Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Flow og ydelse følges ad

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Hejlesen
Stoker I
Stoker I

Flow og ydelse følges ad

Indlægaf Hejlesen » 14 jan 2015 17:26

Jeg har netop fået installeret et pillefyr og er derfor helt grøn med hensyn til ement. Jeg har dog læst en del og forsøgt mig med en smule justering osv. Jeg synes selv at det (i hvert fald med min begrænset viden om emnet) ser ud til at fyret kører stabilt og uden for mange "udsving". Der er helt klart stadig nogle ting som skal justeres. Jeg mangler blandt andet stadig at få sat strøm til VVB ventil og vejrkompensering.

Der er dog en ting som undrer mig og jeg har ikke umiddelbart kunne finde svaret nogen steder; Flow og ydelse følges ad når jeg kigger på grafen. Kan det passe? Jeg kan findes her: http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?&mac=hejlesen

Jeg er som sagt helt ny i emnet så håber I bærer over med mig hvis der er noget jeg har helt misforstået.

Venlig hilsen
Kenneth

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 4500 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 37 gange

Flow og ydelse følges ad

Indlægaf pille bruger » 14 jan 2015 17:45

Hejlesen skrev:Jeg har netop fået installeret et pillefyr og er derfor helt grøn med hensyn til ement. Jeg har dog læst en del og forsøgt mig med en smule justering osv. Jeg synes selv at det (i hvert fald med min begrænset viden om emnet) ser ud til at fyret kører stabilt og uden for mange "udsving". Der er helt klart stadig nogle ting som skal justeres. Jeg mangler blandt andet stadig at få sat strøm til VVB ventil og vejrkompensering.

Der er dog en ting som undrer mig og jeg har ikke umiddelbart kunne finde svaret nogen steder; Flow og ydelse følges ad når jeg kigger på grafen. Kan det passe? Jeg kan findes her: http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?&mac=hejlesen

Jeg er som sagt helt ny i emnet så håber I bærer over med mig hvis der er noget jeg har helt misforstået.

Venlig hilsen
Kenneth

Det er fordi når der kommer flow måler på, indgår den i effekt beregningen.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
RTB + Ilt styring + solfanger.

JOH
Stoker I
Stoker I
Mit fyr: Woody 10kW + Blackstar 20
Areal: 102
Brændsel: piller
Geografisk sted: Lejre

Flow og ydelse følges ad

Indlægaf JOH » 14 jan 2015 17:50

Hej Kennet

Det ser ud som du har en cirkulations pumpe som prøvet at holde konstant tryk i anlægget.
Når kedel temperaturen falder så falder trykket også, og derfor sætter pumpen hastigheden op (prøver at holde trykket). Din brænder vil prøve at holde temperaturen konstant, så den sætter ydelsen op. Det passer meget godt at de to kurver har samme forløb.

Mvh. Jesper

Tilbage til "Scotte Pillefyr"