og får hele lortet kasseret.

Det er dagligdagen.

Det er meget muligt at synshaller har forskellige standarder, men Hvis Peugeot oplyser at bilen har svævbremsning, og manglende bremsekraft. Og den så næste morgen pludseligt bremser Snorrelige, og nok. Så er det nok snare et spørgsmål om værksdet vil scorer nem mønt.

svsommer
Stoker XII
Stoker XII
Mit fyr: Pellx med dtc9002 Roca P30-5
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 32kg 29/10-09
Årligt forbrug: ?

Indlægaf svsommer » 14 feb 2015 13:14

Aaen skrev:Ok, det lyder som om at de har en forkert opfattelse af hvad et periodisk syn er.

Det er dagligdagen.

jeg kan kun tilslutte mig din udtagelse.
synshallerne er ikke deres opgave voksen.
jeg ville ønske vi kunne komme tilbage til de små konger der var tidligere i synshallerne
mvh
svsommer

Tilbage til "Bil, MC og Motor"