Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Højrefløjen lider af ulighedsfornægtelse

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
calle
Stoker XVII
Stoker XVII
Mit fyr: Scotte 16 kw 4.99 Opop 418 keramiktænder
Areal: 125
Brændsel: Træpiller og brænde
Dagligt forbrug: Svingende
Årligt forbrug: 3 ton
Geografisk sted: Storkbh.
Givet likes: 10 gange
Modtaget likes: 22 gange

Indlægaf calle » 29 jan 2015 18:15

MichaelK skrev:
Det var faktisk lidt ironisk, og dog...... Jeg har selv meldt mig ud af DF, pga. af deres forsatte
støtte til Lars Løkke Rasmussen. Simpelthen fordi jeg synes manden er meget utroværdi, og
derfor ikke fortjener statsministerposten. Jeg vil heller ikke have pro-europæeren Helle
Thorning Schmidt, så jeg står polittisk lidt i et vadested, og ved ikke hvem jeg skal stemme
på næste gang? Men da jeg ellers er enig med DF på stort set alle områder, så blivet det nok
alligevel DF, der får min stemme næste gang, som det mindste af to onder.

Hvis bare der var er fornuftigt parti længere til højre fot DF, så fik de min stemme :great:

Er det på det skattepolitiske område, for så kan jeg da hurtigt anvise dig et sted at sætte krydset icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen
Calle - forklædt som voksen.

Dans er for de, der ikke har råd til at stå i baren.

PS. Den der har mest legetøj, når vi dør, har vundet.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 17 gange

Indlægaf MichaelK » 29 jan 2015 18:21

calle skrev:
Er det på det skattepolitiske område, for så kan jeg da hurtigt anvise dig et sted at sætte krydset icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen

Det skattepolitiske? -Nej, det er det nu ikke lige......

Men et et parti, der vil arbejde for at få os ud af EU, få smækket grænsebommene i, sparket østeuropæerene ud af
Vores land, samt sende indvandrerne samme vej de fik min stemme :great:

- Og dette er IKKE ironisk ment :twisted:
Hvorfor gøre i dag, hvad der kan udsættes til i morgen? Thi i morgen kan det være overflødigt!
Citat: ???

triumph
Stoker XVII
Stoker XVII
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 26 gange

Indlægaf triumph » 29 jan 2015 18:23

Basis for ulighed opstår ifølge min observans ofte i folkeskolen, hvor en hel del elever og forældre desværre ikke kan se meningen med den store arbejdsindsats. Det bliver ofte straffet i voksenlivet, hvor uddannelse og indkomst ofte hænger tæt sammen.

Venlig hilsen

Nu findes der jo rigtigt mange uddannelser der ikke kræver nogen særlig arbejdsinsats at komme igennem. Specielt inden for universitets verden.
Lad mig blot i nævne en bekendt der valgte at læse russisk kulturhistorie. Vel nok den uddannelse der har mindst chance for at føre til et reelt job.
Ud over et galopperende hashmisbrug, og et fuldtidsjob som trykker. Så kunne han godt klare at få topkareter.
Skoleåret er ca. 7 md. der var ca. 6-8 timers undervisning om måneden. Altså under 50 timers undervisning om året. Og hele årets arbejde blev klaret i de 3 ugers sommerferie, der blev afholdt inden eksamen.

Men vi lever i et samfund hvor de folketingets partier ikke mener at skattesnyd / skattely er en forbrydelse. Og slet ikke noget der skal efterforskes, eller stoppes.
Men hvis det banker på hos en kontanthjælpsmodtager, så har vedkommne bare og åbne, så de kan komme ind og kontrollere om de har 2 tandbørster i kruset. Hvis vedkomne har det, så er hun en doven storforbryder der skal straffes.
Ligeså hvis vedkomme ikke gider at arbejde for kontanthjæpssatsen.
Tilgændgæld skal firmaer som TDC privatiseres. Værdierne hives ud af firmaet, og de 8 topleder skal have mere i bonus, end det de sparrede ved at fyrre 1500 mand. Og det er også helt OK at give bonus på 50 millioner om året, til diektøren, for at flytte overskudet til skattely
Men Selskabstømmere kunne ikke rets forfølges. Fordi de ikke kunne finde advokater der ikke var indhabile.
Selv Snapsetinget betaler ikke skat, men alligevel møder alle politikkerne op og spiser der.
Alt skal udliciteres. Og dem der vinder, er dem der ikke betaler skat, og hyre en rumæner til 30 kr/time.
Og så
Senest rettet af triumph 29 jan 2015 18:36, rettet i alt 1 gang.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Modtaget likes: 3 gange

Indlægaf Tom_AT » 29 jan 2015 18:32

MichaelK skrev:

Det skattepolitiske? -Nej, det er det nu ikke lige......

Men et et parti, der vil arbejde for at få os ud af EU, få smækket grænsebommene i, sparket østeuropæerene ud af
Vores land, samt sende indvandrerne samme vej de fik min stemme :great:

- Og dette er IKKE ironisk ment :twisted:

Michael, jeg mener at have læst DNSB mangler en formand.

nemocharley

Indlægaf nemocharley » 29 jan 2015 18:35

Jeg går på universitetet lige nu - at der findes et hashrygende gení med anløben studiemoral skal altså ikke ligge flertallet til last. Ligesom en dovne robert heller ikke skal lægge andre arbejdsløse til last.

Humaniora i dag (ihvertfald der hvor jeg går) er ikke nogen badeferie, og de få der mener ,at det er det, bliver smidt ud, nu hvor fremdriftsreformen er blevet implementeret.

Russisk Kulturhistorie lyder som et fantastisk spændende fag i øvrigt, trist at din bekendte valgte at sjofle det.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Modtaget likes: 17 gange

Indlægaf MichaelK » 29 jan 2015 19:45

Tom_AT skrev:
Michael, jeg mener at have læst DNSB mangler en formand.

De idioter er ikke vokset fra jødeforfølgelserne endnu, og hylder stadig Hitler. Verden
er forlængst kommet videre, så det bliver ikke dem!

Jeg mener det er direkte naivt, når folk sætter lighedstegn mellem nationalt sindelag,
og nazismen. Du ved lige så godt som jeg, at problemstillingen er meget mere nuanceret.
Jeg går som udgangspunkt ikke ind for vold, men vil afviser det ikke på forhånd. Det
kan blive nødvendigt at skaffe antidemokratiske elementer af vejen, da visse typer kun
forstår det på den hårde måde.

Det er kun venstrefløjen og de radigale, der tror man kan tale sig til rette om alting.

Mvh.
Hvorfor gøre i dag, hvad der kan udsættes til i morgen? Thi i morgen kan det være overflødigt!
Citat: ???

triumph
Stoker XVII
Stoker XVII
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 26 gange

Indlægaf triumph » 29 jan 2015 19:52

nemocharley skrev:Jeg går på universitetet lige nu - at der findes et hashrygende gení med anløben studiemoral skal altså ikke ligge flertallet til last. Ligesom en dovne robert heller ikke skal lægge andre arbejdsløse til last.

Humaniora i dag (ihvertfald der hvor jeg går) er ikke nogen badeferie, og de få der mener ,at det er det, bliver smidt ud, nu hvor fremdriftsreformen er blevet implementeret.

Russisk Kulturhistorie lyder som et fantastisk spændende fag i øvrigt, trist at din bekendte valgte at sjofle det.

Hvor mange måneder er der undervisning ?
(jeg er fuld ud bevist om at det meste er selv studie, men når undervisningen begynder i september, og der er eksamen i november. Så skal man jo være i folketinget for at få ligesåmeget ferie)

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Modtaget likes: 43 gange

Indlægaf Brandsen » 29 jan 2015 19:57

Halløj i forum,

Tja, nogen kloge andre dumme, nogen rige andre fattige, nogen flittige andre dovne,
men at politikerne lider af ulighedsfornægtelse, det mener jeg bestemt ikke er korrekt,
tværtimod prøver de med immigrationsregler, skattetryk, og adgangsbegrænsninger på
uddannelser, meget aktivt at gøre os alle lige dumme, fattige og dovne.

Dixi Baxi !

nemocharley

Indlægaf nemocharley » 29 jan 2015 20:12

triumph skrev:
Hvor mange måneder er der undervisning ?
(jeg er fuld ud bevist om at det meste er selv studie, men når undervisningen begynder i september, og der er eksamen i november. Så skal man jo være i folketinget for at få ligesåmeget ferie)

Jeg havde undervisning fra 1/9 til 11/11. Fra da af og frem til nu har jeg taget 6 eksamener, 60 sider sammenlagt fordelt over 3 projekter , to mundtlige forsvar og en 5 timers skriftlig prøve - jeg havde fire dag studiefri i julen, og tager fire dage nu - hvorpå møllen så kværner videre igen.

Når man ikke har undervisning, så skal man deltage i vejleder-møder - eksamensforberedelser er selvstudier, ofte i grupper. Jeg vil anslå, at jeg i de virkelig hårde uger har brugt 70 timer alt inklusive og i de mildere uger 28-30 timer. Og der er flere hårde uger 40t+ end milde uger.

Dertil skal lægges studiejobs som i snit lader til at være 6 timer om ugen, når der spørges ind til det - de 6 timer er dog oftest noget ujævnt fordelt, da de fleste tager flest timer i deres lange sommerferie. Det er langt de færreste studerende der kan klare sig for en SU på 5k om måneden, så studiejob er nødvendigt - og godt for den sociale forståelse efter min opfattelse.

For mit eget vedkommende, da jeg ikke får SU har jeg ikke haft rigtig ferie siden jeg startede i september 2013.

Elitestudenterne klarer sig måske med mindre tid, men som oftest tager de tutor og mentor roller på sig - det giver ok løn og kan være en vej ind i en akademisk karriere. Og så kommer det jo os andre almindelige studerende til gavn.

Brugeravatar
calle
Stoker XVII
Stoker XVII
Mit fyr: Scotte 16 kw 4.99 Opop 418 keramiktænder
Areal: 125
Brændsel: Træpiller og brænde
Dagligt forbrug: Svingende
Årligt forbrug: 3 ton
Geografisk sted: Storkbh.
Givet likes: 10 gange
Modtaget likes: 22 gange

Indlægaf calle » 29 jan 2015 20:25

Brandsen skrev:Halløj i forum,

Tja, nogen kloge andre dumme, nogen rige andre fattige, nogen flittige andre dovne,
men at politikerne lider af ulighedsfornægtelse, det mener jeg bestemt ikke er korrekt,
tværtimod prøver de med immigrationsregler, skattetryk, og adgangsbegrænsninger på
uddannelser, meget aktivt at gøre os alle lige dumme, fattige og dovne.

Dixi Baxi !

Mht. adgangsbegrænsninger, så er der altså masser af muligheder for at komme ind på videregående uddannelser i de naturvidenskabelige fag. Mange unge med gymnasial baggrund med vægten på naturvidenskabelige fag, vælger desværre blot andre linjer, når de skal vælge videregående uddannelse. Der er fx. masser af plads på ingeniøruddannelserne. DTU bugner af udenlandske studerende, og jeg synes det er fint. Meget fint endda. For vores børn og unge er jo også YDERST velkomne i udlandet i denne sammenhæng.

Men det hele starter i 1. klasse. Både for knægten og dig 8)

Venlig hilsen
Calle - forklædt som voksen.

Dans er for de, der ikke har råd til at stå i baren.

PS. Den der har mest legetøj, når vi dør, har vundet.

Tilbage til "Fri debat"