Du siger at du brugte 2ton til 130m2+60m2 garage, der må have været noget varmt i garagen da 25% af energien blev brændt af der, hvis vi så antager at der er brugt 1,5ton til opvarmningen af de 130m2 så er det edder madme godt nok et lavt forbrug, og så har du helt sikkert ret i at det er godt isoleret for dit gamle fyr er opgivet til en virkningsgrad på ca 90%, 1500kg x 0,9 x 4,6 så har du kun brugt 6210kW/t til opvarmning

Det der så bekymrer mig er det enorme forbrug på NBE brænderen, jeg kan slet ikke forestille mig hvor frygteligt det skal være justeret for at bruge måske 80% for mange træpiller, det virker helt urealistisk.
Når du er 100% sikker på at det faktiske forbrug passer og at tallet i styringen passer, så kan vi udelukke at styringen fejler noget.
Når du lukker alle radiatorer og gulvarme skal fyret meget hurtigt skrue ned for effekten, fyret kan jo ikke rumme energi mængden når du siger at det kører videre med 8kW, men så skal frem og retur jo også blive kolde, og det ville dælme undre mig at fyret drøner afsted med 8kW og kolde rør

Derfor er jeg forvirret.
Nu kender jeg ikke hustype, alder på huset, antal beboere m.m. men mit umiddelbare gæt på et forbrug hvor fyret står i en garage på 60m2 og et hus på 130m2 ville ligge på 4-4,5t
Kenneth