Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Benzin kontra diesel

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 893
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 110
Dagligt forbrug: ca 30 kr. :-)
Geografisk sted: ALS
Modtaget likes: 1 gang

Benzin kontra diesel

Indlægaf Ollii » 13 dec 2014 12:46

calle skrev:
Ja - jow ! Men de er godt nok hårdt pumpet. De kan jo presse ca. 180 hk ud af en 1,0 ecoboost benziner, men jeg vil se den motor holde på den lange bane, før jeg tror på den. Jeg turde ihvertfald ikke selv købe den.

Venlig hilsen



Calle det er da helt samme problematik med den 170 diesel. En 2 liters diesel yder da ca det samme som en 1 liters benzin.
Det nye består blot i at bilfabrikanterne har flyttet fokus lidt bort fra diesel igen. Efter i mange år kun at have koncentreret sig om dem. :great:

Mvh.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.


Brugeravatar
calle
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3014
Tilmeldt: 27 dec 2010 21:47
Mit fyr: Scotte 16 kw 4.99 Opop 418 keramiktænder
Areal: 125
Brændsel: Træpiller og brænde
Dagligt forbrug: Svingende
Årligt forbrug: 3 ton
Geografisk sted: Storkbh.
Givet likes: 10 gange
Modtaget likes: 22 gange

Benzin kontra diesel

Indlægaf calle » 13 dec 2014 13:01

Ollii skrev:

Calle det er da helt samme problematik med den 170 diesel. En 2 liters diesel yder da ca det samme som en 1 liters benzin.
Det nye består blot i at bilfabrikanterne har flyttet fokus lidt bort fra diesel igen. Efter i mange år kun at have koncentreret sig om dem. :great:

Mvh.


Rigtigt. Der bliver trukket rigtig mange hk ud af den 2,0 170 hestes. Måske også for mange. Det vil vise sig. Grunden til at jeg er vild med den, er at den har et formidabelt bundtræk. Egentlig tror jeg mest på konceptet om en dieselmotor med stor slagvolume og relativt få hk. Jeg kører selv i en 2,7 TDV6 commonrail med 190 hk, og jeg har en gammeldags tro på, at det holder, da den ikke skal presses for at bestille noget. 440 NM ved 1900 omdrejninger.

Venlig hilsen
Calle - forklædt som voksen.

Dans er for de, der ikke har råd til at stå i baren.

PS. Den der har mest legetøj, når vi dør, har vundet.

Brugeravatar
Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 893
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 110
Dagligt forbrug: ca 30 kr. :-)
Geografisk sted: ALS
Modtaget likes: 1 gang

Benzin kontra diesel

Indlægaf Ollii » 13 dec 2014 13:15

calle skrev:
Rigtigt. Der bliver trukket rigtig mange hk ud af den 2,0 170 hestes. Måske også for mange. Det vil vise sig. Grunden til at jeg er vild med den, er at den har et formidabelt bundtræk. Egentlig tror jeg mest på konceptet om en dieselmotor med stor slagvolume og relativt få hk. Jeg kører selv i en 2,7 TDV6 commonrail med 190 hk, og jeg har en gammeldags tro på, at det holder, da den ikke skal presses for at bestille noget. 440 NM ved 1900 omdrejninger.

Venlig hilsen


Så er vi helt enige. Dog mangler en benzin motor med turbo som regel ikke bundtræk. :)

mvh.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.



Tilbage til "Bil, MC og Motor"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster